مقالات

۱۰ ویژگی مشترک میلیونرها

۱۰ ویژگی مشترک میلیونرها

اینترنت در دنیای امروز فرصت خوبی را در اختیار کسانی که ایده‌های خوب دارند و جاه‌طلب هستند، گذاشته است؛ جوانانی که کسب‌وکارهای تازه می‌سازند و یا در کسب‌وکارهای قدیمی طوفان به پا می‌کنند. این افراد صفات مشترک زیاد دارند که از میان آنها ۱۰ صفت برجسته را برای به اشتراک گذاشتن با شما انتخاب کرده‌ایم.

 

 

یک تیم قوی شکل می‌دهند

حتی آنهایی که به نظر می‌رسد در کار خود یک امپراتوری تشکیل داده‌اند، به کمک یک تیم خوب پیش می‌روند. استیو جابز یکی از نمونه‌های این تشکیل تیم دادن‌هاست. همکاران و شرکای او در اداره‌ی اپل به او ایده‌ها و مشورت‌هایی می‌دادند که با هیچ یک از آنها آشنا نبود و در پیش‌برد کسب و کار در کنار او بودند

 

 

سریع عمل می‌کنند

یک احساس اضطرار در قلب هر میلیونر نهفته است. فقط ایده‌ی بزرگ داشتن کافی نیست شما باید پیش از آنکه هر فرد دیگری شانس اجرای ایده‌ی شما را داشته باشد، آن را عملی کنید. اگر مارک زاکربرگ تصمیم می‌گرفت در دفتر خود در فیس‌بوک بنشیند و آهسته آهسته پیش برود اکنون در گردوغبار رقیبان خود جامانده بود. او به ایده‌ی خود عمل کرد، به سرعت آن را شکل داد و یک موفقیت بزرگ به دست آورد.

 

برای موفقیت‌ خطر می‌کنند

موفقیت، موفقیت می‌آورد و میلیونرهای جوان از این داستان هیچ هراسی ندارند. وقتی که یک ایده‌ی خوب می‌بینند به هر قیمتی آن را به دست می‌آورند. اینکه گوکل هم اکنون صاحب سایت‌ها و برنامه‌های بسیار زیادی در فضای وب است و ما نمی‌توانیم جهان را بدون آن تصور کنیم، اصلاً اتفاقی نیست.
برخی رهبران از اینکه از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایند هراس دارند و ترجیح می‌دهند از سرمایه‌ی موجود خود تولید پول کنند.

 

 

مستقل می‌اندیشند

«جک ما»، مؤسس و مدیرعامل علی بابا، وقتی تصمیم گرفت کار خود را آغاز کند، جلسه‌ای برگزار کرد. او نزدیک به بیست نفر از دوستانش را دعوت کرد و از آنها خواست تا نظرشان را درباره‌ی ایده‌‌اش بگویند. یک نفر از آنها خواست تا حین اجرای این ایده، او کار روزانه‌اش را رها نکند! اما او تمام نظرات‌شان را نادیده گرفت و هم اکنون یکی از میلیونرهای شناخته شده است. ترسو نبودن یکی از صفات مشترک میلیاردرهای خودساخته است.

 

بزرگ فکر می‌کنند

 

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت اسپیس-ایکس

 

میلیونرهای جوان شهامت دارند تا رویاهای بزرگ داشته باشند. آنها فرصت‌های بزرگ نهفته در پشت ایده‌هایشان را می‌بینند؛ درست است که واقعاً پله به پله پیش می‌روند و کاری را انجام می‌دهند که توان آن را داشته باشند اما چشمشان همواره به اهداف بزرگتر است.
علائق خود را دنبال می‌کنند
بیشتر افرادی که خیلی زود در زندگی به موفقیت دست پیدا می‌کنند راهی که برایشان اهمیت دارد و به آن علاقمند هستند را پی می‌گیرند. فقط به این دلیل که یک ایده خوب است، به این معنی نیست که الهام بخش و تأثیرگذار است. وقتی استیو جابز در حال تلاش برای متقاعد کردن جان اسکالی برای ترک شغل خود در شرکت پپسی بود؛ به او گفت:«می‌خواهی تا آخر عمر آب‌شکر بفروشی، یا برای تغییر دنیا به من ملحق می‌شوی؟» این دقیقا مجسم کردن علائق است.

 

 

متمرکز هستند

مارک زاکربرگ؛ بنیانگذار فیس‌بوک اگر می‌پرسید چه‌چیزی زاکربرگ را یک رهبر بزرگ کرد، جواب شما تمرکز کارکنان فیس بوک است. هدف زاکربرگ این بود که دنیا را از راهی به هم متصل کند که هیچ کس جرأت تصورش را هم نداشت و مصرانه هر تصمیمی می‌گرفت در راستای همین هدف بود. داشتن یک دید روشن و واضح، کلید موفقیت رهبران جوان است.

 

 

عاشق آموختن هستند

بلیک راس؛ از بنیانگذاران مرورگر فایرفاکس
پولدار بودن دلیل خوبی برای در اختیار داشتن تمام پاسخ‌های دنیا نیست. میلیونرهای جوان در هر زمینه‌ای عاشق آموختن هستند. آنها جلسه‌های باز برگزار می‌کنند تا بتوانند از تمام افراد در هر سطحی پیشنهادها و نصیحت‌های مؤثر دریافت کنند. جوان‌های موفق هیچ وقت نمی‌دانند که ایده‌ی کار بعدی آنها را چه کسی خواهد داد.

 

 

عاشق آموزش‌دادن هستند

بهترین راه برای بهترشدن این است که نکات و ترفندهای آنچه آموخته‌اید را به دیگران نیز آموزش دهید. جوان‌های موفق دیدگاه‌های خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند و به اعضای تیم خود یاد می‌دهند که برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارند. این باعث می‌شود که همه ذهن‌های آماده‌تری داشته باشند، رفاقت‌ کنند و در یک راه قدم بگذارند.

 

 

از شکست نمی‌ترسند

دنیل رادکلیف؛ بازیگر نقش هری پاتر
در آخر مهم‌ترین ویژگی میلیونرهای جوان این است که از شکست نمی‌ترسند. بیل گیتس می‌گوید:«جشن گرفتن موفقیت‌ها خوب است اما مهم‌تر از آن درس گرفتن از شکست‌هاست.» داشتن یک ذهن باز و آمادگی برای یادگرفتن از شکست‌ها تنها راه برای پیش رفتن به جلوست.

 

 

علائق خود را دنبال می‌کنند

بیشتر افرادی که خیلی زود در زندگی به موفقیت دست پیدا می‌کنند راهی که برایشان اهمیت دارد و به آن علاقمند هستند را پی می‌گیرند. فقط به این دلیل که یک ایده خوب است، به این معنی نیست که الهام بخش و تأثیرگذار است. وقتی استیو جابز در حال تلاش برای متقاعد کردن جان اسکالی برای ترک شغل خود در شرکت پپسی بود؛ به او گفت:«می‌خواهی تا آخر عمر آب‌شکر بفروشی، یا برای تغییر دنیا به من ملحق می‌شوی؟» این دقیقا مجسم کردن علائق است

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل