ترفند

چگونه در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم؟ | ظاهر خوب در تماس تصویری

چگونه در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم؟ | ظاهر خوب در تماس تصویری

با پیشرفت تکنولوژی و به‌ویژه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، قابلیت‌های بیشتری به آن‌ها افزوده شده است تا مردم هرچه بیشتر به هم نزدیک شوند. یکی از امکاناتی که تغییر زیادی ایجاد کرد تماس به‌صورت تصویری است که به‌محض ورود بسیار محبوب شد. این قابلیت چالش‌های خود را هم دارد که یکی از آن‌ها ظاهر افراد است که حتی افرادی که چهره زیبایی دارند هم ممکن است خیلی خوب به نظر نرسند. نکات و ترفندهایی وجود دارد تا در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم و خوب است هر شخصی آن‌ها را بداند.

بسیار دیده شده که حتی افرادی که از چهره خود راضی هستند ممکن است در تماس تصویری متوجه تغییر شده باشند و این موضوع طبیعی است زیرا با یک دوربین کوچک در فاصله کم، چهره متفاوت به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید تمامی نکته‌های اساسی در این باره را بدانید تا انتها با ما همراه باشید.


نور محیط

نورپردازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید و تأثیر بسیار زیادی در چهره شما دارد. پیش از هر چیز، نور محیط باید متعادل باشد یعنی نه محیط زیاد تاریک و نه زیاد روشن باشد و برای تشخیص این موضوع اول به چشمان خود اکتفا کنید. اگر با چشم خود مشکلی در نورپردازی محیط حس نمی‌کنید به‌طورکلی مشکلی وجود ندارد اما جزئیات دیگری وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

بهترین روشنایی را نور طبیعی آفتاب به شما می‌دهد برای همین نزدیک پنجره بنشینید به‌طوری‌که نور به سمت صورت شما باشد اما نه طوری که خیلی شدید باشد. همچنین پشت به پنجره قرار نگیرید زیرا روی چهره شما سایه شکل می‌گیرد و به‌خوبی مشخص نیستید و همچنین نور روشنایی مستقیمی که به دوربین می‌تابد دید را مختل می‌کند.

اگر به پنجره دسترسی ندارید و یا شب است و نمی‌توانید از آن استفاده کنید، باید به سراغ روش‌های جایگزین بروید که بهترین راه، استفاده از لامپ است و باید ترجیحاً روبروی شما باشد. توجه کنید نور آن بهتر است یکدست باشد یعنی از لامپ‌های رنگارنگ استفاده نکنید زیرا سادگی برای اینکه در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم مناسب‌تر است. همچنین ممکن است نور برخی لامپ‌ها بعد از تابش به سمت دیوار یا وسایل اتاق آن را با رنگ دیگری بازتاب کنند که توصیه می‌شود یا منبع نور را تغییر دهید یا عوامل تغییر رنگ آن را حذف کنید.

 

محیط پشت سرخود را فراموش نکنید

تنها چهره شما و حالت آن نیست که تأثیرگذار است بلکه باید حواستان به همه چیز و مخصوصاً پشت سرتان باشد! محیط پشت سرتان ترجیحاً مرتب باشد و وسایلی که فکر می‌کنید نبودشان بهتر است را بردارید (به‌ ویژه اگر روی بازتاب نور تأثیر دارند) یا جای دیگری بنشینید. لازم است محیط به صورتی تنظیم شود تا همه چیز آراسته و منظم به نظر برسد. نباید این موضوع به‌اشتباه برداشت شود زیرا منظور این نیست که همه چیز را بردارید و محیط را خالی کنید بلکه منظور ما فقط مرتب بودن است.

شاید تماس‌های شخصی از این نظر کم‌ اهمیت‌تر از تماس‌های رسمی باشند اما هنوز هم خوب است محیط اطراف خوب به نظر برسد. برخی افراد تمایل دارند پشت سرشان از رنگ‌ های یک‌ دست استفاده کنند که این انتخاب هم گزینه خوبی است اما نیازی به هزینه‌ کردن یا ساخت یک استودیو نیست! استفاده از یک دیوار با فاصله مناسب از شما، کاغذهای رنگی با بازتاب طبیعی و مناسب نور یا هر چیز خلاقانه دیگری کافی است.

یک‌ بار دوربین را روشن کنید و ببینید چه چیزهایی در کادر آن قرار می‌گیرد و آیا نیازی به تغییر یا جابه‌ جایی دارد یا خیر. همین کار به نظر ساده تأثیر زیادی دارد و باعث می‌شود در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم زیرا مانند یک تمرین پیش از تماس است.

زاویه دوربین | در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم

یکی از اساسی‌ ترین فاکتورها همین موضوع است و باید با وسواس زیادی آن را تنظیم کنید. برای داشتن یک تماس خوب، دوربین باید از نظر ارتفاع هم سطح با چشم‌ها قرار بگیرد و همچنین زاویه آن با چشم نباید زیاد باشد. برای مثال ممکن است ارتفاع مشکلی نداشته باشد اما دوربین نه روبروی شما بلکه متمایل به چپ یا راست باشد. برای رفع این مشکل یا مکان آن را تغییر دهید یا خودتان بچرخید به‌طوری‌ که تقریباً روبروی آن قرار بگیرید.

اگر دوربین پایین‌ تر از صورت شما باشد چهره شما برجسته به نظر می‌رسد و معمولاً ظاهر خوبی ندارد و باید گردن خود را هم مرتب به پایین خم کنید. همچنین اگر آن را بالاتر از چشمانتان قرار دهید بازهم مشکلات مشابهی خواهید داشت و حالت چشم کمی غیرطبیعی می‌شود. نیازی نیست که ارتفاع دوربین دقیقاً با ارتفاع چشم یکی باشد اما سعی کنید این تفاوت زیاد نباشد و تا جای ممکن روبروی هم باشند.

یکی از وسایلی که به شما کمک زیادی می‌کند استفاده از دوربین جانبی است نه آن که روی دستگاه نصب است. برای مثال اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید می‌توانید از یک وب‌کم استفاده کنید اما اگر چنین چیزی ممکن نیست نگران نباشید، زیرا همان نکات بالا بسیار تأثیرگذار هستند.

هنگام تماس، مستقیماً به دوربین نگاه کنید نه به اطراف یا صفحه‌ نمایش دستگاه زیرا با این کار به‌ نوعی ارتباط تصویری با مخاطب ایجاد می‌کنید. قرار نیست از شما عکس گرفته شود و ژست خاصی بگیرید بنابراین مستقیم به دوربین نگاه کنید و زاویه و ارتفاع را هم به صورتی که توضیح داده شد تنظیم کنید.

تجهیزات خود را بررسی کنید

برای آنکه در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم وجود تجهیزات سالم و مناسب هم شرط است بنابراین باید به آن‌ها نیز نگاهی داشته باشید. اول ‌ازهمه اتصال اینترنت خود را بررسی کنید تا بدون قطعی و با سرعت مناسب باشد زیرا نه شما و نه مخاطب‌های شما نمی‌خواهید با قطعی روبرو شوید. علاوه بر اینترنت، وسایل ارتباطی مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه، وب‌کم، میکروفون و ... را بررسی کنید تا به‌درستی کار کنند. 

تلاش کنید تا تجهیزات را با سیم به هم متصل کنید. برای مثال هدست را با سیم به لپ‌تاپ متصل کنید تا مشکلات قطعی و کم‌ شدن سرعت انتقال صدا به‌وسیله بلوتوث وجود نداشته باشد.

 فاصله مناسب را از دوربین رعایت کنید

معمولاً هیچ شخصی با فاصله زیاد از دوربین قرار نمی‌گیرد اما زیاد دیده شده که افراد زیادی خیلی نزدیک آن می‌نشینند. باید فاصله شما با دوربین به‌اندازه‌ای باشد که چهره و مقداری از بالاتنه دیده شوند و این بهترین فاصله ممکن است. برای پیداکردن فاصله مناسب، تصویر را در فاصله‌های مختلف بررسی کنید تا هم‌زمان به نکته‌ای که گفته شد توجه کنید. 

حالت بدن

ممکن است شما یا هر شخص دیگری عادت داشته باشید که روی صفحه لپ‌تاپ خم شوید یا زمانی که روی صندلی نشسته‌اید روبه‌جلو یا عقب خم شوید. برای اینکه در تماس تصویری بهتر به نظر برسیم باید حالت بدن و مخصوصاً کمر صاف باشد زیرا هم ظاهر شما را بسیار بهتر نشان می‌دهد و هم از نظر روان‌شناختی تأثیر مثبت دارد. این کار همچنین باعث می‌شود تا زاویه و حالت سروصورت نیز بهتر باشد که قبلاً درباره اهمیت آن توضیح داده شد.

انتخاب لباس مناسب

هیچ‌وقت اهمیت لباس و پوشش حتی در تماس‌های دوستانه و شخصی را دست‌کم نگیرید زیرا همان‌طور که با لباس بهتر ظاهر مناسبی دارید در پشت دوربین هم همین‌طور است. سعی کنید پیش از هرچیز به رنگ لباس توجه کنید و تأثیر نور را باتوجه ‌به نکاتی که قبلاً گفته شد روی آن ببینید. پوشیدن یک لباس مناسب شما را ناخودآگاه بهتر نشان می‌دهد حتی اگر فقط بالاتنه شما مشخص باشد بنابراین هرگز لباس را دست‌کم نگیرید! 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل