مقدم

LOOP انداختن مودم TD-W8961N داخل شبکه

سوال

سلام

یک مودم TD-W8961N | TP-Link درون شبکه داریم هنگامی که به شبکه وصل است باعث قطعی کل شبکه داخلی می شود. دلیل این اختلال چیست ؟ وآیا امکان اصلاح وبرطرف کردن این مشکل وجود دارد؟

...........................................................................

مشکلات نرم افزاری و ویندوز 10 ماه قبل4 پاسخ108 بازدید

پاسخ ها (4)

برای ارسال پاسخ باید ثبت نام کنید یا وارد شوید
  1. Gravatar image
    شنبه,3 تیر 1402

    سلام

    مشکلی که شما توضیح داده‌اید، می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. در زیر چند علت محتمل برای این مشکل و راه‌حل‌های ممکن را بررسی خواهیم کرد:


    1- تداخل فیزیکی: ممکن است بین مودم TP-Link و سایر دستگاه‌های شبکه درون شبکه‌تان تداخل فیزیکی وجود داشته باشد. این مشکل ممکن است ناشی از تداخل در فضای رادیویی با سایر دستگاه‌های بی‌سیم یا مشکلاتی در کابل‌ها و اتصالات باشد. در این صورت، می‌توانید تغییر مکان مودم را امتحان کنید، از کابل‌های شبکه سالم و مناسب استفاده کنید و تداخل با دستگاه‌های بی‌سیم دیگر را کاهش دهید.


    2- مشکل در تنظیمات مودم: برخی تنظیمات مودم ممکن است باعث قطعی شبکه شوند. در این صورت، بهتر است به تنظیمات مودم دسترسی پیدا کنید و تنظیمات را بررسی کنید. ممکن است تنظیمات بی‌سیم، کنترل فایروال، تنظیمات DHCP و سایر تنظیمات مودم بر روی حالتی باشند که با عملکرد شبکه شما تداخل دارند. در صورت لزوم، می‌توانید تنظیمات مودم را مجدداً تنظیم کنید یا به حالت پیش‌فرض بازگردانی کنید.


    3- مشکل در مودم: ممکن است مودم خود شما دچار مشکل فنی یا عیب داشته باشد که باعث قطع شبکه می‌شود. در این صورت، بهتر است با پشتیبانی فنی TP-Link یا تکنسین مجاز تماس بگیرید تا مودم را بررسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنند.


    4- بار زیاد در شبکه: در صورتی که تعداد دستگاه‌ها یا ترافیک شبکه بسیار زیاد باشد، مودم شما ممکن است قادر به مدیریت آنها نباشد و قطعی رخ دهد. در این صورت، می‌توانید از یک راه‌انداز شبکه مجرب کمک بگیرید تا تنظیمات شبکه را بهینه‌سازی و از مودم قدرتمندتری استفاده کنید.


    لازم به ذکر است که این تنها چند مورد از علل محتمل برای مشکل شما هستند. بررسی دقیق‌تر و تشخیص درست مشکل نیازمند بررسی تخصصی توسط تکنسین فنی می‌باشد.


    • Gravatar image
      شنبه,3 تیر 1402

      ممنون بابت پاسخگویی.
      مورد 1و2و4 ذکر شده بررسی شده نتیجه ای در بر نداشت
      کلیه تنظیمات بحالت کارخانه برگرداننده شد حتی فریمور آن به نسخه بروزتر اپدیت شد لکن مورد برطرف نشد.


      • Gravatar image
        شنبه,3 تیر 1402

        اگر تمامی تنظیمات مودم به حالت کارخانه برگردانده و حتی فریمور (firmware) آن به نسخه جدیدتر ارتقاء یافته و مشکل همچنان باقی است، ممکن است دلیل مشکل شما مسئله‌ای تخصصی‌تر باشد که نیازمند مداخله فنی توسط تکنسین مجاز می‌باشد. در این صورت، بهتر است با پشتیبانی فنی TP-Link یا تکنسین مجاز مرتبط با مودم خود تماس بگیرید و مشکل را به آنها گزارش دهید. آنها توانایی تشخیص دقیق‌تر و ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکل را دارند.


        در صورتی که مودم تحت گارانتی است، بهتر است از امکانات گارانتی خود استفاده کنید و مودم را بررسی و تعمیر کنید یا در صورت لزوم تعویض نمایید.


        متاسفانه، بدون داشتن اطلاعات تکمیلی درباره شبکه و تنظیمات مرتبط، دشوار است دلیل دقیق مشکل را تعیین کرد. به همین دلیل، توصیه می‌شود با تکنسین مجاز تماس بگیرید و مشکل را با او در میان بگذارید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

    Gravatar image
    مقدم
    یکشنبه,4 تیر 1402

    سپاس از راهنمایی شما.




ارسال پاسخ


برای ارسال پاسخ باید ثبت نام کنید یا وارد شوید


تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ کامپیوتری آنلاین