آموزش کامپیوتر و موبایل

نحوه سفارشی کردن یک ردیف در Google Sheets با استفاده از قالب بندی شرطی

نحوه سفارشی کردن یک ردیف در Google Sheets با استفاده از قالب بندی شرطی

نحوه سفارشی کردن یک ردیف در Google Sheets با استفاده از قالب بندی شرطی

در صورت نیاز به جدا کردن داده ها در صفحات Google Sheets بر اساس معیارهای خاص در یک سلول ، می توانید از قالب بندی شرطی برای برجسته کردن کل ردیف ها در spreadsheet خود استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

مرورگر خود را باز کنید ، به صفحات Google Sheets بروید و یک spreadsheet با یک جدول از داده هایی که می خواهید قالب بندی مشروط را اعمال کنید برای برجسته کردن سطرهای خاص ، باز کنید.

تمام سلولهای داخل جدول را انتخاب کرده و سپس از نوار ابزار بر روی 

Format> Condition Formatting کلیک کنید. 


از پانلی که در سمت راست باز می شود ، روی منوی کشویی در زیر "Format Cells If" کلیک کنید و "Custom Formula Is" را انتخاب کنید.

در کادر متن "Value یا Formula" که ظاهر می شود ، فرمول را تایپ کنید تا داده های خاصی را که می خواهید برای جدا کردن در این جدول برجسته کنید به شما نشان دهد. برای جدول ما ، از فرمولی استفاده خواهیم کرد که برجسته یک ردیف کل باشد 

اگر سال انتشار قبل از سال 1980 باشد. برای قسمت فرمول داریم: = D3 $ <1980

در کادر متن "Value یا Formula" که ظاهر می شود ، فرمول را تایپ کنید تا داده های خاصی را که می خواهید برای جدا کردن در این جدول برجسته کنید نمایان شود. برای جدول ما ، از فرمولی استفاده خواهیم کرد که مربوط یک ردیف کل باشد اگر سال انتشار قبل از سال 1980 باشد. داریم: = D3 $ <1980

و دقیقاً مانند آن ، ردیف فیلم های منتشر شده قبل از 1980 به رنگ سبز برجسته می شوند.

اگرچه این یک مثال ساده از یک فرمول است ، محدودیتی در مورد چگونگی استفاده از این ابزار بسیار مفید وجود ندارد. شما حتی می توانید از فرمول ها و توابع پیشرفته برای مطابقت با داده ها در جدول استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواستیم هر کارگردانی را با نام اول "جورج" پیدا کنیم ، می توانیم از عملکرد REGEXMATCH و یک عبارت معمولی کوتاه برای همین کار استفاده کنیم. به نظر می رسد این فرمول مناسب است: عکس زیر را چک کنید‌) = (($C3, "\AGeorge\s*([^\n\r]*)"

خودشه! با استفاده از قالب بندی مشروط در Google Sheets ، ستون های خاصی از داده ها را جستجو کرده اید و سپس با استفاده از یک فرمول سفارشی ، کل ردیف را انتخاب میکنید.

این ابزار مناسب برای کمک به ایجاد spreadsheet پیچیده با داده هایی با فرمت زیبا است که توجه همه را به خود جلب می کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل