آموزش اندروید آموزش کامپیوتر و موبایل

روش های حل خطای 403 در گوگل پلی اندروید

روش های حل خطای 403 در گوگل پلی اندروید

ارور 403 گوگل پلی اندروید ، یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که کاربران مرتبا با آن روبرو می‌شوند. ارور کد 403 در فروشگاه Google Play به دلیل دسترسی غیرمجاز رخ می‌دهد. این ارور در اندروید به عنوان درخواست "Forbidden" و "request not  allowed" نیز شناخته می‌شود. ارور ۴۰۳ معمولا هنگامی اتفاق می‌افتد که برای خریداری یک برنامه در یک تلفن اندروید، از دو یا چندین حساب کاربری استفاده شود. چهار راه برای حل مشکل ارور ۴۰۳ اندروید وجود دارد. در ادامه مطلب این راه حل‌ها را توضیح داده و به حل مشکل شما کمک خواهیم کرد.


روش‌های حل مشکل ارور 403 گوگل پلی اندروید

قبل از شروع، بهتر است تلفن خود را دوباره راه‌اندازی کنید. این کار معمولا با پایین نگه داشتن همزمان کلیدهای روشن / خاموش و کاهش صدا تا زمان راه اندازی مجدد (Restart) دستگاه انجام می‌شود.

  • روش اول: تنظیمات پروکسی

دلیل اصلی ارور 403، تنظیمات پروکسی است؛ بنابراین لازم است آن را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی رفته و منوی wireless and network را باز کرده، سپس در mobile network وارد APN (نام نقطه دسترسی) شوید و پس از آن، گزینه proxy را انتخاب کرده و تایید کنید که تنظیم پروکسی دستگاه خاموش است. اکنون دوباره بارگیری برنامه را امتحان کنید. به احتمال زیاد، دیگر چنین خطایی رخ نخواهد داد.


  • روش دوم: ضعیف بودن اتصال اینترنت

بعضی اوقات دلیل رخ دادن این مشکل، ضعیف بودن اتصال اینترنت است. روشی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید اتصال خالص را برای حل مشکل ارور ۴۰۳ اندروید تقویت کنید.

حالت هواپیما (Airplane mood) را در تلفن خود روشن کرده و منتظر بمانید تا متوجه عکس هواپیما در نوار بالای تلفن شوید. حال آن را خاموش کرده و منتظر سیگنال و اتصال اینترنت در تلفن خود باشید. سپس دوباره سعی کنید تا برنامه موردنظر را بارگیری کنید تا ببینید آیا مشکل ارور حل شده است یا همچنان باقیست.

  • روش سوم: حذف سابقه جستجو در Google play

اگر هر دو روش فوق برای شما بی‌فایده بود، سراغ روش سوم بروید. برای این فرآیند لازم است که سابقه جستجوی خود را از فروشگاه Google play حذف کنید. ابتدا فروشگاه Google play را باز کرده و با انتخاب منو، به تنظیمات بروید. در قسنت تنظیمات گزینه‌ای جهت پاک کردن سابقه جستجو وجود دارد. این گزینه را انتخاب کنید. با این کار تمام سابقه جستجو از فروشگاه Google play حذف می‌شود. بار دیگر بارگیری را انجام دهید. ممکن است این روش به حل مشکل ارور ۴۰۳ اندروید کمک کند.

  • روش چهارم: ایجاد حساب جدید با Gmail

حساب Google play شما با حساب Gmail مرتبط است؛ به این دلیل، ایجاد ارور ۴۰۳ می‌تواند با حساب Gmail شما مرتبط باشد. بنابراین، یک حساب Gmail جدید ایجاد کنید و سپس به فروشگاه Google play رفته و منو را انتخاب کنید. سپس به قسمت  حساب‌ها (Accounts) رفته و در قسمت حساب جدید (New account) حساب Gmail جایگزین خود را انتخاب کنید.این روش به حل مشکل ارور ۴۰۳ اندروید کمک می‌کند. اکنون باید قادر باشید برنامه مورد نظر را بدون هیچ گونه خطایی بارگیری کنید.

حرف آخر

در مطلب فوق، سعی کردیم تمامی راهکارهای موجود جهت حل مشکل ارور ۴۰۳ اندروید را به شما ارائه دهیم. امیدواریم با استفاده از راهکارهای بالا، بتوانید مشکل موجود را حل کرده و به راحتی برنامه‌های مورد نیاز خود را بارگیری کنید. سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل