هولولنز قادر به تشخیص احساسات شما است

هولولنز قادر به تشخیص احساسات شما است

شب گذشته فرصت نشد تا مایکروسافت ستاره جدیدش را معرفی کند، در واقعا هنوز زمان آن فرا نرسیده که بیشتر زمان یک کنفرانس مهم سالانه به دستگاهی اختصاص یابد که هنوز در مراحل اولیه توسعه است اما پتنت اخیر مایکروسافت نشان می دهد که هولولنز قادر به انجام کارهای کوچک و بزرگ بسیاری است.


پتنتی که توسط Venturebeat شکار شد، به این مسئله اشاره دارد که دستگاه های پوشیدنی (در این مورد خاص فقط هولولنز در دسترس است) قادر به تشخیص احساسات صورت و رفتار انسان ها هستند.

بدین منظور، دستگاه باید به پایگاه عظیمی از داده ها متصل باشد که تمام حالات چهره، رفتارها و طرز سخن گفتن در آن ها وجود داشته باشد. در این حالت است که دستگاه می تواند هر رفتاری را تشخیص داده و به کاربری که آن را روی چشم دارد وضعیت را گزارش دهد.

از آنجایی که کاندید دیگری جز هولولنز وجود ندارد، می توان انتظار داشت که هولولنز در آینده قادر خواهد بود به ما بگوید که اطرافیان مان چه احساسی دارند و تا چه حد عصبانی، ذوق زده، خوشحال و یا ناراحت اند. فراتر از این ها، دستگاه می تواند وضعیت روحی شخصی که عینک را روی سر خود قرار داده هم بر اساس مدل حرکت و … تشخیص دهد.

شاید در حالت عادی، این قابلیت برای مردم خاصیتی به همراه نداشته باشد اما تصور کنید روزی از هولولنز در جریان بازپرسی ها، بازجویی ها و حتی کلینیک های روان شناسی استفاده شود. قطعا می تواند سودمند باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل