آموزش اندروید آموزش کامپیوتر و موبایل

خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی | علل بروز و چگونگی رفع آن

خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی | علل بروز و چگونگی رفع آن

گوگل پلی و اهمیت دانلود برنامه‌ها از منابع معتبر

گوگل پلی اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی است. در این فروشگاه تمام برنامه‌های مورد نیاز کاربران وجود دارند و می‌توان بدون نگرانی درباره مخرب بودن اپلیکیشن‌ها برای سلامت گوشی، آن‎‌ها را دانلود کرد. با اینحال متاسفانه کاربران ایرانی گاهی هنگام دانلود برنامه با خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی مواجه می‌شوند. حتی گاهی محدودیت‌های وضع شده برای ایرانی‌ها بر نتیجه جست‌وجو نیز تاثیر منفی می‌گذارد و تعداد نتایج نمایش داده شده بسیار کمتر از معمول است. در این مطلب با راهکارهایی برای برطرف کردن خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی آشنا می‌شویم.

روش‌های رفع خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی

در برخی موارد وجود تحریم‌ها دامن کاربران اندرویدی را نیز می‌گیرد و اجازه دانلود برخی برنامه‌ها به آن‌ها داده نمی‌شود. برای برطرف کردن این مشکل راهکارهای گوناگون وجود دارد. در ادامه با روش‌های مختلف برای رفع خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی آشنا می‌شویم.

برطرف کردن خطا به کمک مرورگر کروم

برای این منظور باید ابتدا یک برنامه تغییر IP را نصب و اجرا کنید و سپس وارد مرورگر کروم شوید. در ادامه وبسایت گوگل پلی به آدرس https://play.google.com/store را جست‌وجو کنید و اپلیکیشن موردنظر خود را بیابید. سپس آن را دانلود و نصب کنید و تمام گزینه‌ها و پیغام‌های نمایشی را تایید کنید. به این ترتیب اپلیکیشن در تلفن همراه شما نصب خواهد شد.

پاک کردن اطلاعات گوگل پلی

 یک راهکار ساده برای برطرف کردن خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی، استفاده از برنامه تغییر IP و پاک کردن اطلاعات کش گوگل پلی است. به منظور پاک کردن حافظه کش به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و با انتخاب گزینه "برنامه‌ها" بر روی "فروشگاه گوگل پلی" کلیک کنید. در صفحه جدید گزینه "پاک کردن اطلاعات" را انتخاب کنید تا تمام اطلاعات به طور کامل حذف شوند. حال پس از انجام این مراحل می‌توانید برنامه تغییر IP را اجرا و اپلیکیشن را از گوگل پلی دنلود و نصب کنید. در صورتی که این کار نتیجه‌بخش نبود می‌توانید مکان و کشور را در گوگل پلی تغییر دهید و دوباره امتحان کنید.

استفاده از وبسایت‌ها و فروشگاه‌های دانلود واسطه

برای دانلود اپلیکیشن از وبسایت‌ها و فروشگاه‌ها واسطه گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. به طور کلی وبسایت‌های گوناگون امکان دانلود نسخه‌های مختلف از برنامه‌ها به صورت فایل را می‌دهند. در ادامه با یکی از این راه‌ها آشنا می‌شویم. ابتدا آدرس فروشگاه گوگل پلی به نشانی play.google.com/store را در کروم جست‌وجو کنید. سپس نام اپلیکیشن مدنظر را در قسمت جست‌وجو وارد کنید و پس از پیدا شدن آن را انتخاب کنید. با ورود به صفحه اپلیکیشن لینک مرورگر را کپی کنید. در ادامه با مرورگر به وبسایت APK Downloader مراجعه کنید (به نشانی apps.evozi.com/apk-downloader) و لینک کپی شده را در محل مخصوص وارد کنید. سپس با انتخاب گزینه Generate Download Link سایت اپلیکیشن مورد نظر شما را پیدا و آماده دانلود می‌کند. برای دانلود و نصب برنامه باید گزینه سبزرنگ را انتخاب کنید.

 

بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه برای دانلود اپلیکیشن‌های اندروید

در صورتی که اپلیکیشن مورد نظر شما در فروشگاه گوگل پلی موجود نیست یا امکان دانلود آن را نداریدمی‌توانید از اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های واسطه گوناگون استفاده کنید. در ادامه با بهترین وبسایت‌ها و منابع ایرانی و خارجی برای دانلود اپلیکیشن‌های اندروید آشنا می‌شویم.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه ایرانی

در میان وبسایت‌های واسطه ایرانی برای دانلود برنامه‌های اندروید می‌توان به سایت فارسروید، سایت ایران اپ، سایت اندروید کده، سایت اندروید گذر، سایت سیلو، سایت گت اندروید، سایت اپلیکیشن تاپ، سایت اندرویدی‌ها و سایت پی30 پلاس اشاره کرد. شما می‌توانید انواع برنامه‌های شامل اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی، آنتی‌ویروس، امنیتی، ویرایش عکس، پخش موسیقی، مدیریت دانلود، پیام‌رسان، آموزشی، تقویم و ... را در این سایت‌ها پیدا کنید. علاوه بر این یک منبع عالی برای برنامه‌های اندروید توسعه‌دهندگان ایرانی هستند.

برنامه و سایت کافه بازار نیز یکی از منابع مورد اعتماد برای دانلود اپلیکیشن‌های اندروید است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت یا دانلود برنامه آن‌ها به دسته‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشید و تمام برنامه‌های موردنیاز خود را خیلی راحت دانلود کنید.

 

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه خارجی

دانلود فایل‌های APK برنامه‌های اندروید یک راه‌حل کارآمد برای رفع خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی است. به این ترتیب شما می‌توانید در صورت تحریم برنامه‌ها به راحتی آن‌ها را از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه خارجی دانلود و نصب کنید. برخی از معروف‌ترین منابع دانلود APK Mirror، APK Pure، APK Downloader، APK4Fun، F-Droid، Softpedia، Uptodown، APKMonk و Aptoide نام دارند. شما می‌توانید به راحتی نیاز خود به برنامه‌های جدید یا بروزرسانی برنامه‌های فعلی تلفن همراه را با استفاده از این منابع واسطه برطرف کنید.

معرفی خطاهای متداول گوگل پلی

کاربران اپلیکیشن گوگل با خطاها بسیار گوناگون مواجه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها علت و روش برطرف کردن مخصوص به خود را دارند. در ادامه با تعداد از مشکلات رایج اپلیکیشن که ممکن است در حین استفاده روزانه با آن‌ها مواجه شوید، آشنا می‌شویم:

  • Error 498: در صورت نمایش این خطا حافظه کش دستگاه شما پر شده است. به این ترتیب با حذف حافظه کش می‎توان آن را برطرف کرد
  • Error 919: این خطا نشانگر پر شدن فضای ذخیره گوشی است. برای برطرف کردن آن باید مقداری از فضای ذخیره موبایل را برای عملکرد گوگل پلی خالی کنید
  • Error 403: این خطا در صورت وجود دو حساب کاربری گوگل در یک دستگاه مشاهده می‌شود. برای رفع آن باید حساب صحیح خود را انتخاب کنید
  • Error 927: اگر پس از بروزرسانی گوگل پلی با این خطا مواجه شدید باید کمی صبر کنید و پس از پایان مراحل نصب دوباره امتحان کنید
  • Error 101: به معنای آن است که برنامه‌های بسیاری بر روی تلفن همراه شما نصب شده است و باید تعدادی از آن‌ها را پاکسازی کنید
  • Errors 919, 101, 923, 921: حافظه دستگاه شما پر شده است. باید برخی اپلیکیشن‌ها را پاک کنید. بهتر است فایل‌های موسیقی، عکس‌‌ها و ویدئوها را به حافظه ابری انتقال دهید
  • Error 948 : وجود مشکل در سرورهای گوگل؛ باید تا زمان برطرف شدن آن منتظر بمانید
  • Error 103: دستگاه شما با برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید ناسازگار است. معمولا گوگل پلی اجازه دانلود برنامه‌های ناسازگار را نمی‌دهد، اما بروز آن غیرممکن نیست. همچنین ممکن است این کد را به اشتباه دریافت کنید. برای جلوگیری از بروز این خطا اپلیکیشن گوگل پلی و سیستم عامل اندروید خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید
  • Error 911: این خطا هنگام بروز مشکل در اتصال شبکه وای‌فای مشاهده می‌شد. همچنین ممکن است برای برطرف کردن مشکل نیاز به پاک کردن اطلاعات موجود در حافظه کش داشته باشید
  • Error 491: در این حالت به دلایل فنی امکان دانلود ی بروزرسانی اپلیکیشن وجود ندارد. برای رفع مشکل باید اکانت گوگل خود را حذف و دوباره اضافه کنید

 

تحریم‌های گوگل‌پلی و موانع موجود را دور بزنید

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید خطای ویژگی در دسترس نیست گوگل پلی را به راحتی برطرف کنید. این مشکل که به واسطه تحریم‌ها برای کاربران ایرانی اندرویدی به وجود آمده است با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP، برخی تنظیمات یا مراجعه به وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای واسطه به راحتی قابل حل است. در نتیجه می‌توانید برنامه‌های خود را همیشه به‌روزرسانی کنید و از جدیدترین اپلیکیشن‌ها لذت ببرید. 


سوالات متداول
سوال:

آیا راه حل قطعی برای رفع این خطا وجود دارد؟

پاسخ: در حال حاضر، هیچ راه حل قطعی برای رفع این خطا وجود ندارد. با این حال، روش‌های ذکر شده در بالا می‌توانند در اکثر موارد مشکل را برطرف کنند.

سوال:

آیا استفاده از VPN برای رفع این خطا ایمن است؟

پاسخ: استفاده از VPN برای رفع این خطا ایمن است، اما باید به انتخاب یک VPN معتبر توجه داشته باشید. VPN‌های غیرمعتبر ممکن است اطلاعات شما را در معرض خطر قرار دهند.

سوال:

آیا استفاده از سایت‌های شخص ثالث برای دانلود اپلیکیشن ایمن است؟

پاسخ: استفاده از سایت‌های شخص ثالث برای دانلود اپلیکیشن می‌تواند خطرناک باشد. این سایت‌ها ممکن است اپلیکیشن‌های مخرب یا تقلبی را ارائه دهند. بنابراین، قبل از دانلود اپلیکیشن از هر سایتی، حتماً از اعتبار آن مطمئن شوید.

سوال:

آیا می‌توان از گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌های غیرقابل دسترس در ایران استفاده کرد؟

پاسخ: بله، با استفاده از روش‌های خاصی می‌توان از گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن‌های غیرقابل دسترس در ایران استفاده کرد. یکی از این روش‌ها، استفاده از یک VPN است. با استفاده از یک VPN، می‌توانید موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهید و به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های غیرقابل دسترس را در گوگل پلی دانلود کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل