تکنولوژی مقالات

"پایان بزرگ" کاسینی به روایت تصاویر ناسا

"پایان بزرگ" کاسینی به روایت تصاویر ناسا

پس از ۱۳ سال گردش به دور زحل ، فضاپیما کاسینی شیرجه پایانی خود را در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) انجام خواهد داد ، در دل زحل غرق خواهد شد و به زندگی خود پایان خواهد داد.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) ، برای جشن گرفتن پایان کار کاسینی و نمایش لحظات پایانی ماموریت ، از آنچه در ماه های گذشته بر کاسینی گذشته است یک انیمشین ساخته است. با ما همراه باشید تا به روایت تصاویر مروری کنیم بر بهترین لحظاتی که بر کاسینی گذشته و در انتظارش است.

۱۵ اکتبر ۱۹۹۷ بود که Cassini-Huygens از ایستگاه کیپ کارناوال، متعلق به نیروی هوایی، پرتاب شد. Huygens یک سازه برای ورود کاوشگر به اتمسفر بود که در سال ۲۰۰۵ در بزرگترین قمر زحل ، تایتان ، به پایان کار خود رسید و کاسینی را تنها گذاشت.

کاسینی در ۳۰  ژوئن ۲۰۰۴ به زحل رسید.

Huygens متعلق به سازمان فضایی اروپا (ESA) بود که در ۱۴ ژانویه ۲۰۰۵ بر سطح تایتان فرود آمد.

نمایی از زحل که از سطح سومین قمر بزرگ آن ،  Iapetus ، ثبت شده است.

 کاسینی همچنین تصاویر شگفت آوری مثل تصویر زیر را از تایتان به ثبت رسانده که میتوانید آنها را در این لینک مشاهده کنید.

Enceladus به قمر یخی زحل مشهور است که در طول این سال ها به طور کامل توسط کاسینی مورد بررسی قرار گرفته است.  این فضاپیما در طول ماموریت اش ۲۲ مرتبه در نزدیکی این قمر پرواز کرده است و از درون فواره های آبی که از سطح این قمر بیرون می آیند گذشته است.

 نمایی دیدنی از سایه زحل که خورشید ، از پشت نیمکره جنوبی آن در حال رویت شدن است. کاسینی تا به امروز نماهای نزدیک شگفت آوری از زحل به ثبت رسانده است. در اینجا میتوانید آخرین مورد این تصاویر را مشاهده کنید.

این تصویر نشان می‌دهد که کاسینی به عنوان بخشی از "پایان بزرگ" خود از میان زحل و داخلی ترین حلقه آن شیرجه خواهد زد.  این فضاپیما قبل از پایان بزرگ خود در ۲۴ شهریور از ۲۲ مدار که حلقه های زحل را شامل می‌شوند گذر خواهد کرد.

پایان بزرگ کاسینی شامل ۲۰ شیرجه در میان حلقه های زحل است که از نوامبر ۲۰۱۶ آغاز شده است.

 کاسینی مادامی که از میان حلقه های زحل عبور می‌کند ، هرچه بیشتر به این سیاره نزدیک و نزدیک تر می‌شود.

کاسینی در ۲۴ شهریور به درون اتمسفر زحل شیرجه خواهد زد و پس از آن در طول مسیر آن به سمت پایین هم چنان به ارسال داده هایی از قبیل اندازه گیری ساختار اتمسفر بالایی زحل‌ ادامه خواهد داد .

 طبق گفته های رسمی ناسا ، هنگاهی که کاسینی در اتمسفر زحل به پایان کار خود برسد ، متلاشی خواهد شد و همچون شهابی در اتمسفر بالایی زحل سوخته خواهد شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل