اپل و محیط زیست

اپل و محیط زیست

در سال 2015 و در دهه اخیر مسئله ای که همگان را به تامل و فکر فرو برده بحث محیط زیست و کم شدن منابع انرژی است حتی تصور تمام شدن منابع انرژی و محیط زیست دیوانه کننده است در ایران نیز این مسئله بسیار حیاتی شده چرا که ایران جزو کشورهایی با آب و هوای خشک و گرمسیری است و متاسفانه اصراف در ایران بیش از حد است و کسی اهمیتی قائل نمیشود پیش بینی شده که در چند سال آینده اگر وضعیت به همین روش پیش برود جنگی میان استانها بر سر آب اتفاق خواهد افتاد موضوعی که در حال حاضر نیز نشانه های آن به وضوح پیداست.

شرکت اپل یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی و تولیید کننده محصولات الکترونیکی در پی این رخداد و برای جلوگیری از خشکسالی جهانی و کمبود آب دست به تغییراتی زده و در این زمینه پیشگام شده.

در حال حاضر این شرکت ویدئوی را منتشر کرده و در آن اعلام کرده که تغییرات شرکت چه خواهد بود:

1. اپل در حال ساخت مزرعه 40 مگاواتی در چین است و با استفاده از صفحات خورشیدی میزان انرژی را می توانند ذخیره کنند  که برق تمام دفتر ها و فروشگاه های این شرکت را در کشور چین تامین کند.

2. اپل و سیستم ابری خود درای دیتاسنتر بسیار عظیم و پیشرفته ای است که انرژی مورد نیاز آن بسیار زیاد است و برای تامین این انرژی در ایالت مورگان توربین های بسیار قوی را راه اندازی کرده اند این توربین ها قادر به تولید 12 میلیون کیلووات ساعت انرزی هستند!

3.اپل در بسته بندی محصولات خود نیز تغییر بزرگی ایجاد کرده و از کاغذی استفاده می کند که 68 درصد بازیافت شده بوده و کیفیت بالایی دارد.

به امید روزی که همه ی شرکت های بزرگ چه خارج و یا داخل کشور به این مسئله مهم فکر کنند و راه حل های بسیار مفید را انتخاب کنند!

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل