نقد و بررسی

شیائومی یا سامسونگ | کدام برند را برای خرید گوشی انتخاب کنیم؟

شیائومی یا سامسونگ | کدام برند را برای خرید گوشی انتخاب کنیم؟

شیائومی یا سامسونگ ‌؛ انتخاب شما کدام است

خریداران تلفن‌های همراه هوشمند، پیش از خرید گوشی، به موارد گوناگونی مانند؛ سیستم عامل، پردازنده، رم، حافظه داخلی، اندازه و کیفیت نمایشگر و مشخصات دوربین‌های پشت و سلفی توجه می‌کنند؛ اما یکی از نقاط تردید خریداران، انتخاب نوع برند است. در این مطلب با بررسی نقاط ضعف و قوت دو برند برتر بازار موبایل سعی می‌کنیم به این پرسش شما پاسخ دهیم که بین شیائومی یا سامسونگ کدام برند بهتر است؟


فروش جهانی کدام برند بیشتر است؛ شیائومی یا سامسونگ

شاید در همین ابتدای کار غافلگیر شوید اگر بدانید کمپانی جوان و چینی شیائومی از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی توانسته است برای نخستین‌بار رکورد فروش سامسونگ را پشت سر بگذارد و به پرفروش‌ترین برند بازار موبایل در دنیا تبدیل شود. این درحالی است که از تاسیس این شرکت تنها ۱۰ سال می‌گذرد و سامسونگ بیش از ۸۰ سال قدمت دارد.

پیشگام نسل آینده کدام است؛ شیائومی یا سامسونگ

پاسخ این سوال برای سال ۲۰۲۰ مشخص است؛ سامسونگ. اما در مورد سال جدید، کفه ترازو به سمت شیائومی پایین می‌رود. سامسونگ در سال ۲۰۲۰ با ارائه سه گوشی هوشمند تاشو، به نام‌های Galaxy Z Flip، Galaxy Z Flip 5G و Galaxy Z Fold 2 توانست به رتبه اول آینده‌نگری در‌ بازار موبایل دست یابد. سامسونگ نمایشگر و شیشه تاشو این گوشی‌ها را خودش تولید می‌کند.

شیائومی که با وجود مفاهیم آینده‌نگرانه در گوشی‌های Mi MIX Alpha و گوشی هوشمند دوال فولد در سال ۲۰۲۰ از سامسونگ عقب افتاده بود، سال جدید میلادی را با Mi MIX Fold قدرتمندانه آغاز کرد. یک گوشی هوشمند و پرچمدار با دو نوع نمایشگر ۶.۵۲ و ۸.۰۱ اینچی و تراشه اسنپدراگون ۸۸۸. این مشخصات با حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ و رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی به واقع یک هیولا است. البته باید در نظر داشت که سامسونگ هنوز محصول برتر سال جدید خود را عرضه نکرده است.

 

خدمات پس از فروش شیائومی یا سامسونگ

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند می‌گردید که تعداد بیشتری نمایندگی پس از فروش در ایران دارد، سامسونگ برنده این رقابت است؛ با این حال بهتر است این موضوع را با دقت بررسی کنیم. شرکت‌های سامسونگ و شیائومی هردو دارای متخصصانی حرفه‌ای هستند که خدماتی عالی ارائه می‌دهند. گوشی‌های شیائومی دارای دو سال گارانتی هستند که شامل قطعات داخلی نمی‌شود. سامسونگ ضمانتی یکساله دارد اما شامل باتری هم می‌شود.

قیمت کدام بهتر است؛ شیائومی یا سامسونگ

با در نظر گرفتن تمامی نکات و موارد، این یکی از نقاط قوت شیائومی است که باعث شد بتواند در تمامی کلاس‌های میان‌رده، پایین‌رده و پرچمدار، گوشی‌هایی تولید کند که با وجود ویژگی‌های عالی، قیمتی بسیار مناسب دارند. 

در سوی دیگر بد نیست با یکی از دلایل این برتری آشنا باشید. شیائومی سود لازم برای موفقیت خود را در عین پایین بودن محصولات خود از ناحیه تبلیغات به دست می‌آورد. بنابراین اگر یک گوشی برتر شیائومی با قیمت مناسب می‌خواهید باید با تبلیغات رابط کاربری آن هم کنار بیایید؛ هرچند برای حذف آن‌ها نیز ترفندهایی وجود دارد.

مساله تنوع رنگ‌ها

در زمینه تنوع رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد؛ زیرا از یک سو با تعدد مدل‌های سامسونگ مواجهیم و از سوی دیگر، مساله رنگ با مساله سلیقه در ارتباط است. به هرحال گوشی می ۱۰ شیائومی با دو رنگ سبز مرجانی و نقره‌ای عرضه شده است و گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن، صورتی روشن و خاکستری کیهانی. انتخاب شما کدام است؟

نرم‌افزار شیائومی یا سامسونگ

میزان رضایت کاربران از رابط کاربری هردو گوشی سامسونگ و شیائومی بسیار بالا است و این هردو شرکت خدمات بسیار‌ مناسبی از سرویس‌های گوگل را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. رابط کاربری شیائومی MIUI و کاربری سامسونگ One UI نام دارد و هردو توانسته‌اند در سطح انتظار مشتریان این دو شرکت ظاهر شوند. همچنین بیشتر گوشی‌های این دو شرکت از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کنند.

سخت‌افزار شیائومی یا سامسونگ

سخت‌افزار مهم‌ترین عامل برتری یک گوشی بر گوشی دیگر است. شیائومی و سامسونگ هردو در این بخش موفق عمل کرده‌اند. با این حال باید این موضوع را به تفکیک هریک از سخت‌افزارها بررسی کنیم. پس در برخی گوشی‌های پرچمدار این دو شرکت، موارد زیر را با هم بررسی می‌کنیم:

  • دوربین: گوشی می ۱۱ اولترا شیائومی از یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و سه دوربین ۵۰، ۴۸ و ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. گوشی گلکسی اس ۲۱ یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی و چهار  دوربین ۱۰۸، ۱۲، ۱۰ و ۱۰ مگاپیکسلی دارد
  • نمایشگر: گلکسی اس ۲۱ اولترا نمایشگر داینامیک امولد 2X با ابعاد ۶.۸ اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل دارد. می ۱۱ اولترا دارای پنل OLED ابعاد ۶.۸۱ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ است
  • حافظه: به‌طور معمول گوشی‌های پرچمدار هردو شرکت دارای حافظه مشابه هستند اما سامسونگ در مدلی مانند گلکسی S20 علاوه‌بر حافظه داخلی ۱۲۸، به کمک کارت میکرو اس‌دی امکان ارتقا حافظه تا یک ترابایت را ایجاد کرده است
  • فناوری‌ها: در زمان مقایسه می ۱۰ و گلکسی اس ۲۰ پرچمدار سامسونگ از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کرد؛ اما در محصولات جدید این دو شرکت یعنی می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا، هر دو از این فناوری پشتیبانی می‌کنند
  • باتری: از نظر ظرفیت باتری هردو شرکت در مدل‌های پرچمدار خود ظرفیت باتری ۴ تا ۵ هزار میلی‌آمپر را به کاربران گوشی‌های خود ارائه کرده‌اند. همچنین این هردو شرکت چند فناوری شارژ مختلف برای گوشی خود در نظر گرفته‌اند

برنده نهایی کدام است؛ شیائومی یا سامسونگ

هردو کمپانی شیائومی و سامسونگ بی‌وقفه در حال معرفی مدل‌های جدید در تمامی رده‌ها و کلاس‌ها هستند؛ بنابراین هر چند ماه یک بار می‌توانیم مدل‌های گوناگونی از محصولات این دو شرکت نامدار را با هم مقایسه کنیم.

شرکت سامسونگ یک برند کره‌ای شناخته شده در عرصه جهانی است که به تنوع در تولید مدل‌هایی برای تمامی سلیقه‌ها و با هر میزان از توانایی مالی شهرت دارد. این شرکت همچنین در مدل‌های پرچمدار خود پابه‌پای غول جوان عرصه موبایل یعنی شیائومی حرکت می‌کند. شرکت شیائومی نیز با پشت سر گذاشتن برند برتر هواوی و سرانجام سامسونگ توانسته است به رتبه‌ای برسد که شاید کسی آن را تصور نمی‌کرد.

حقیقت این است که رقابت این دو کمپانی در بخش مدل‌های جدید تلفن همراه آنقدر سایه به سایه و نزدیک است که انتخاب یکی از این دو برند به‌عنوان برند برتر کاری دشوار و شاید هم نادرست باشد. آنچه اهمیت دارد این است که این رقابت به سود مشتریان این دو شرکت است؛ زیرا آن‌ها در تلاش خود برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از بازار همواره در پی تولید محصولاتی با امکانات بیشتر و قیمتی مناسب برای خریداران هستند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

5 نظر ثبت شده