تکنولوژی

احتمال بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند!

احتمال بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند!

پس از تصرف نوکیا توسط مایکروسافت این شرکت به سه بخش تقسیم شد: بخش شبکه و تجهیزات ارتباطی، بخش نرم افزاری همچون نقشه‌های نوکیا و تولیدات سخت افزاری همانند تبلت N1! به دلیل قرارداد بین مایکروسافت و نوکیا این شرکت تا سال 2016 نمی‌تواند اسمارتفونی تولید کند که برند نوکیا روی آن حک شده باشد، اتفاقی که دوستداران نوکیا را ناامید کرد.

خبرها حاکی از آن است که مدیران نوکیا در حال برنامه ریزی برای بازگشت قدرتمندانه به دنیای اسمارتفون‌ها هستند، این خبر بسیار امیدوار کننده‌است ولی به نظر نمی‌رسد کمپانی شکست خورده‌ای چون نوکیا (که کیفیت مناسبی هم داشت) بتواند دوباره در مقابل غول‌های جدید چینی و برندهای مشهور قد علم کند.

برای اینکه بتوانید حدس بزنید تلفن همراهی که در سال 2016 توسط نوکیا ساخته خواهد شد چه شکلی دارد، کافی است نگاهی به تبلت تازه ساخته شده N1 بندازید، این محصول به طور کامل توسط مهندسان نوکیا طراحی شده‌است و توسط یک واسطه چینی تولید شده‌ است. این فرآیند تولید ریسک کمتری دارد و باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود و در عین حال پا گذاشتن در بازار بزرگی مثل چین را آسان‌تر کرده و نوکیا می‌تواند با اعتبار مناسب برندش فروش تضمین شده‌ای در چین داشته باشد.

گوشی هوشمند نوکیا توسط این غول فنلاندی طراحی می‌شود ولی شرکت‌های دیگری آن را تولید کرده و پخش می‌کنند(همانند تبلت N1) و همانطور که ‌انتظار می‌رود این اسمارتفون با سیستم عامل سفارشی شده‌ اندروید روانه بازار خواهد شد و می‌تواند آرزوی چندین ساله هواداران نوکیا را برای تولید اسمارتفونی اندرویدی برآورده کند.

هرچند که نمی‌توان از سرمایه گذاری بزرگ نوکیا در سخت افزارهای ارتباطی گذشت (خبر خرید آلکاتل توسط نوکیا را که شنیده‌اید) ولی نوکیا هم برندی نیست که بتوان به آسانی آن را از دنیای تلفن‌های همراه کنار گذاشت.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل