تکنولوژی اپلیکیشن اندروید

اندروید ۵.۱ با قابلیت تماس صوتی HD معرفی شد

اندروید ۵.۱ با قابلیت تماس صوتی HD معرفی شد

تعجب کرده‌اید؟ اندروید ۵.۱ تنها یک آپدیت جزئی برای آب‌نبات چوبی گوگل به حساب می‌آید. بدون هیچ مراسم خاصی گوگل شب گذشته در بلاگ رسمی خود اندروید ۵.۱ را معرفی کرد.

علاوه بر بهینه‌سازی‌ها و رفع مشکلات کارایی و پایداری اندروید ۵.۱ پشتیبانی رسمی از دو سیم کارت را به اندروید خالص می‌آورد؛ چیزی که مدت‌هاست تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در رابط‌های کاربری خود آن را عرضه کرده‌اند. حالا وقتی بر روی تصویر مخاطبی در اپ تلفن کلیک می‌کنید اندروید از شما می‌خواهد انتخاب کنید این تماس با کدام سیم‌کارت گرفته شود.

یک بهبود امنیتی مهم این است که اگر گوشی خود را رمزگذاری کرده باشید و فردی آن را از شما بدزدد حتی با فکتوری ریست هم قادر نخواهد بود تا از سد این رمز عبور کند و مجبور خواهد بود تا اکانت گوگل و پسورد آن را وارد کند. به این ترتیب امنیت کاربران اندروید تا سطح قابل ملاحظه‌ای بالا خواهد رفت.

اندروید ۵.۱ همچنین به صورت پیش‌فرض از تماس‌های صوتی HD پشتیبانی خواهد کرد که البته فعلاً فناوری آن در یران وجود ندارد. از جمله تغییرات کوچک اندروید ۵.۱ هم می‌توان به قابلیت اتصال به شبکه‌های وای‌فای و همچنین کنترل دستگاه‌های بلوتوث از همان منوی تنظیمات سریع اشاره کرد.

اندروید ۵.۱ در حال حاضر به صورت Factory Image برای بسیاری از دستگاه‌های نکسوس ارائه شده و به زودی هم به صورت OTA منتشر خواهد شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل