آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

سه روش رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت

سه روش رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت

همه کسانی که با نرم افزارهای شرکت Adobe سر و کار دارند، قطعا به دنبال راهی برای رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت هستند. معمولا وقتی در این نرم افزار کیبورد را فارسی کرده و تایپ می‌کنید، حروف از هم جدا هستند و این موضوع به یک مشکل جدی برای فرد تبدیل می‌شود.

اما هر مشکلی، راه‌حلی دارد و اینطور نیست که نتوان آن را رفع کرد. در این مقاله با چند روش به شما آموزش خواهیم داد که چطور بتوانید در افتر افکت فارسی بنویسید.

رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت با چند روش کاربردی

قبل از اینکه در مورد چگونگی فارسی تایپ کردن در افتر افکت توضیح دهیم، بهتر است در مورد این نرم افزار و کارآیی آن کمی بیشتر بدانید.

افتر افکت نرم افزرای است که توسط شرکت Adobe ارائه شده است. برنامه‌ای کاربردی برای ایجاد جلوه‌های بصری، موشن گرافیک و افکت‌های خاص در فیلم است. این نرم افزار برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک نسخه مختص به خود را دارد. از این نرم افزار در مرحله پس از تولید برای ایجاد جلوه‌های ویژه و انیمیشن و آهنگسازی ویدئو و... استفاده می‌کنند.

از افتر افکت می‌توان برای طراحی و ایجاد شخصیت‌های کارتونی نیز استفاده کرد. نباید آن را با ابزار ویرایش فیلم اشتباه گرفت، اتفاقا کارآیی این نرم افزار پس از ویرایش فیلم شروع می‌شود، ابزاری حرفه‌ای برای ایجاد گرافیک‎‌های ویژه و خاص.

روش‌هایی ساده برای فارسی تایپ کردن در افتر افکت

در ادامه چندین روش که توسط اشخاص مختلف انجام و تست شده است را به شما آموزش خواهیم داد. 


  • روش اول

 برای اینکه متن فارسی شما در افتر افکت درست نمایش داده شود، می‌توانید از یک فایل PSD با پشتیبانی RTL با ارقام عربی/فارسی استفاده کنید. این فایل را در افتر افکت باز کنید، روی آن راست کلیک کرده و گزینهٔ "Conver To Editable Text" را انتخاب کنید. همین، اینطور مشکل حل شد.

برای ایجاد فایل PSD که در بالا گفتیم مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد منوی Edit  شده، گزینه Preference را انتخاب کنید، به بخش Type رفته و " Middle Eastern and South Asia "  را انتخاب کنید. سپس باید در قسمت Type بخشOption  Language گزینه " Middle Eastern Features " را انتخاب کنید. اگر فراموش کنید که این گزینه را انتخاب کنید برخی کاراکترها را در برنامه از دست خواهید داد.

روش دوم

برای رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت این کار باید در افتر افکت وارد بخش Settings شده و Type را به " South Asian and Middle Eastern "  تغییر دهید.

دقت کنید که فونت حتما از نوع Arabic/Persion انتخاب شده باشد.

برای راحت‌تر شدن کار بهتر است در بخش Paragraph جهت را به راست ‌چین تغییر دهید.

  • روش سوم

با توجه به اینکه نرم افزار افتر افکت چیزی غیر از حروف لاتین را پشتیبانی نمی‌کند باید به فکر چاره کار بود، حالا تنها با نصب یک اسکریپت ساده این موضوع را حل می‌کنیم.

برای رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت، ابتدا این فایل را دانلود کنید و آن را از حالت زیپ خارج کنید.

بعد از اینکه فایل را از حالت زیپ خارج کردید، یک پوشه خواهید داشت. حالا به مسیر نصب افتر افکت بروید، مسیر نصب برنامه معمولا در درایو C، سپس Program Files و درنهایت پوشه Adobe و بعد در پوشه افتر افکت است. روی پوشه After Effect دابل کلیک کنید، سپس وارد پوشه Support File شده و به دنبال پوشه Scripts بگردید.

حالا پوشه‌ای که دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کرده‌ بودید را Copy کرده و در مسیر بالا Paste کنید.

برنامه افتر افکت را یک بار ببندید و مجددا باز کنید.

حالا کافی است برای تایپ فارسی وارد منوی File شده و روی گزینه Scripts بزنید. مواردی که اضافه شده را خواهید دید. یکی از آنها را انتخاب کنید تا باز شود، حالا متن فارسی خود را داخل آن بنویسید. 

عکس 5

متن انگلیسی را با کمک کلیدهای CTrl+A انتخاب کرده و در پنجره‌ای که باز شده از کشوی پایین آن Update  را انتخاب کنید و دکمه Apply را بزنید.  حالا می‌توانید تغییر متن از انگلیسی به فارسی را ببینید.

توجه: روش‌های بالا در نسخه‎‌های جدید افتر افکت به راحتی مشکل شما را حل می‌کند. اما اگر هنوز از نسخه‌های قدیمی این نرم افزار استفاده می‌کنید، باید به دنبال راه‌حلی دیگری باشید، زیرا این روش‌ها به کارتان نمی‌آید، روشی مثل استفاده از نرم افزارهای فارسی نویس.

  • توصیه پایانی:

روش‌هایی که در این مقاله برای رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت به شما آموزش دادیم، راه‌حل‌های کاربردی است که توسط افراد متخصص در این زمینه توصیه شده است. این یعنی راه‌حل‌ها قطعا مشکل شما در این زمینه را حل خواهند کرد.


تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل