شبکه های اجتماعی آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش ارسال لوکیشن یا موقعیت مکانی مستقیم در تلگرام

آموزش ارسال لوکیشن یا موقعیت مکانی مستقیم در تلگرام

تلگرام به دلایل مختلف یکی از پیام رسانهای محبوب است.در اکتبر سال 2017 ، اشتراک‌گذاری Live Locations در تلگرام فعال شد و تقریباً 10 روز پیش از آنکه واتس‌اپ آن را تمام کند ، رونمایی شد.اکنون می دانید که چرا کاربران تلگرام حس غرور برتری را نسبت به کاربران واتس اپ دارند.


ارسال لوکیشن یا موقعیت مکانی مستقیم در تلگرام به چه معناست؟

موقعیت مکانی مستقیم در تلگرام تقریباً شبیه به ویژگی اشتراک موقعیت مکانی در Google Maps است که به کاربران امکان می دهد مکان فعلی خود را با دوستان به اشتراک بگذارند.
لایو لوکیشن Telegram همچنین به شما کمک می کند تا دوستان و نزدیکان خود را در یک دوره مشخص ردیابی کنید.البته ، می تواند ردیابی زمان محدود نیز داشته باشد.

اشتراک گذاری مکان زنده در تلگرام 

قبل از اینکه به دنبال مراحل ذکر شده در زیر بروید ، اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه برنامه Telegram را در تلفن هوشمند خود نصب کرده اید.به این دلیل است که ویژگی Live Location فقط در نسخه 4.4 و بالاتر از برنامه Telegram موجود است.
اگر از نسخه های قدیمی تر از 4.4 استفاده می کنید ، نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید. و برای استفاده از این ویژگی در ظرفیت کامل ، برنامه Telegram خود را به روز کنید. بعد از آن میتوانید موقعیت مکانی خود را به صورت یکبار یا به صورت زمانی (مثلا 15 دقیقه یا بیشتر) به اشتراک بگذارید.


پس از استفاده از نسخه تلگرام 4.4 به بالا بیاید باهم آموزش را مرور کنیم.
مرحله 1: برنامه Telegram خود را راه اندازی کنید و پنجره چت را با افرادی که می خواهید موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارید باز کنید.
مرحله 2: روی نماد Paperclip یا سنجاق در کنار کادر نوشتاری ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا لیستی از گزینه ها را میبینید.نماد دارای برچسب مکان را انتخاب کنید.
مرحله 4: اگر برای اولین بار از ویژگی Live مکان استفاده می کنید ، Telegram درخواست استفاده از موقعیت مکانی / GPS دستگاه شما را می دهد.با کلیک کردن روی Allow در فهرست بازشده ، مجوز موقعیت مکانی را به تلگرام اعطا کنید.
پس از آن ، پنجره اشتراک گذاری مکان برنامه Telegram ظاهر می شود.
مرحله 5: در پنجره موقعیت مکانی گزینه "ارسال مکان فعلی من / Send my current location" را انتخاب کنید.مکان فعلی شما به عنوان متن تعبیه شده و برای گیرنده ارسال می شود.
وقتی دوست شما روی نقشه کلیک می کند ، نقشه ای که حاوی مکان فعلی شما باشد ظاهر می شود.دوستان شما می توانند با کلیک کردن بر روی نماد جهت در انتهای نقشه ، از این نقشه برای هدایت به مکان شما استفاده کنند.

پیگیری موقعیت مکانی زنده تلگرام به صورت زمانی یا بلادرنگ

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، تلگرام همچنین به دوستان و خانواده شما اجازه می دهد مکان شما را به صورت بلادرنگ ردیابی کنند.

در اینجا نحوه روشن کردن ردیابی به صورت زمانی یا بلادرنگ در چت در تلگرام آورده شده است.

مرحله 1: برنامه Telegram را باز کنید و روی نام شخصی که می خواهید مکان واقعی خود را با او به اشتراک بگذارید ضربه بزنید.پس از آن ، روی نماد Paperclip یا سنجاق ضربه بزنید ، مکان را از لیست گزینه ها انتخاب کنید و در پنجره مکان جدید که ظاهر می شود ، گزینه "Share My Live Location for... / به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی من برای ..." را انتخاب کنید.

مرحله 2: از شما خواسته می شود تا چه مدت می خواهید مکان خود را با فرد انتخاب شده به اشتراک بگذارید.شما می توانید موقعیت مکانی دقیق خود را به صورت بلادرنگ با دوستان خود به مدت 15 دقیقه ، 1 ساعت و 8 ساعت به اشتراک بگذارید.
انتخاب کنید چه مدت می خواهید فرد شما را ردیابی کند. 
مرحله 3: بعد از انتخاب مدت زمان اشتراک مکان ، روی "اشتراک گذاری / Share" کلیک کنید.
مرحله چهارم: بعد از این ، تلگرام مکان شما را در یک نقشه برای گیرنده ارسال می کند.هنگامی که گیرنده بر روی نقشه کلیک کند ، می تواند حرکات شما را به صورت بلادرنگ برای مدت زمان تعیین شده شما ردیابی کند.
مرحله 5: برای متوقف کردن اشتراک گذاری موقعیت مکانی ، روی نقشه موقعیت مکانی ضربه بزنید و دکمه "Stop Sharing Location / متوقف کردن به اشتراک گذاری مکان" را در انتهای صفحه انتخاب کنید.
از طرف دیگر ، می توانید نوار اعلان (نوار نوتیفیکیشن) تلفن خود را به پایین بکشید و روی دکمه "Stop Sharing Location" در کارت اعلان Telegram ضربه بزنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل