تکنولوژی

معرفی هدست hololens واقعیت مجازی مایکروسافت

معرفی هدست hololens واقعیت مجازی مایکروسافت

دنیای واقعیت مجازی هر روز رو به بهبود است و شاهد پیشرفت‌های جالبی در آن هستیم ولی چیزی که دیشب مایکروسافت در جریان رویداد بیلد 2015 ارائه کرده است، به معنی واقعی کلمه مافوق تصور است و دریچه جدیدی را در این حوزه از علم به روی علاقه‌مندان باز می‌کند.

الکس کیپمن در جریان رویداد امشب مایکروسافت اعلام کرد که واقعا از استقبال کاربران و توسعه‌دهندگان از محصول هولولنز مایکروسافت شگفت‌زده شده و به طور رسمی از طرف کل مجموعه مایکروسافت از همه تشکر کرد. او اعلام کرد که مایکروسافت توسعه دهندگان را تشویق می‌کند تا نسبت به توسعه اپلیکیشن‌های سازگار با hololens اقدام کنند.

با استفاده از هولولنز می‌توانید دنیای مجازی مخصوص به خود را داشته باشید. برای مثال می‌توانید در اتاق پذیرایی خانه خود بنشینید و اپلیکیشن‌ها را بر روی دیوار خانه با هر سایزی که دوست دارید، اجرا کنید. تماشای ویدیو، استفاده از مایکروسافت اج، مشاهده آب و هوا و غیره تنها بخش کوچکی از این دنیای مجازی هستند که هولولنز در اختیار شما می‌گذارد.

اپلیکیشن‌های اجرا شده روی دیوار از طریق ژست‌های حرکتی قابل کنترل هستند و سایز آن‌ها نیز به سادگی قابل تنظیم است. اسکایپ هم از طریق هولولنز اجرا می‌شود حالا به نظر می‌رسد مایکروسافت در نظر دارد تا hololens را وارد جریان زندگی مردم کند در این صورت بدون تردید هولولنز تبدیل به زیرساخت یک صنعت چند صد میلیارد دلاری خواهد شد چیزی که الکس کیپمن هم به آن اشاره می‌کند. 

مایکروسافت برای هولولنز اهداف جاه‌طلبانه‌ای در سر دارد و نه تنها قصد دارد تا از آن در دنیای بازی‌ها استفاده کند بلکه با پخش دمویی چگونگی استفاده از این ابزار را در دنیای معماری و طراحی نیز نشان می‌دهد که این خود به این مفهوم است که مایکروسافت بدنبال حضور در صنعت و تجارت با هولولنز است.

مایکروسافت در مراسم امشب نشان داد که چطور می‌توان از هولولنز در موارد مختلف استفاده کرد. برای مثال اگر دانشجوی پزشکی هستید بجای این که قسمت‌های پُرتراکم از اعضای بدن انسان را در یک عکس روی کتاب ببینید، می‌توانید بصورت سه بُعدی دید بهتری از اعضای بدن انسان داشته باشید. به نظر می‌رسد در حال مشاهده‌ی کلاس‌های آناتومی آینده هستیم. همچنین مشاهده نقشه یک بنا و ساختمان نیز به صورت سه‌بعدی در جلوی چشمانتان و نه در یک نمایشگر امکان‌پذیر است.

مایکروسافت در هولولنز با شرکت‌های بزرگ از جمله ناسا، یونیتی، Legendary، Autodesk، والت دیزنی و غیره همکاری می‌کند. هولولنز خود یک پی‌سی کامل است و نیاز به اتصال به تلفن، پی‌سی یا هر ابزار دیگری ندارد و هیچ سیمی از آن به ابزار دیگر متصل نمی‌شود. مایکروسافت هدست را جوری طراحی کرده تا دور سر قرار بلگیرد و وزن آن در استفاده طولانی مدت آزاردهنده نباشد.

اپلیکیشن‌های ویندوز 10 روی این هدست اجرا خواهند شد و الکس کیپمن به کمک همکارش در این مراسم نشان دادند که چگونه می‌توانیم با استفاده از هولولنز کنترل کاملی بر روی یک روبات داشته باشیم. ویندوز هولوگرافیک می‌تواند محیط اطراف را اسکن کرده و مسیر درست را به روبات نشان دهد. به نظر می‌رسد ربات دیگر به سنسورهای مختلف نیازی ندارد و همه چیز را هولولنز در نظر می‌گیرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که توسعه دهندگان از همین هفته می‌توانند نسخه‌ی مخصوص به خود را از هولولنز داشته باشند. هولولنز واقعا جذاب به نظر می‌رسد و مایکروسافت به خوبی نشان می‌دهد که برنامه‌ی بزرگ و وسیعی برای آن دارد. مایکروسافت می‌خواهد هدست واقعیت افزوده خود را در هر صنعت و شغلی وارد کند و همه بتوانند از آن برای انجام بهتر امور خود بهره ببرند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل