امیر مجاهد براتی

مشکلات مربدط به تنظیمات کارت گرافیک

سوال

وقتتون بخیر،من کارت گرافیک انویدیا و اینتل رو دارم،اما چند وقته داخل کنترل پنلم تنظیمات مربوط به کارت گرافیک انویدیا رو اصلا نمیتونم پیدا کنم،انگار وجود نداره یا غیر فعال شده و فقط تنظیمات مربوط به کارت گرافیک اینتل وجود داره،باید چکار کنم؟

گرافیک کامپیوتری12 ماه قبل1 پاسخ97 بازدید

پاسخ ها (1)

برای ارسال پاسخ باید ثبت نام کنید یا وارد شوید
  1. Gravatar image
    حسین حیاتی
    جمعه,5 خرداد 1402

    سلام

    این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه چند راهنمایی برای حل مشکل شما آورده شده است:


    1. بروزرسانی درایورها: ابتدا مطمئن شوید که شما از آخرین نسخه درایورهای کارت گرافیک انویدیا استفاده می‌کنید. برای این کار، به وب‌سایت رسمی NVIDIA مراجعه کنید و درایورهای جدیدتر را برای مدل کارت گرافیک خود دانلود و نصب کنید.


    2. بررسی تنظیمات کارت گرافیک: در صورت نصب درایورهای جدید و همچنان نداشتن تنظیمات مربوط به کارت گرافیک انویدیا، به کنترل پنل NVIDIA بروید و از طریق منوی "3D Settings" و "Manage 3D Settings" تنظیمات کارت گرافیک خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که تنظیمات مربوط به "Global Settings" و "Program Settings" فعال شده باشند و به درستی تنظیم شده باشند.


    3. بازنصب درایورها: در صورتی که راه حل قبلی نتیجه ندهد، در نظر دارید که مشکل از درایورهای نصب شده ممکن است. در این صورت، درایورهای کارت گرافیک انویدیا را به طور کامل حذف کنید و سپس آخرین نسخه را دوباره نصب کنید.


    4. بررسی تداخل با نرم‌افزارهای دیگر: ممکن است تداخلی بین کنترل پنل کارت گرافیک و نرم‌افزارهای دیگر در سیستم شما رخ داده باشد. در این صورت، غیرفعال کردن برنامه‌ها و پروسه‌های مربوط به کارت گرافیک دیگر (مانند MSI Afterburner یا EVGA Precision X) ممکن است به حل مشکل کمک کند.


    5. مشکل سخت‌افزاری: در برخی موارد نادر، ممکن است مشکل در سخت‌افزار کارت گرافیک یا تداخلی سیستمی باعث عدم نمایش تنظیمات شود. در این صورت، توصیه می‌شود با پشتیبانی فنی سازنده کارت گرافیک تماس بگیرید یا کارت گرافیک خود را برای بررسی تعمیر به تعمیرکار مورد اعتماد ببرید.




ارسال پاسخ


برای ارسال پاسخ باید ثبت نام کنید یا وارد شوید


تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ کامپیوتری آنلاین