تکنولوژی

ویندوز ۱۰ منتشر شد، حال در مورد ارائه ویندوز موبایل بدانید

ویندوز ۱۰ منتشر شد، حال در مورد ارائه ویندوز موبایل بدانید

ویندوزفون

امروز که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را برای میلیون ها نفر از کاربران سراسر جهان ارائه کرده است بسیاری از افراد علاقه دارند بدانند در مورد همتای موبایلی آن – ویندوزفون – چه اتفاقی خواهد افتاد؟
وسیله های دارای ویندوز فون ۸٫۱ در این تابستان به صورت اختصاصی به ویندوز ۱۰ آپدیت خواهند شد و آن را خواهند گرفت یا کمی ویژگی‌های جانبی سخت‌افزاری را برای گرفتن آن لازم خواهند داشت . اینکه بین زمان حال و بعد از ارائه آن چه اتفاقاتی خواهد افتاد برای بسیاری هنوز معلوم نیست.
در اینجا به بررسی بعضی مواردی که توسط شایعات، منابع داخلی و اسناد بیان شده می‌پردازیم .برای شروع باید بگوییم که ویندوز موبایل ۱۰ تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ در صد کامل شده است و وقتی که در مورد ویژگی‌های ارائه شده آن برای وسایل قدیمی صحبت می‌کنیم در حدود ۹۰% کامل می‌باشد.
مایکروسافت هسته این سیستم عامل مهم را در بسیاری از قسمت‌ها تکمیل کرده و هم‌اکنون بر روی رفع باگ ها و بهینه کردن ویژگی ها کار می‌کند تا در زمان مقرر شده در سپتامبر نسخه کامل (RTM) را منتشر کند.در این زمان، چیزهایی که برای اضافه شدن به سیستم عامل باقی مانده اند عبارتند از یک فریمورک برای پرداخت‌های موبایلی از طریق NFC در برنامه wallet (که شایعه وجود آن هست)، یکپارچه سازی اسکایپ با نرم‌افزار پیام‌رسان و دفترچه تلفن و people که با ویژگی continuum کار خواهد کرد. این موارد بسیار سریع‌تر از سایر ویژگی‌های اصلی تکمیل خواهند شد زیرا مایکروسافت بسیاری از مهندسان را از بخش ویندوز ۱۰ دسکتاپ به بخش ویندوز موبایل خواهد آورد تا آن را برای ارائه حاضر نمایند.
در ورای این، برنامه‌های اصلی ویندوز موبایل در فروشگاه آن، به صورت مرتب آپدیت هایی را دریافت خواهند کرد تا با همتای دسکتاپی شان هم‌تراز شوند. برنامه Groove Music به صورت ویژه راهی برای اینکه کاربران از داخل تلفن آهنگ هایی را به کالکشن موزیک هایشان اضافه کنند ندارد و برنامه استور هم کمی کند و دارای باگ است .
در مورد رابط کاربری باید بگوییم که رابط کاربری ویندوز موبایل ۱۰ بسیار پایدارتر شده است ولی انتظار نداریم که تغییرات بسیار بزرگی را در این جا ببینیم . صحبت هایی در مورد عناصر شفاف تر در این رابط کاربری که برای متناسب بودن با نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰ است وجود دارد، اما ممکن است آن مانند کاشی‌های بزرگ که مایکروسافت علیرغم بازخوردهای منفی تصمیم به ارائه آن گرفت دور انداخته شوند.
در تاپیک با موضوع ارائه این سیستم عامل همان طور که در بالا هم ذکر شده، گفتیم تاریخی که در داخل مایکروسافت برای ارائه تعیین شده، زمانی در اواسط سپتامبر هم‌زمان با معرفی و ارائه پرچم‌دارانی مانند لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ xl است. این سیستم عامل برای وسیله‌های دارای ویندوزفون ۸٫۱ در ماه بعد از آن ارائه خواهد شد ( در دهم اکتبر ). گزارشاتی وجود دارد از اپراتورهایی که برای ارائه ویندوز موبایل ۱۰ بر روی لومیا در حدود این تاریخ آماده می‌شوند.
شرکت مایکروسافت در آمریکا می‌گوید: جدیدترین گوشی های هوشمند لومیا – لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ xl و لومیا ۴۳۰ دو سیم کارت – آپگرید رایگان به ویندوز ۱۰ را دریافت خواهند کرد.
و نمایندگی این شرکت در انگلستان می‌گوید: گوشی های هوشمند زیر آپگرید رایگان را در هنگامی که ارائه شود دریافت خواهند کرد:
لومیا ۴۳۵ ، لومیا ۵۳۵ ، لومیا ۶۴۰ xl ، لومیا ۷۳۵ ، لومیا ۸۳۰ و لومیا ۹۳۰٫
با توجه به اعلام مایکروسافت در ابتدا دستگاه‌های ویندوزفونی جدید آپدیت را دریافت خواهند کرد و در ادامه دستگاه‌های قدیمی تر آن را خواهند گرفت. در انگلستان این دستگاه‌ها شامل لومیا ۹۳۰, ۸۳۰, ۷۳۵, ۶۴۰, ۶۴۰ XLو ۵۳۵ و ۴۳۵ می‌شود و در آمریکا این لیست به مدل های ۴۳۵ و ۶۴۰ و ۶۴۰ xl محدود می‌شود. به صورت ضمنی اشاره شده که سایر دستگاه‌ها مانند Icon و ۸۳۰ باید مدتی برای گرفتن آپدیت صبر کنند.
شما الان در جریان امر قرار گرفتید، این برنامه ویندوز موبایل ۱۰ از زمان حال تا ارائه می‌باشد و متذکر می‌شویم که همیشه ممکن است برنامه‌ها تغییر کنند و این امر را گوشزد می‌کنیم که ما ( و هیچ شخص دیگری در خارج از شرکت مایکروسافت ) اطلاع دقیقی در این خصوص ندارد، اما اینها مواردی است که ما تاکنون می‌دانیم.

شما کاربران پیشگام آی تی در خصوص ارائه ویندوز موبایل ۱۰ چه فکر می کنید ؟ در قسمت نظرات ما را از دیدگاهتان مطلع کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل