تصاویری از فوران آتشفشان در شیلی

تصاویری از فوران آتشفشان در شیلی

هفته گذشته، آتشفشان کَلبیکو در کشور شیلی، دو فوران نسبتاً شدید را تجربه کرد. مقامات محلی دستور تخلیه‌ی محل را صادر و کلیه‌ی نیروهای خدماتی و اورژانس به حالت آماده باش درآمده‌اند. عکاسان نیز همچون گذشته، در اسرع وقت خود را به محل رسانده و تصاویری تماشایی ثبت کرده‌اند.

در پی فوران آتشفشان "Calbuco" در کشور شیلی، حدود 4 هزار نفر از سکنه‌ی شهرها و روستاهایی که در مجاورت این آتشفشان قرار داشتند، به سرعت تخلیه شدند. مقامات کشور آرژانتین به شهروندان خود پیرامون خاکسترهای آتشفشانی هشدار داده‌اند.

این آتشفشان به دو شهر "Puerto Montt" و "Puerto Varas" مسلط است. شهرهایی که در مجموع 250 هزار سکنه دارند. آخرین فوران کَلبیکو به سال 1972 باز می‌گردد، از این رو مقامات رسمی از بروز مجدد این اتفاق شگفت زده هستند، چون به این زودی منتظر این فوران نبودند.

کَلبیکو در شمار "آتشفشان‌های چینه‌ای" (Startovolcano) یا "مرکب" جای می‌گیرند. آتشفشان‌هایی که بیش از هر چیز به دلیل فوران‌های توام با انفجار شناخته می‌شوند. از این گروه می‌توان به آتشفشان‌های کِراکِتوا (Krakatoa)، آتشفشان قلّه‌ی سنت هلن و وِزو (Vesuvius) اشاره کرد. در حال حاضر تنها می‌توان امیدوار بود که شدت این فوران آنقدرها هم سخت و خطرناک نباشد.

Krakatoa

Vesuvius

Mt. St. Helens

هر چند از دیروز مقامات رسمی تمامی تلاش خود را برای حفظ جان شهروندان به کار گرفته‌اند، اما عکاسان شجاع دل، بی ترس و مشتاق، روزی پرهیجان را در مجاورت کَلبیکو به شب رساندند. در ادامه به تماشای تصاویری خواهیم نشست که محصول این کار شجاعانه هستند. ستون‌هایی از دود، خاکستر آتشفشانی، جریان موّاد مذاب و البته تمامی شور و ترس و هیجان حاکم بر محیط را می‌توان در قالب این تصاویر تماشایی مشاهده کرد.

 احساس شما چه بود؟ آیا شما هم همان ترس و هیجان را تجربه کردید؟

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل