ترفند آموزش کامپیوتر و موبایل

۵ روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

۵ روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

مقدمه بررسی ۵ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

در دنیای امروز بیش از سال‎های قبل استفاده از اینترنت به امری طبیعی تبدیل شده است. ما برای یافتن اماکن مختلف، برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا و حتی شرکت در سمینارها و کلاس‎های آنلاین به اینترنت نیازمند هستیم. اینترنت دیتای گوشی هم یکی از کاربردی‎ترین ابزارها برای استفاده از اینترنت در موبایل یا تبلت است. اما اگر سرعت دیتا بنا به هر دلیلی کند شد و ما نتوانیم به راحتی از اینترنت گوشی استفاده کنیم، باید چه کنیم؟ در ادامه به بررسی ۵ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی می‎پردازیم، شما می‎توانید از راه‎حل‎های ذکر شده برای رفع مشکل کندی سرعت بهره ببرید.

۵ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی 

احتمالا برای شما هم این اتفاق رخ داده که در حین استفاده از گوشی هوشمند خود ناگهان سرعت اینترنت‎تان پایین بیایید و این مسئله موجب آشفتگی شما شود. در ادامه شما را با ۵ علت مهم که باعث پایین آمدن سرعت اینترنت دیتای شما می‎شوند، آشنا کرده و پس از آن روش‎هایی کاربردی برای حل این مشکلات ارائه می‎دهیم. 

دلیل اول، قرار گفتن در مکانی با آنتن دهی ضعیف است.

یکی از دلایل اصلی کند بودن دیتا گوشی هوشمند شما قرار گرفتن در مکان نامناسب است. در واقع، هنگامی که شما در مکانی با آنتن ‎دهی ضعیف قرار می‎گیرید، سرعت اینترنت گوشیتان کند می‎شود. در ضمن، هرچه اشیای فیزیکی بزرگ و بیشتری نظیر دیوار، کف‎ های مستحکم و درهای محکم شما را احاطه کرده باشند، سرعت اینترنت‎تان آهسته و آهسته ‎تر می‎شود.

بنابراین، در سریع‎ترین زمان ممکن مکان خود را تغییر دهید. در فضایی باز قرار بگیرید، به این ترتیب میزان آنتن‎ دهی سیم کارتتان افزایش یافته و سریع‎تر به سیگنال‎های قوی اینترنت دسترسی پیدا می‎کنید. در ضمن، می‎توانید از طریق بررسی سیگنال و آنتن ‎دهی محلی که در آن قرار دارید، وضعیت دیتای موبایل خود را هم بررسی کنید. هرچه بیشتر به مکانی که سیم کارت شما در آن منطقه آنتن‎ دهی بهتری دارد، نزدیک‎تر شوید، سریع‎تر به سیگنال اینترنتی قوی دست می‎یابید. توصیه می شود، دائما وضعیت آنتن‎ دهی محلی که در آن هستید را بررسی کنید. 

علت بعدی، نویز موجود در فضا است.

یکی از علت‎های اصلی سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی، قرار گرفتن در معرض سروصدای ناشی از دیگر وسایل منزل است. کالاهایی مانند مایکروویو، زنگ بی‎سیم درب منزل و تلفن‎های بی‎سیم موجود در خانه می‎توانند باعث ایجاد تداخل در سیگنال دیتای موبایل شما شوند. بیشتر شبکه‎های ارائه دهنده خدمات اینترنتی می‎توانند روی هر دو باند 2.4GHz و 5GHz کار کنند. اما شبکه‎هایی وجود دارند که نمی‎توانند نویز موجود در فضا را از بین ببرند.

شما می‎توانید برای رفع این مشکل تنظیمات گوشی خود را به حالت پیشفرض برگردانده و یا با بخش پشتیبانی مرکزی که خدمات اینترنتی مورد نیاز شما را ارائه می‎دهد، تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید. در ضمن، پیشنهاد می‎شود در موقعیت مکانی دورتری نسبت به مایکروویو یا تلفن‎های بی‎سیم منزلتان قرار بگیرید. به این ترتیب، سریع‎تر از این مشکل رهایی پیدا می‎کنید و می‎توانید از اینترنت پرسرعت استفاده کنید. 

دلیل سوم، اتصال شما به یک شبکه آهسته اینترنتی است.  

یکی از بارزترین دلایل کند بودن سرعت دیتا گوشی اتصال به شبکه اینترنتی کند و آهسته است. هنگامی که در منزل هستید و از دیتای گوشی خود استفاده می‎کنید، از دستگاه‎هایی که می‎توانند به پهنای باند شما فشار وارد کنند و یا باعث ایجاد اختلالاتی همچون سرعت پایین اینترنت شما شوند دوری کنید. در ضمن، دانلود بازی و پخش فیلم یا آهنگ از یوتوب (به صورت همزمان) می‎تواند باعث کندی سرعت اینترنت شما شود.

اگر تصور می‎کنید، پهنای باند شما ضعیف است می‎توانید این مشکل را با بخش پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود مطرح کنید. در ضمن، روش‎های دیگری همچون خرید وای‎فای برای منزل نیز می‎تواند باعث دسترسی شما به اینترنت پرسرعت شود. شما متناسب با شرایط خود می‎توانید از روش‎های فوق استفاده کنید. همچنین، می‎توانید استفاده از وای‎فای را در اماکن مختلفی همچون رستوان، کتابخانه، دانشگاه و یا محل کار خود در اولویت قرار داده و بدین صورت برای دقایقی با مشکل سرعت کند اینترنت خداحافظی کنید.

دلیل چهارم، استفاده از تحریم شکن کند و آهسته است.


اگر ناگهان پس از استفاده از وی‎پی‎ان سرعت اینترنت شما کند می‎شود، علت آن را می‎توان در تحریم شکنی که از آن استفاده می‎کنید، پیدا کرد. یکی از علت‎های اصلی سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی وی‎پی‎ان‎ها هستند. پیشنهاد ما به شما برای رفع این مشکل غیرفعال کردن وی‎پی‎ان خود و فعال‎سازی دوباره آن است. اگر این روش پاسخگو نبود و شما تغییری در سرعت اینترنت خود احساس نکردید، بهتر است تحریم شکن را که از آن استفاده می‎کنید را پاک کرده و تحریم شکن دیگری روی گوشی خود نصب کنید. اگر این مشکل همچنان وجود داشت، بهتر است برای مدتی از تحریم شکن استفاده نکنید.

و علت آخر، وجود پوشش ضعیف 4G در محل زندگی یا کار شما است.

اگر پوشش اینترنت شما در محل زندگیتان ضعیف است، و شما علت آن را نمی‎دانید به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و اتصالات 4G تلفن همراه خود را بررسی کنید. شما میتوانید در این قسمت تنظیمات اینترنت گوشی خود را بررسی کرده و سرعت اینترنت خود را تنظیم کنید. در ضمن، اگر در محلی شلوغ همچون باشگاه ورزشی یا کنسرت قرار دارید، ممکن است پوشش اینترنت شما ضعیف باشد و با ترک محل دوباره به حالت قبلی خود بازگردد.

البته، علاوه‎بر اماکن شلوغ قرار گرفتن در نزدیکی برج‎ها و یا هوای طوفانی نیز می‎توانند باعث تضعیف پوشش 4G شوند. همچنین، برخی از پهنای باندها محدودتر و کوچکتر هستند، به همین خاطر اینترنت دیرتر به آنها می‎رسد. شما برای رفع این مشکل می‎توانید با شرکت مخابراتی خود تماس گرفته و از آنها مشاوره‎های لازم را بگیرید. 

جمعبندی بررسی ۵ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

همانطور که مشاهده کرده‎اید، دلایل زیادی باعث ایجاد مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی‎های موبایل می‎شوند. خوشبختانه،  رفع این مشکلات آسان است و شما به سادگی می‎توانید از شر آنها  خلاص شوید. البته، اگر به راهنمایی‎های بیشتری در این زمینه نیاز داشتید حتما با مرکزی که خدمات اینترنتی شما را ارائه می‎دهد، تماس حاصل کنید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل