آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش بازیابی پیام های واتساپ و دانلود فایل های قدیمی واتساپ

آموزش بازیابی پیام های واتساپ و دانلود فایل های قدیمی واتساپ

آیا بازیابی فایل‌های وتساپ امکان پذیر است؟

در دنیای این فناوری نوآورانه، هیچ چیز را نمی‌توان برای همیشه حذف کرد. هر فایلی که از دستگاه شما پاک شده باشد، قابل بازیابی است و این چیزی است که ما آن را فناوری می‌نامیم. همین امر در مورد پیام‎ها و رسانههای واتساپ نیز صدق می‌کند. دانلود فایل های قدیمی واتساپ کاملا امکان پذیر است و برای این کار به نرم‌افزارهای ریکاوری نیاز ندارید. برای بارگیری مجدد فایل‌هایی که به صورت عمدی یا اتفاقی از واتساپ حذف شده‌اند، کافیست این مراحل را پشت سر بگذارید:

نحوه دانلود فایل های قدیمی واتساپ

گاهی محتوای رسانه ای خود را ناخواسته یا تصادفی حذف می کنید و سپس نگران می شوید که باید چه کار کنید؟ نگران نباشید. واتساپ به تازگی یک راه حل بسیار ساده برای این مشکل ارائه کرده است. بارگیری مجدد فایل‌های حذف شده در واتساپ، بستگی به نوع فایل دارد:

بازیابی پیام های واتساپ واتساپ

برای بازیابی پیام های واتساپ به این شیوه عمل کنید:

ابتدا اطمینان حاصل کنید که از پیام های واتساپ خود یک بک آپ در گوگل درایو تهیه کرده باشید. و همچنین از پوشه whatsapp نیز یک بک آپ تهیه کنید.

  • اولین قدم این است که به تنظیمات تلفن خود بروید. سپس در قسمت  Applications ، گزینه Application Manager را پیدا کرده و WhatsApp را انتخاب کنید
  • پس از انتخاب واتساپ، گزینه پاک کردن داده‌ها را انتخاب کرده و سپس با یکی از اپلیکیشن های مدیریت فایل مانند My Files را در تلفن خود باز کنید. حالا وارد Device Storage  شوید و در پوشه Whastapp، گزینه Databases را انتخاب کنید.
  • سپس فایل: msgstore.db.crypt14 انتخاب کنید و نام آن را به: backup-msgstore.db تغییر دهید
  • پس از انجام این کار، از واتساپ خارج شوید. اکنون باید با وارد کردن شماره تلفن خود دوباره واتساپ را فعال کنید
  • هنگام وارد کردن شماره تلفن خود، یک OTP شش رقمی دریافت می‌کنید
  • پس از وارد کردن OTP شش رقمی، گزینه بازیابی پیام های حذف شده را انتخاب کنید
  • پس از بازیابی پیام‌های خود، next را انتخاب کنید
  • حالا نوبت انتخاب نام پروفایل است
  • در این مرحله، راه‌اندازی اولیه واتساپ شروع می‌شود
  • سپس Google Drive از شما می‌خواهد که از رسانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. باید Never و سپس Done را انتخاب کنید
  • اکنون چت‌های خود را باز کنید و خواهید دید که پیام‌های حذف شده واتساپ، بازیابی شده اند

 

بازیابی فایل‌های مدیا در واتساپ

به طور پیش فرض، در دستگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس، واتساپ به طور خودکار تصاویر ارسالی در چت‌ها را داخل دستگاه شما بارگیری می‌کند. بنابراین، اولین جایی که باید برای بازگرداندن عکس‌های حذف شده از واتساپ بررسی کنید، گالری عکس تلفن شما است.

 برای دانلود فایل های قدیمی واتساپ، اخیرا راه حل جدیدی ارائه شده. این ویژگی به کاربران اندروید اجازه می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای حذف شده خود، از جمله تصویر، ویدئو، گیف، کلیپ‌های صوتی و اسناد را مجدادا بارگیری نمایند.

در گذشته، کاربران اندروید می‌توانستند فایل‌های رسانه‌ای را که حداکثر 30 روز از عمر آنها می‌گذرد، بازیابی کنند. در این حالت، فایل مورد نظر به محض بارگیری از سرورهای واتساپ ناپدید می‌شد.

در بروزرسانی اخیر واتساپ، امکان ذخیره همیشگی این فایل‌ها را اضافه شده است که به شما اجازه می‌دهد هر موقع که دوست داشته باشید به اطلاعات خود دست پیدا کنید. از آنجا که واتساپ از رمزگذاری سراسری بهره می‌برد (به این معنا که هیچکس حتی واتساپ نمی‌تواند محتوای پیام‌ها را بخواند)، می‌توانید نسبت به امنیت این فرآیند مطمئن باشید.

این ویژگی برای بازیابی فایل‌هایی که به طور تصادفی از آلبوم واتساپ در گالری تلفن هوشمند خود حذف کرده‌اید، بسیار مناسب است.

نحوه دانلود فایل های رسانه‌ای قدیمی در واتساپ

توجه به این نکته ضروری است که گزینه بارگیری مجدد فقط برای فایل‌های ارسال شده در چت‌هایی که حذف نشده‌اند در دسترس است.

اگر چت اصلی را حذف کرده باشید، تمام محتویات آن ناپدید شده اند.

در غیر این صورت، صفحه چت واتساپ را باز کنید و مکالمه‌ای را که حاوی فایل موردنظر شماست پیدا کنید.

پس از پیگیری آن ، فقط روی آن ضربه بزنید تا در تلفن ذخیره شود.

به همین سادگی است.

مشکلات رایج هنگام دانلود فایل های قدیمی واتساپ

ممکن است هنگام دانلود مجدد فایل های قدیمی در واتساپ، با خطایی مواجه شوید که نشان می‌دهد امکان دانلود فایل وجود ندارد. در صورت مواجه با چنین خطایی، به این شیوه عمل کنید:

  • در وهله اول، بررسی کنید که تلفن شما دارای اتصال اینترنتی فعال با سیگنال قوی باشد. سعی کنید یک صفحه وب بارگذاری کنید تا مطمئن شوید
  • بررسی کنید که تاریخ و ساعت به درستی روی گوشی شما تنظیم شده باشد. اگر تاریخ دستگاه تنظیم شده باشد، نمی‌توانید برای بارگیری رسانه خود به سرورهای واتساپ متصل شوید
  • مطمئن شوید که فضای کافی روی حافظه جانبی دستگاه شما وجود دارد. اگر کارت SD و حافظه دستگاه پر شده باشد، واتساپ نمی‌تواند چیزی را ذخیره کند
  • با حذف هرگونه فایل غیر ضروری، فضای بیشتری را در دسترس نرم‌افزار قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کارت SD شما فقط برای خواندن تنظیم نشده است. سعی کنید فایلی غیر از فایل‌های ارسال شده یا دریافت شده توسط واتساپ را روی حافظه جانبی خود ذخیره کنید
  • اگر فایل ذخیره شد، کارت حافظه شما فقط خواندنی نیست و WhatsApp Messenger باید بتواند فایل‌ها را روی آن ذخیره کند
  • اگر نمی‌توانید چیزی را ذخیره کنید، احتمالاً کارت شما فقط برای خواندن تنظیم شده است
  • در این شرایط باید وضعیت کارت حافظه را تغییر دهید؛ لطفاً دستورالعمل‌های راهنمای تلفن هوشمند خود را بررسی کنید
  • اگر فضای کافی روی حافظه جانبی وجود دارد و می‌توانید فایل ها را در کارت SD خود ذخیره کنید، اما دانلود فایل های قدیمی واتساپ همچنان امکان پذیر نیست، ممکن است لازم باشد داده‌های واتساپ را از حافظه جانبی خود حذف کنید

جبران یک اشتباه ساده

حذف تصادفی عکس ها در واتساپ خیلی رایج است. ممکن است یک ضربه اشتباه باعث پاک شدن اطلاعات و مدیایی باشد که برای کاربر از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و حالا، کاربر به این فکر می‌افتد که چگونه می‌تواند فایل های خود را باز پس بگیرد. 

در ابتدا، هر کسی ممکن است به استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری فکر کند، اما این نرم‌افزارها برای بازیابی فایل‌های حذف شده از روی حافظه طراحی شده‌اند. در بسیاری از موارد، پس از استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری، فایل مورد نظر پس از بارگیری مجدد، غیر قابل استفاده می‌شود. 

اما برای دانلود فایل های قدیمی واتساپ، نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای جانبی ندارید. کافیست چند مرحله ساده را پش سر بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

4 نظر ثبت شده