تکنولوژی

کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015

کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015
نیک پارکر نایب رئیس بخش تولیدکنندگان مایکروسافت قرار است که فردا در جریان نمایشگاه IFA 2015 روی صحنه برود و مجموعه ای از محصولات جدید این شرکت شامل تلفن های هوشمند سری لومیا، سرفس پرو جدید و حتی نسخه جدیدی از مایکروسافت بند را معرفی کند و جزئیات بیشتری را در مورد هولولنز در اختیارمان قرار دهد. تا به امروز این شرکت تمام تمرکزش را روی برگزاری مراسمی آبرومندانه و درخور برای معرفی ویندوز ۱۰ گذاشته بود و در همین راستا نیز یک ماه گذشته را صرف تعامل و همفکری با بیش از ۷۵ میلیون کاربر کرد تا نسخه نهایی ویندوز را بیش از هر زمان دیگری بهبود ببخشد اما حالا وقت آن رسیده نگاهش را به دستگاه هایی معطوف نماید که از این سیستم عامل بهره می برند. براساس استراتژی جدید مایکروسافت که تحت سکان داری ساتیا نادلا تدوین گردیده، تمامی دستگاه های تولیدی این شرکت از اسمارت فون های لومیا گرفته تا هولولنز، مایکروسافت بند و سری سرفس باید ویندوز ۱۰ را اجرا کنند. پتولید این دستگاه ها اهمیت ویژه ای برای مایکروسافت دارد چراکه بدون آنها ویندوز ۱۰ نمی تواند قابلیت های خود را به رخ بکشد. در ادامه این مطلب قصد دارم نگاهی داشته باشیم به محصولاتی که احتمال می رود در جریان کنفرانس فردای این شرکت رونمایی شوند. با پیشگام دو همراه باشید.

سری جدید تلفن های هوشمند لومیا

[caption id="attachment_6467" align="aligncenter" width="600"] کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015 مایکروسافت قرار از از پرچم داران موبایل خود نیز رونمایی کند[/caption] بزرگ ترین خبر مایکروسافت در جریان نمایشگاه IFA امسال احتمالا به رونمایی از تلفن های هوشمند لومیا مربوط می شود. همانطور که تایید خواهید کرد نیاز به یک پرچمدار برای نمایش قابلیت های ویندوز ۱۰ موبایل به شدت احساس می شود چراکه اگر خاطرتان باشد آخرین موبایل مبتنی بر ویندوز فون لومیا ۹۳۰ بود که در جولای ۲۰۱۴ معرفی شد. در ماه های اخیر اطلاعات متعددی در مورد این موبایل های جدید که احتمالا با نام های ۹۵۰ و ۹۵۰XL معرفی خواهند شد، به فضای مجازی درز کرد و به همین دلیل کلیت آنچه مایکروسافت قصد دارد رونمایی کند را می دانیم. تلفن هوشمند ۹۵۰XL آنطور که از نامش پیداست بزرگ تر از محصول دیگر است و یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی دارد و به همین دلیل اندکی بالاتر از آیفون ۶ پلاس قرار می گیرد. اما موبایل ۹۵۰ هم با نمایشگر ۵٫۲ اینچی خود چندان کوچک نیست و حتی در حدود نیم اینچ از آیفون ۶ بزرگ تر به نظر می آید. این دو دستگاه همانطور که انتظار می رود دوربین های بزرگی را در خود جای داده اند و همین مساله نیز باعث خواهد شد که قسمت پشت بدنه آنها برآمدگی اندکی داشته باشد. تاکنون هیچگونه عکس یا تصویری که با دوربین این دستگاه ها گرفته شده باشد منتشر نشده است با این همه انتظار می رود که مایکروسافت هر آنچه در آستین داشته را برای ارائه بهترین موبایل های بهره مند از دوربین قدرتمند رو کرده باشد و انتظار می رود که این ویژگی مهم ترین عامل تمایز سری ۹۵۰ لومیا با دیگر محصولات بازار باشد. اگر شایعات صحت داشته باشند، هر دوی این دستگاه ها مجهز به تکنولوژی های مبتکرانه و نوینی خواهند بود که از آن جمله می توان به یو اس بی تایپ سی و همچنین قابلیت شارژ سریع به نام Quick Charge اشاره کرد که می تواند باتری دستگاه را ظرف تنها ۲۵ دقیقه از ۱۰ درصد به ۹۵ درصد برساند.

هولولنز

[caption id="attachment_6468" align="aligncenter" width="600"] کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015 هولولنز به واقع انقلابی در دنیای تکنولوژی بود[/caption] هولولنز که می تواند برجسته ترین دستگاه در طرح هولوگرافیک ویندوز باشد، ابزاری است در دستان مایکروسافت تا از طریق آن پروژه های بلند پروازنه خود را زیر چتر مدیریتی ساتیا نادلا به پیش ببرد. شرکت سازنده هولولنز با ترکیب نمودن دانسته های اختصاصی خود (در این مورد خاص ویندوز ۱۰) با تکنولوژی هایی نظیر هولوگرام ها به پتانسیل کافی برای تولید دستگاهی دست پیدا کرده که رقبایش نظیر اپل، گوگل، آمازون و سامسونگ از آن بی بهره اند. نادلا در مصاحبه اخیرش هولولنز را به عنوان «یک سفر ۵ ساله» توصیف کرد که در ابتدای امر به عنوان نوعی پروژه تجاری آغاز می شود و به تدریج به محصولی بدل می گردد که کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. دموهای منتشر شده از عملکرد این دستگاه عمدتا بر مصارف سازمانی آن تاکید داشته اند که از آن جمله می توان به شرکت های ساختمان سازی اشاره نمود. با در نظر داشتن همین توضیحات انتظار می رود که در کنفرانس فردا جزئیات بیشتری از هولولنز ارائه گردد و مایکروسافت نیز همه تلاش خود را خواهد کرد که با ارائه جزئیاتی از این دستگاه نظر مخاطبان را به جنبه های ماورایی آن جلب نماید. همچنین احتمال می رود که قیمت و تاریخ عرضه این دستگاه نیز از سوی شرکت مورد بحث اعلام شود.

اکس باکس

[caption id="attachment_6469" align="aligncenter" width="594"] کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015 اکس باکس وان با فاصله ای کم در پشت پلی استیشن 4 حرکت می کند[/caption] اعضای برنامه Insider اکس باکس وان اوایل سپتامبر نسخه ای پیشرفته از ویندوز ۱۰ را روی کنسول خود دریافت کردند. در این آپدیت، کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت و قابلیت TV DVR به صورت کامل به کنسول آمدند. نادلا می خواهد ویندوز ۱۰ را روی هر پلتفرمی که امکان اش وجود دارد بیاورد و اکس باکس با اکوسیستم چند میلیونی اش یکی از منتخبین اصلی محسوب می شود، بنابراین سخن گفتن پیرامون اکس باکس در نطق IFA 2015 اصلا بعید نیست. پس از IFA، هفته ی آینده اپل نیز کنفرانسی برگزار خواهد کرد و طی آن از اپل تی وی و قابلیت های گیمینگی که دارد رونمایی خواهد کرد. اتاق های نشیمن، فضایی است که این روزها غول های دنیای تکنولوژی سعی در تصاحب آن دارند و تولیدکنندگان کنسول های بازی به خاطر قابلیت ویژه ای که در سرگرم کنندگی دارند، یک گام جلوتر هستند. اپل نیز به خوبی از این مسئله خبر دارد و سعی می کند با ساخت اپل تی وی جدید و کنترلر مخصوص اش، خود را یک گام به این سو نزدیک تر کند. این فضا حالا توسط میلیون ها خانواده تسخیر شده و چه جایی بهتر از اینجا برای سرمایه سازی و پیشبرد فراگیر شدن ویندوز ۱۰؟

مایکروسافت بند

[caption id="attachment_6470" align="aligncenter" width="600"] کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015 گجت های پوشیدنی نیز به تازگی محبوبیت خوبی پیدا کرده اند7[/caption] یکی از سخت افزارهای نه چندان مهمی که انتظار می رود نادلا مدیر عامل مایکروسافت فردا معرفی نماید مایکروسافت بند است؛ دستگاهی که بسیاری از فاکتورهای مربوط به تناسب اندام را اندازه می گیرد. این دستبند از ویندوز ۱۰ بهره خواهد برد و همین مساله است که قطعا بر جذابیت آن می افزاید. نخستین نسخه از این دستگاه به خاطر حجیم بودن و فقدان بسیاری از قابلیت های کلیدی با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و کاربران روبرو شد. از همین رو انتظار می رود که بند ۲ مشکلاتی در این دو حوزه نداشته باشد و در عین حالا به مایکروسافت کمک کند که استراتژی خود برای پیاده سازی ویندوز ۱۰ روی حداکثر تعداد ممکن از گجت ها را عملیاتی کند. این دستبند در حال حاضر قیمتی برابر با۱۹۹ دلار دارد و این در حالی است که مدل مشابه به آن با نام Fitbit تنها ۱۲۰ دلار قیمت گذاری شده است، بنابراین انتظار می رود که شاهد یک افت قیمت شدید در نسخه جدید آن باشیم و علاوه بر بیشتر شدن ظرافت کلی دستگاه، امکانات تازه ای را در آن ببینیم.

سرفس پرو ۴

[caption id="attachment_6465" align="aligncenter" width="600"] کنفرانس مایکروسافت در IFA 2015 سرفیس پرو ، تبلتی بی نظیر در دنیای تبلت ها[/caption] مایکروسافت مدتی است که مشغول کار روی ساخت این دستگاه است و IFA 2015 می تواند نخستین فرصت برای دیدن آن باشد. با این حال شایعات حکایت از آن دارند که رونمایی از این محصول به یک رویداد اختصاصی در ماه اکتبر موکول خواهد شد و همین امر احتمال معرفی سرفس پرو ۴ در روز نخست نمایشگاه IFA 2015 را بسیار پایین می آورد. در هر صورت اگر این محصول رونمایی شود انتظار نمی رود که جزئیات زیادی از آن (شامل قیمت و زمان عرضه) از سوی شرکت سازنده مطرح گردد چراکه به خاطر تصمیم مایکروسافت برای گنجاندن چیپست های جدید اینتل به نام Skylake در سرفس ۴ پیش بینی می شود که هنوز تولید انبوه آن آغاز نشده باشد. تبلت هیبریدی سرفس پرو آنچنان با استقبال روبرو شد که حتی لنوو هم اقدام به معرفی یک نسخه مشابه به آن کرد، از همین رو ممکن است که مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۰ تصمیم گرفته تا الهام بخش تولیدکنندگان دیگر شود و آنها را به رقابت با برندهایی نظیر اپل (در حوزه طراحی) تشویق نماید و معرفی نسه جدیدی از سرفس می تواند بهترین راهکار برای این منظور باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل