تکنولوژی نقد و بررسی

بهترین آیفون‌ های ۲۰۲۱ از لحاظ ماندگاری باتری و قیمت

بهترین آیفون‌ های ۲۰۲۱ از لحاظ ماندگاری باتری و قیمت

گوشی های آیفون اکنون بیش از هر زمان دیگری دارای اندازه و قیمت های مختلف هستند. در نتیجه تصمیم گیری در مورد خرید یک مدل می تواند دشوار باشد. با درک تفاوت های دقیق آنها می توانید در مورد خرید بهترین مدل تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین آیفون های ۲۰۲۱ آشنا کنیم.

خرید آیفون های 2021

آیفون یک نوع تلفن هوشمند و محصول شرکت اپل است که اکنون طیف وسیعی از مدل ها را در خود جای داده است. اولین آیفون در سال 2007 معرفی شد و از آن زمان، این دستگاه تغییرات سخت افزاری مختلفی را تجربه کرده است تا به جایی برسد که امروز هستیم.

اپل بسته به اکوسیستم خود رویکردی اتخاذ می کند که به نظر برخی از کاربران محدودکننده است. محدودیت هایی که می توانید در گوشی همراه خود انجام دهید توسط اپل تعیین شده است. از جمله اینها نصب نرم افزار فقط از اپ استور (App store) است. این امر موجب شده آیفون به دلیل استفاده آسان مشهور شود. زیرا اپل نرم افزار و سخت افزار را همزمان با در نظر گرفتن تجربه کاربری طراحی می کند. اپل در مورد اجرای یک سیستم مجوز که کاربر را کنترل می کند که چه برنامه هایی را بتواند انجام دهد، همواره کوشا بوده است. در سال 2021 اپل توسعه دهندگان برنامه ها را مجبور به اجرای شفافیت بیشتر برای مشتریان اپ استور کرد.

آیفون از نظر امنیتی نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد، گرچه هیچ دستگاهی "ضد هک" نیست. آیفون در پیشرفت های امنیتی مانند محفظه امن اپل که در نهایت به Mac راه یافت پیشگام بوده است. اگر چه بدافزار آیفون وجود دارد، اما خوشبختانه به دلیل نحوه نگهداری iOS و اپ استور عملکرد آن نادر است.

تقریباً آیفون برای هر نوع سلیقه ای وجود دارد. از جمله کاربرانی که به دنبال گوشی های مقرون به صرفه هستند. این مدل آیفون iPhone SE نام دارد. در سال های اخیر، اپل ویژگی های برتری را به تولید یک رده بالاتر از آیفن تحت عنوان iPhone Pro اختصاص داده است. این بدان معنی است که نسخه های سنتی شماره گذاری شده آیفون اکنون نمونه های استاندارد و همه جانبه هستند.

هر مدل آیفونی که امروزه به فروش می رسد، از اتصال استاندارد کابل Lightning استفاده می کند. با استفاده از شارژر بی سیم Qi می توانید بسیاری از آیفون ها را به صورت بی سیم شارژ کنید یا شارژر قدرتمندتری تهیه نمایید و به جای آن از شارژ سریع لذت ببرید.

اگر به فکر خرید آیفون هستید، یک بسته ضمانت به اضافه ی AppleCare را نیز خریداری کنید. این مورد نه تنها به مدت دو سال از خرید شما پشتیبانی می کند (اگرچه برخی از کشورها به طور استاندارد دارای دو سال ضمانت محدود هستند)، بلکه پشتیبانی از گوشی شما در دو مورد از آسیب های تصادفی را نیز فراهم خواهد کرد. در ادامه به بهترین آیفون های ۲۰۲۱ اشاره می شود.

بهترین آیفون های ۲۰۲۱: آیفون 12

 

آیفون 12 یک گوشی هوشمند پرچمدار برای مردم است. قیمت این مدل حدود ۸۰۰ دلار (حدود 27 میلیون تومان) است. اشتراکات آیفون ۱۲ با آیفون 12 پرو گران قیمت، بیشتر از دیگر مدل های ارزان تر است. آیفون 12 دارای همان صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR، تراشه سیستم A14 Bionic و تراشه 5G است. مدل پایه همچنین دارای محافظ صفحه سرامیکی است و می تواند در غرق شدن در 6 متر آب حداکثر تا 30 دقیقه بر اساس درجه IP68 سالم بماند.

در پشت گوشی، کانکتور جدید لوازم جانبی MagSafe را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد لوازم جانبی مانند قاب و شارژرهای بی سیم را با یک ضربه گیر رضایت بخش به گوشی متصل کنید. دوربین های فوق عریض و عریض در قسمت پشتی گوشی، از ضبط فیلم Dolby Vision HDR پشتیبانی می کنند، این یک پیشرفت جدید و جالب برای این نسل از آیفون است.

دوربین TrueDepth در قسمت جلوی گوشی، با سنسور 12 مگاپیکسلی و سلفی حالت پرتره، قفل سریع تر Face ID را نسبت به آیفون 11 سال گذشته فراهم می کند. اپل، آیفون 12 را برای 17 ساعت پخش فیلم با یک بار شارژ، با شارژ بهینه شده در iOS طراحی کرده تا طول عمر باتری آن را افزایش دهد.

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند ممتاز هستید، لازم است بدانید آیفون 12 یکی از بهترین آیفون های ۲۰۲۱ است که باید مورد توجه قرار دهید. اگر می خواهید یک ویژگی تقریباً مشابه در یک بسته کوچکتر (با دوام باتری کمی کاهش یافته) داشته باشید، آیفون 12 مینی (با قیمتی حدود 7۳۰ دلار) را خریداری کنید. آیفون 12 مینی همان ویژگی های آیفون 12 را در مدلی کوچکتر با قیمتی تقریبا ارزان تر دارد.

مزایا

  • همان صفحه نمایش، تراشه و قابلیت 5G مربوط به ورژن گران تر با نام iPhone 12 Pro
  • دوربین های دوگانه با قابلیت ضبط Dolby Vision HDR
  • عمر باتری 17 ساعته
  • حفاظت از صفحه سرامیکی و درجه بندی آب یا گرد و غبار با IP68
  • سازگار با لوازم جانبی MagSafe

معایب

  • گران قیمت در مقایسه با تلفن های هوشمند مشابه قدرتمند
  • شارژر دیواری در جعبه وجود ندارد و باید به صورت جداگانه خریداری شود.

بهترین آیفون های ۲۰۲۱ از لحاظ بودجه: آیفون SE (نسل دوم)

نسل دوم آیفون یعنی آیفون SE در سال 2020 با قیمتی حدود ۴۰۰ دلار (حدود 16 میلیون تومان) معرفی شد. این دستگاه از تراشه سیستم A13 Bionic با قابلیت نمایشگر 4.7 اینچی که برای اولین بار در آیفون 11 مشاهده شد، استفاده می کند. آیفون SE علیرغم داشتن اندازه نمایشگر کوچکتر از آیفون 12 مینی، در کل همچنان یک دستگاه بزرگتر است زیرا از فاکتور شکل قدیمی اپل استفاده می کند.

برخلاف آیفون های جدید که دکمه هوم و اسکنر اثر انگشت را از قلم می اندازند، آیفون SE هنوز هر دو را دارد. از آنجا که در این گوشی نمایشگر لبه به لبه وجود ندارد، هیچ پشتیبانی از Face ID نیز وجود نخواهد داشت. اگر قبلا یک آیفون با سبک جدید داشته باشید و سپس این مدل را خریداری کنید، این ویژگی ممکن است یک مقدار برای شما ناراحت کننده باشد.

علیرغم شکل منسوخ، آیفون SE هنوز یک دستگاه توانمند و یکی از بهترین آیفون های ۲۰۲۱ است. سیستم A13 Bionic هنوز احساس کندی می کند و صفحه نمایش Retina HD ممکن است جالب نباشد اما نیاز کاربر را برآورده می کند. یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین قابل قبول 7 مگاپیکسلی در جلو برای تماس های ویدیویی و سلفی در این مدل وجود دارد.

شکل کوچکتر به این معنی است که فضای کمتری می تواند به باتری اختصاص یابد. بنابراین SE فقط برای 13 ساعت پخش فیلم، توسط اپل رتبه بندی می شود. این مدل آیفون در زیر آبی با عمقی حداکثر برابر با یک متر به مدت 30 دقیقه مقاومت می کند که از هیچ بهتر است. در صورت دریافت شارژر 20 وات یا بهتر می توانید آیفون SE را به صورت بی سیم شارژ کرده و از شارژ سریع تر استفاده کنید.

نزدیکترین گزینه برای آیفون SE آیفون XR است. این مدل از ویژگی های Face ID، نمایشگر 6.1 اینچی بهبودیافته و عمر باتری بهتری برخوردار است. اما XR از تراشه قدیمی A12 Bionic استفاده می کند، به این معنی که احتمالاً از نظر عملکرد یک مقدار پایین تر است.

آیفون SE با دکمه Home و اسکنر اثر انگشت، با قیمتی تقریبا نصف قیمت آیفون 12 (۴۰۰ دلار)، تجربه ای جذاب و سنتی از آیفون را ارائه می دهد. اگر می خواهید طراحی آیفون مدرن اپل با تاچ آیدی با بودجه بیشتری (۵۰۰ دلار) داشته باشید، iPhone XR بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مزایا

  • قیمتی نصف قیمت آیفون 12
  • سیستم تراشه A13 Bionic 
  • دوربین های عقب و جلو قابل قبول
  • تجربه ای عالی از داشتن گوشی آیفون

معایب

  • طراحی به سبک قدیمی، فاقد شناسه Face و نمایشگر لبه به لبه 
  • دوربین تک، بدون بزرگنمایی نوری یا فوق العاده پهن
  • ممکن است با دیگر آیفون های سبک جدید تناقض هایی داشته باشد

بهترین آیفون های ۲۰۲۱: آیفون 12 پرو

آیفون ۱۲ پرو با قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار (حدود 31 میلیون تومان) از آیفون 12 پیشی گرفته و چند ویژگی اضافی به آن اضافه شده است. این گوشی دارای همان سیستم تراشه A14 Bionic، صفحه نمایش مشابه Super Retina XDR OLED و همان اتصال 5G است که در آیفون 12 نیز مشاهده می شود. علاوه بر این، سیستم دوربین پیچیده تر با کیفیت ساخت بهتری دارد.

در حالی که آیفون 12 از آلومینیوم ساخته شده است، آیفون 12 پرو از فولاد ضد زنگ سخت تر ساخته شده است. مواد سازنده تاثیر مستقیم بر وزن دارد، پس آیفون 12 پرو با وزنی معادل 189 گرم (6.66 اونس) در مقایسه با آیفون 12 که 164 گرم (5.78 اونس) وزن دارد سنگین تر است. نمایشگر آیفون 12 پرو با 800 night در مقایسه با 650 night، می تواند در محتوای HDR نیز کمی روشن تر شود.

اپل دارای یک اسکنر LiDAR با آیفون 12 پرو است که در سایر بهترین آیفون های ۲۰۲۱ وجود ندارد. LiDAR از پرتوهای نور برای ساخت یک مدل سه بعدی از محیط اطراف استفاده می کند و نوید بهبود عملکرد واقعیت افزوده (AR) را می دهد. از آنجا که LiDAR می تواند فاصله فوکوس را تعیین کند، می تواند به کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین آیفون در تاریکی نیز کمک نماید.

علاوه بر لنزهای فوق عریض و عریض که در آیفون 12 دیده می شود، آیفون ۱۲ پرو همچنین دارای یک لنز تله فوتو با بزرگنمایی نوری تا 4 برابر است. هر دو مدل حالت Night دارند، اما فقط آیفون ۱۲ پرو به شما این امکان را می دهد که سلفی های حالت Night بگیرید.

آیفون 12 پرو همچنین می تواند در ProRAW، با قالب عکس Apple RAW عکس برداری کند. این به شما این امکان را می دهد که هنگام ویرایش عکس های آیفون خود با صرف هزینه فضای دیسک، از عکس های گرفته شده در ProRaw  عکس های ده برابر بزرگتر از HEIF یا JPEG را بگیرید.

اگر یکی از جدیدترین و بهترین آیفون های ۲۰۲۱ را دارید، آیفون 12 پرو رقیب داغی برای آن است. اگر از بسیاری از برنامه های AR یا یک عکاس جدی آیفون استفاده می کنید، دلایل قانع کننده ای برای صرف 200 دلار بیشتر وجود دارد. آیفون 12 پرو با اسکنر LiDAR، لنز تله فوتو و فولاد ضد زنگی که در ساخت آن به کار رفته بهترین پیشنهادی است که اپل با قیمت متناسب (۱۰۰۰ دلار) ارائه می دهد.

مزایا

  • اسکنر LiDAR برای عملکرد بهتر AR و عکس در محیط های کم نور
  • ساخته شده از فولاد ضد زنگ، نه آلومینیوم مانند مدل های ارزان تر
  • لنز تله فوتو با بزرگنمایی نوری 4 برابر
  • یک دوربین با توانایی بیشتر با پرتره های حالت ProRAW و حالت Night

معایب

  • پیشرفت های خوب در مقایسه با آیفون 12 مورد توجه همه قرار نخواهد گرفت.
  • کمی سنگین تر از آیفون 12 با اندازه یکسان است.
  • گران قیمت حتی به عنوان یک گوشی آیفون

بهترین آیفون های ۲۰۲۱: iPhone 12 Pro Max

آیفون 12 پرو مکس نسخه بزرگتر و گران قیمت تر آیفون 12 پرو است که قیمت آن از ۱۱۰۰ دلار شروع می شود. این گوشی همان سیستم تراشه A14 Bionic، 5G، اسکنر LiDAR و سه لنز دوربین عقب را دارد. اما بر خلاف آیفون 12 پرو 6.1 اینچی، Pro Max از یک صفحه نمایش غول پیکر 6.7 اینچی OLED برخوردار است.

آیفون 12 پرو مکس از لحاظ فنی دارای بهترین دوربین در کل مجموعه آیفون است. سیستم دوربین با آیفون 12 پرو یکسان است؛ با این تفاوت که 12 Pro Max به جای 4 برابر، روی لنز تله فوتو 5 برابر بزرگنمایی می کند.

با ضبط حداکثر 60 فریم در ثانیه توسط Apple ProRAW و Dolby Vision HDR، آیفون 12 پرو مکس یک نیروگاه خلاق است. صفحه بزرگتر برای ویرایش ویدیو و عکس مفیدتر است و با حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی، می توانید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی خواهید داشت.

اگر زوم اپتیکال 4 برابر برای شما مناسب است و ترجیح می دهید گوشی همراهتان در جیب شما جای بگیرد، به جای آن آیفون 12 پرو را خریداری کنید و 100 دلار پس انداز نمایید. آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی بزرگترین آیفون ساخته شده توسط اپل است. بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر، آن را به یک دوربین نسبتاً مناسب تر از آیفون 12 پرو تبدیل کرده است.

بزرگتر همیشه بهتر نیست مگر اینکه در مورد عمر باتری صحبت کنید. آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی بزرگترین آیفون اپل است. وجود چنین صفحه بزرگی به یک شاسی بزرگ نیاز دارد، این شاسی به اپل اجازه می دهد باتری بزرگی را درون آن قرار دهد.

به همین دلیل iPhone 12 Pro Max برای 20 ساعت پخش فیلم رتبه بندی شده است، در حالی که در iPhone 12 و 12 Pro این میزان تنها 17 ساعت است. در حالی که اپل قبلاً آیفون های بزرگتری را با قیمت ارزان تر (مانند آیفون XS مکس و آیفون 8 پلاس) ارائه می داد، تنها راه انتخاب صفحه نمایش بزرگ یا باتری داخلی بزرگتر انتخاب مدل Pro است.

اگر نمی خواهید یک آیفون غول پیکر را با خود جابجا کنید، یا مبلغ بیشتری به خرید گوشی اختصاص دهید. به جای آن یک آیفون دلخواه و یک بسته باتری یا قاب باتری خریداری نمایید. مواردی مانند GIN FOXI 7000mAh به تلفن شما متصل شده و مقاومت در برابر آب بیشتری را تأمین می کند. این قاب ها را می توانید برای هر یک از بهترین آیفون های ۲۰۲۱، از جمله ارزان ترین ها مانند iPhone SE یا حتی آیفون 11 قدیمی و آیفون XR خریداری کنید. آیفون 12 پرو مکس بزرگترین آیفون در این رده است و از این رو بزرگترین باتری را نیز دارد. اپل این دستگاه را با 3 ساعت شارژ بیشتر از iPhone 12 و 12 Pro یعنی در مجموع 20 ساعت پخش فیلم ساخته است.

با کیف باتری GIN FOXI 7000mAh برای iPhone 12/12 Pro که یک کیف محافظ قابل شارژ است ظرفیت باتری آیفون خود را تا 7000 میلی آمپر ساعت افزایش دهید. قیمت این کیف چیزی حدود ۳۳ دلار است.

مزایا

  • بهترین سیستم دوربین در بین تمام آیفون ها
  • ضبط HDRProRaw و Dolby Vision با سرعت 60 فریم در ثانیه
  • نمایشگر بزرگتر برای آهنگسازی یا ویرایش عکس و فیلم
  • LiDAR برای فوکوس در نور کم، حالت های شب و عمودی رو به جلو
  • بهترین عمر باتری در بین تمام آیفون ها، دارای امتیاز 20 ساعت پخش فیلم
  • یک آیفون پر از ویژگی شامل تمام زنگ ها

معایب

  • 100 دلار گران تر از آیفون 12 پرو است.
  • نمایشگر 6.7 اینچی ممکن است برای بسیاری از کاربران بسیار بزرگ باشد.
  • آیفون ارزان تر با باتری خارجی یا قاب باتری از ارزش بهتری برخوردار است.

جمع بندی

گوشی آیفون یکی از بهترین گوشی های هوشمند  موجود در بازار است که توسط شرکت اپل طراحی و ساخته شده است. امروزه مدل های بسیار مختلفی از این گوشی وجود دارد. ما در این مقاله شما را با بهترین آیفون های ۲۰۲۱ آشنا کردیم و ویژگی ها و امکات و نقاط قوت و ضعف هر یک را متذکر شدیم. با خواندن این مطلب راحت تر می توانید در مورد خرید یکی از مدل های گوشی آیفون تصمیم بگیرید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل