مشکل اینستاگرام your account was compromised | راه حل این مشکل چیست؟

مشکل اینستاگرام your account was compromised | راه حل این مشکل چیست؟

قوانین سختگیرانه اینستاگرام برای حفظ حقوق کاربران

اینستاگرام همواره به دنبال تأمین بالاترین میزان امنیت برای کاربران خود است. به مرور زمان و با آپدیت‌های این اپلیکیشن، قوانین سختگیرانه‌تری برای حفاظت از حقوق کاربران از سوی اینستاگرام وضع و اجرا می‌شوند. یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که برای اکانت‌های مختلف پیش می‌آید، مشکل your account was compromised است. این مشکل هنگامی به‌وجود می‌آید که اینستاگرام فعالیت مشکوکی را در یک اکانت مشاهده کند. در این حالت، اینستا پیج را موقتا قفل می‌کند. در این مطلب به بررسی مشکل اینستاگرام  your account was compromised و راهکارهای رفع آن می‌پردازیم.

مشکل your account was compromised چگونه به‌وجود می‌آید؟

اینستاگرام در صورت مشاهده حالاتی که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم، پیام مشکل اینستاگرام your account was compromised یا "حساب کاربری شما به خطر افتاد"را به کاربر نشان می‌دهد. در چنین وضعیتی، اینستاگرام پیج را قفل می‌کند و از کاربر می‌خواهد تا پسوورد خود را عوض کند. 

متن این پیام به این شرح است: به‌نظر می‌رسد شما رمز عبور خود را با سرویس‌هایی که کمک می‌کنند تا لایک و فالوور بیشتری جذب کنید، به اشتراک گذاشته‌اید؛ که این کار، خلاف قوانین ماست. رمز عبور خود را تغییر دهید تا بتوانید از اینستاگرام استفاده کنید. اگر دوباره رمز عبور جدید خود را با چنین سرویس‌هایی به اشتراک بگذارید، ممکن است بلاک شوید و نتوانید فالو کرده، لایک کنید و یا کامنتی بگذارید. فعالیت‌های زیر باعث رخ دادن این مشکل می‌شوند:

  • سپردن پیج به ربات‌های اینستاگرامی برای جذب لایک و فالوور
  • فالو و آنفالو کردن پشت سر هم و سریع
  • زیاد و به‌صورت کپی کامنت گذاشتن در پیج‌های نامرتبط
  • ارسال دایرکت‌های پشت سر هم تکراری و تبلیغاتی
  • انتشار پشت سر هم پست و استوری و رعایت نکردن سرعت‌های مجاز برای انتشار
  • فعالیت‌های غیر عادی و اسپم
  • ورود شخصی به اکانت به‌صورت غیرمجاز 
  • لاگین کردن به اکانت از سایت و برنامه‌های غیرمجاز
  • تغییر دادن یا قرار ندادن شماره یا ایمیل در نمایه پیج
  • اشتراک‌گذاری محتوای غیرمجاز و خلاف قوانین اینستاگرام در پست و استوری
  • تغییر دادن پسوورد از طریق دستگاهی دیگر

تغییر دادن یا قرار ندادن شماره تلفن یا ایمیل در نمایه پیج

اکانت‌های جدید باید هم ایمیل و هم شماره تلفنی که با آن در اینستا اکانت می‌سازند را تایید کنند. برای تایید ایمیل، یک کد و برای تایید تلفن، یک پیامک حاوی کد به کاربران ارسال می‌شود که باید در صفحه مخصوص ساخت اکانت، آن‌ها را وارد کنند. اگر کاربر ایمیل و شماره تلفن خود را روی پیج قرار ندهد و نمایه خود را تکمیل نکند، با مشکلات زیادی از جمله مشکل اینستاگرام your account was compromised مواجه خواهد شد.

 

فالو و آنفالو پشت سر هم؛ از مهم‌ترین دلایل مشکل your account was compromised

یکی دیگر از دلایل مشکل اینستاگرام your account was compromised، فعالیت ربات گونه در پیج است. هنگامی که کاربر در مدت زمان کم، فعالیت‌های زیاد و پشت سر هم مانند فالو و آنفالو را انجام می‌دهد، اینستاگرام اکانت او را قفل می‌کند و از او می‌خواهد که با تغییر رمز عبور، ربات نبودن خود را اثبات کند. 

تغییر دادن پسوورد از طریق دستگاهی دیگر

هنگامی که کاربر سعی کند تا پسوورد اکانت اینستاگرام خود را از گوشی یا سیستم دیگری که تا حالا با آن وارد پیج خود نشده باشد، تغییر دهد؛ اکانت او مسدود خواهد شد. این حالت تا زمانی برقرار است که با دریافت کد پیامک تلفن یا ایمیل، مجددا اکانت خود را تایید کند.

فعالیت‌های غیر عادی و اسپم در اینستاگرام؛ دلیل بروز مشکل your account was compromised

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که اینستاگرام اکانت کاربر را مسدود می‌کند، مشاهده فعالیت‌های غیرعادی و اسپم در آن است. در این حالت نیز اینستاگرام بلافاصله کاربر را از اکانت خود خارج می‌کند و پیام: "ما متوجه فعالیت‌های غیر عادی در حساب کاربری شما شدیم، بنابراین شما را از آن خارج کردیم" را به او نشان می‌دهد. در این حالت، اینستاگرام از کاربر می‌خواهد که هویت خود را تایید کند. تایید هویت هم از طریق ایمیل و هم از طریق شماره تلفن امکان‌پذیر است.

چگونه مشکل اینستاگرام your account was compromised را حل کنیم؟

در صورتی که کاربر با این مشکل مواجه شود، اینستاگرام از او می‌خواهد تا پسوورد خود را تغییر دهد. تغییر دادن پسوورد اجتناب‌ناپذیر است و بدون عوض کردن آن، فرد نمی‌تواند وارد حساب خود شود. تغییر پسوورد بسیار ساده است. در پایین صفحه‌ای که مشکل اینستاگرام your account was compromised ظاهر شده است، عبارت change password وجود دارد. با کلیک بر روی آن و وارد کردن پسوورد قدیمی و جدید و تایید آن، کاربر می‌تواند پسوورد خود را عوض کند.

اقدامات لازم پس از رفع این مشکل

پس از تغییر پسوورد و برطرف شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود که کاربر تا مدت 72 ساعت فعالیت‌هایی نظیر فالو و آنفالو کردن و کامنت گذاشتن را کمتر کند. همچنین فعالیتی که همیشه باید از آن اجتناب شود خرید فالوور و سپردن پیج به ربات‌های اینستاگرامی برای جذب فالوور و افزایش لایک است.

در صورت استفاده و دسترسی آن‌ها به اینستاگرام، کاربر باید دسترسی آن‌ها به اینستاگرام را از طریق تنظیمات قطع کند. همواره باید از ارسال دایرکت‌های پشت سر هم و تبلیغاتی و همچنین انتشار محتوای غیرمجاز، خلاف قوانین و بدون حق کپی رایت در اینستاگرام خودداری کرد. یکی از کارهایی که امنیت پیج و عدم رخ دادن دوباره مشکل اینستاگرام your account was compromised را تضمین می‌کند، پیوند دادن اکانت به صفحه فیس‌بوک شخصی خود است.

عدم وقوع مشکل قفل شدن اکانت در صورت رعایت قوانین اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام همواره به‌دنبال رعایت حقوق کاربران خود و اعمال حق کپی رایت روی آثار مختلف است. این پلتفرم حساسیت زیادی روی ربات‌ها دارد و از این طریق در پی افزایش درآمد خود است. دلیل اصلی اعمال تمامی این محدودیت‌ها و ارسال چنین پیام‌هایی به کاربران نیز همین مساله است. اینستاگرام می‌خواهد با اعمال این قوانین سختگیرانه، از درآمد حاصل از تبلیغات خود حفاظت کند. این پلتفرم همچنین به‌دنبال جذب افراد بیشتر برای هزینه کردن در کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام و به تبع آن افزایش فالوور پیج‌های خود، است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل