مقالات آموزش کامپیوتر و موبایل

راه اندازی گروه چت در XBOX live

راه اندازی گروه چت در XBOX live

پس از انتشار ویندوز ۱۰ خیلی از عاشقان ایکس باکس نیز به سمت یکپارچگی ان با سیستم عامل جدید مایکروسافت کشانده شده اند که یکی از اولین قدم مایکروسافت در این راستا را می توان از اضافه کردن “پارتی چت ” یا همان گفت و گو گروهی به برنامه ایکس باکس موجود در ویندوز ۱۰ در موقع انتشار گرفت تا استریم بازی برروی ایکس باکس وان و بلعکس .

توانایی پارتی چت در بین حداقل ۲ دستگاه برقرار می شود و حتی در بعضی بازی ها ضروری نیز به نظر میرسد ! بازی همچون Killer Instinct که در آن شما باید با رقیب خود اقدام به نبردی تن به پا دهید و یا در بازی Fable Legends که شما گروهی هستید از جنگ جویان و وظیفه دفاع از قلم رو خود را دارید  و همه اینها زمانی مهم می شود که برنامه ایکس باکس و PC با یکدیگر ادقام می شوند و استفاده از پارتی چت را در ویندوز ، ایکس باکس وان و … بدون نیاز به برنامه ای همچون Skype فراهم می آورد !

و حالا نحوهراه اندازی گروه چت در XBOX live روی ویندوز ۱۰ ؟

  •  قبل از شروع شما نیاز به تنظیم میکروفون خود دارید ! شاید شما هم مثل من از لپتاپ استفاده می کنید که عموما حاوی یک میکروفون کوچک ولی کار راه انداز می باشد ؛ می توانید از ان استفاده کنید ولی برای دستیابی به صدایی شفاف و با کیفیت برای مخاطبان بهتر است از یک هدست مجزا استفاده نمایید.
  • برای تنظیم میکروفون خود در بخش سرچ که جای خود را به کرتانا داده است متن “Change System Sounds” را تایپ کنید و بعد از نمایان شدن عکس زیر برروی اولین گزینه کلیک نمایید.

  • در اینجا شما می بایست میکروفون اصلی یا میکروفونی که قصد استفاده از ان را دارید را انتخاب و با استفاده از دکمه Set Defeult به عنوان مایکروفون اصلی قرار دهید تا برنامه XBOX به ان دسترسی یابد .
  • تبریک می گوییم شما میکروفون خود را تنظیم کرده اید و حالا نوبت به سرچ کلمه XBOX و باز کرده برنامه است !

 
  • حالا کافیه از کوشه سمت راست در بالا دوستان خود را انتخاب کرده و اقدام به ساخت یک پارتی چت کنید !
  • حالا شما یک پارتی چت دارید و می توانید از این پس دوستانتان را به آن دعوت کنید و یا انها را به درب خروج راهنمایی کنید 

ما این ویژگی را تنها با یک هدست ارزان قیمت و دوستی در طرف دیگر که دارای ایکس باکس وان بود امتحان و ازمایش کردیم و برنامه ایکس باکس به خوبی از پس انتقال صدا در بازی ها بر امد و تنها ایراد وارد به آن این است که در صورت خروج از برنامه ، برنامه شما را از پارتی چت بیرون می اندازد و حالا باید منتظر بود تا مایکروسافت این ایراد را نیز در اپدیت های بعدی خود در رأس تغییرات قرار دهد تا به ایک ویژگی تمام و کمال برای کابران تبدیل شود .

نظر شما چیست آیا شما از این برنامه استفاده می کنید ؟ پارتی چت شما چگونه شد ؟

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل