تکنولوژی

ویندوزفون 8.1 از گوشی سرقت شده شما محافظت می‌کند

ویندوزفون 8.1 از گوشی سرقت شده شما محافظت می‌کند

در میان خصوصیاتی که در بروزرسانی GDR2 برای ویندوزفون ۸.۱ اعلام شده، یک سامانه‌ی ضدسرقت وجود دارد که امنیت دستگاه شما را حتی در زمانی که گم یا دزدیده شده باشد را تضمین خواهد کرد. با این سامانه،حتی اگر سارق بتواند قفل گوشی را باز کند، نخواهد توانست جهت استفاده‌ی خود، آن را ریست یا فلش کند.

برای استفاده از این خصوصیت Reset Protection، سازنده باید آن را فعال کرده باشد بنابراین هر گوشی ویندوزفونی نمی‌تواند از آن استفاده کند. این سامانه دو بخش دارد. بخش اول از کسی که می‌خواهد گوشی را ریست کند نام کاربری و رمز حساب کاربری مایکروسافت یکپارچه‌شده با گوشی را سؤال می‌کند. حتی اگر گوشی با رام جدیدی فلش شود، تنها راه برای استفاده از گوشی، وارد کردن اطلاعات درست توسط صاحب آن است. پیش از این در اندروید ۵.۱ نیز سامانه‌ای شبیه به این معرفی شده بود.

بخش دوم این سامانه راه دور زدن آن توسط سارق را می‌بندد. به این ترتیب که اگر این خصوصیت روی گوشی فعال باشد، امکان فلش کردن گوشی و برگرداندن آن به نسخه‌ی قدیمی‌تر سیستم‌عامل (که در آن Reset Protection حضور نداشته‌باشد) نیز وجود نخواهد داشت. در صورت از یاد بردن نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری مایکروسافت، می‌توانید با استفاده از یک Recovery Key خصوصیت Reset Protection را غیرفعال کنید. برای این کار باید کد IMEI گوشی را به صفحه‌ی اختصاصی مایکروسافت برای غیرفعال کردن Reset Protection ارسال کنید. در این صورت مایکروسافت Recovery Key را برای شما ارسال خواهد کرد و می‌توانید به گوشی خود دسترسی کامل داشته باشید.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل