ترفند آموزش کامپیوتر و موبایل

رفع خطای your client does not have permission to get url | روش‌های رفع این خطا

رفع خطای your client does not have permission to get url | روش‌های رفع این خطا

عبور از سد خطای 403 با روش‌های متنوع و مبتکرانه

خطای رایج your client does not have permission to get url معمولا زمانی رخ می‌دهد که سرور میزبان به کاربر اجازه دسترسی را نمی‌دهد. به عبارت دیگر صفحه مدنظر برای شما ممنوع است و نمی‌توانید آن را مشاهده کنید. خطای مذکور یا همان error 403 زمانی مشاهده می‌شود که سرور درخواست شما را دریافت کرده است، اما نمی‌تواند پاسخ درستی به شما دهد. در این مطلب با عوامل ایجاد‌کننده خطا و چگونگی رفع خطای your client does not have permission to get url آشنا می‌شویم.

علت بروز خطای your client does not have permission to get url

به طور کلی خطای your client does not have permission to get url معمولا به  دلیل پیکربندی و تنظیمات نادرست در سمت سرویس‌گیرنده رخ می‌دهد. به عبارت دیگر سرور از خواسته شما کاملا آگاهی دارد، اما به دلایل مختلف نمی‌تواند به شما مجوز دهد.

برخی از دلایل احتمالی برای بروز این خطا عبارتند از:

  • مجوزهای ناکافی: رایج‌ترین دلیل برای ظاهر شدن این خطا نداشتن مجوزهای لازم برای دسترسی به منبع درخواستی است. این موضوع به معنای آن است که کاربرد مدنظر اعتبارنامه معتبر ندارد یا به گروه کاربری مناسب برای دسترسی به منبع تعلق ندارد
  • احراز هویت: در برخی موارد سرور برای اجازه دسترسی به یک منبع خاص نیازمند احراز هویت از کاربر است. در صورتی که کاربر نتواند اعتبارنامه مناسب ارائه کند یک احراز هویت او ناموفق باشد با خطای your client does not have permission to get url مواجه می‌شود
  • محدودیت‌های IP: یک دلیل دیگر محدودیت وضع شده برای دسترسی به آدرس‌های IP خاص یا محدوده‌ IP مشخص است. به این ترتیب اگر آدرس IP کاربر در لیست آدرس‌های مجاز نباشد با این خطا روبرو خواهد شد
  • پیکربندی سرور: صاحب وبسایت پیکربندی سرور را می‌تواند به گونه‌ای تنظیم کند که دسترسی به فایل‌ها، بخش‌ها یا اطلاعات خاصی از وبسایت را ممنوع کند. این موضوع ممکن است به اشتباه رخ دهد یا محدودیت عمدی از طرف مدیر سرور باشد
  • مسدود شده توسط فایروال یا نرم‌افزار امنیتی: در صورتی که فایروال یا نرم‌افزار امنیتی دسترسی به منبع را مسدود کند با خطای your client does not have permission to get url روبرو خواهید شد. علت این موضوع می‌تواند سیاست‌های امنیتی، شناسایی بدافزار یا دیگر دلایل امنیتی باشد

 

چگونگی حل مشکل your client does not have permission to get url

دلیل اصلی بروز این خطای رایج می‌تواند از یک سایت به سایت دیگر متفاوت به نظر برسد، اما تقریبا همه آن‌ها یکسان هستند. به طور کلی از آنجا که این خطا به دلیل توسعه و طراحی خاص سایت رخ می‌دهد رفع آن آسان نیست، اما راه‌حل‌های گوناگون وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

باز کردن دوباره صفحه

اولین کار پس از مشاهده خطای your client does not have permission to get url باز کردن دوباره صفحه یا وبسایت است. در بیشتر موارد این کار موجب برطرف شدن خطا و دسترسی به محتوا می‌شود. اگر با این کار مشکل حل نشدن باید به ایرادهای دیگر بروید.

بررسی اتصال اینترنت

یکی دیگر از دلایل اصلی برای بروز خطای your client does not have permission to get url مشکل در اتصال به اینترنت است. قطع اینترنت یا سرعت اتصال پایین می‌تواند درخواست دسترسی ارسال به سرور را با تاخیر یا بافر مواجه کند. در چنین شرایطی HTTP خطای مذکور را نمایش می‌دهد. علاوه بر این خطا می‌تواند به دلیل داده‌های ایراد در حافظه ذخیره، که بازگشایی سریع‌تر وبسایت‌ها را ممکن می‌کند، رخ دهد. بنابراین حتما اتصال اینترنت را بررسی کنید.

اگر با تلفن همراه یا کامپیوتر به شبکه وای‌فای یا دیتا متصل هستید حالت پرواز را روشن کرده و پس از 30 ثانیه دوباره اتصال را برقرار کنید. اگر خطا همچنان نمایش داده می‌شد روتر وای‌فای را خاموش و پس از 30 ثانیه دوباره روشن کنید. اگر پس از انجام این مراحل نیز ایراد برطرف نشد باید راهکار دیگر را انجام داد.

آدرس URL وبسایت را چک کنید

گاهی این احتمال وجود دارد که آدرس URL وبسایت به اشتباه تایپ شده باشد. برای مثال ممکن است پسوند آدرس (.com، .net، .org و ...) را به اشتباه وارد کرده باشید. همچنین معمولا پایان آدرس URL با "/" به اتمام می‌رسد. برخی از وبسایت‌ها به صورت پیش‌فرض جست‌وجوی مستقیم دایرکتوری‌ها را به دلایل امنیتی ممنوع می‌کنند. در این شرایط اگر آدرس به اشتباه تایپ شود خطای مذکور را مشاهده می‌کنید.

حافظه کش و کوکی‌های مرورگر را پاک کنید

به طور کلی حافظه کش موجب بازگشایی سریع‌تر صفحه وبسایت‌های مختلف می‌شود. در برخی موارد نادر ممکن است حافظه کش شما دارای مشکل و ایراد باشد، در نتیجه این خطا برای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب می‌توان با پاک کردن حافظه کش این مشکل را برطرف کرد. علاوه بر این ممکن است مرورگر کوکی‌هایی را برای عملکرد درست وبسایت‌ها ذخیره کند. در صورتی که این کوکی‌ها دارای ایراد باشند عملکرد عادی دچار مشکل می‌شود و خطای your client does not have permission to get url نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که روش پاک کردن کوکی‌ها و حافظه کش برای مرورگرهای مختلف متفاوت است.

در زیر می‌توانید مراحل پاک کردن کوکی‌ها و حافظه کش مرورگر کروم را مشاهده کنید:

  • ابتدا مرورگر را باز کنید و آیکون "سه‌نقطه" در بالا سمت راست مرورگر را کلیک کنید

 

  • در داخل منو بر روی گزینه "تنظیمات" کلیک کنید

 

  • در منو تنظیمات وارد بخش "حریم خصوصی و امنیت" شوید

 

  • در بخش "حریم خصوصی و امنیت" گزینه "پاک کردن اطلاعات جست‌وجو" را انتخاب کنید

 

  • در صفحه جدید می‌توانید "بازه زمانی" مدنظر را انتخاب کرده یا کلیه اطلاعات را یکجا پاک کنید. حتما دو مورد "تصاویر کش و فایل‌ها" و "کوکی‌ها و دیگر اطلاعات سایت" را تیک بزنید. در پایان گزینه "پاک کردن داده" را انتخاب کنید

 

مجوز دسترسی خود به وبسایت را چک کنید

اگر وبسایت مدنظر پیش از دسترسی به اطلاعات از شما می‌خواهد وارد حساب کاربری شوید، ممکن است خطای مذکور برای شما نمایش داده شود. معمولا سرورها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به شما لزوم ورود به حساب کاربری را یادآور شوند، با این وجود اگر سرور به خوبی ساخته نشده باشد این خطا را نمایش می‌دهد. بنابراین حتما مطمئن شوید وارد حساب خود شده‌اید.

با ادمین وبسایت تماس بگیرید

یکی از بهترین راهکارها تماس مستقیم با صاحب وبسایت است. شما می‌توانید اطلاعات تماس را پیدا کنید و اسکرین‌شات صفحه خطا را همراه با جزئیات و اطلاعات مفید دیگر برای وی ارسال کنید. این اقدام می‌تواند ایرادهای احتمال در وبسایت را رفع کرده و دسترسی شما به اطلاعات را ممکن کند.

اتصال یا قطع اتصال نرم‌افزار تغییر IP (VPN)

اگر از نرم‌افزار تغییر IP استفاده می‌کنید احتمال نمایش این خطا در برخی از وبسایت‌ها که اجازه دسترسی از طریق IP های مجازی را نمی‌دهند، افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط بهتر است اتصال VPN را قطع کرده و دوباره صفحه وبسایت را باز کنید. همچنین در مواردی که خطای your client does not have permission to get url بدون استفاده از VPN نمایش داده می‌شود، بهتر است آن را روشن کرده و دوباره امتحان کنید. بسیاری از شرکت‌ها و وبسایت‌ها به دلایل تحریم‌های موجود خدمات خود را به کاربران ایرانی متوقف کرده‌اند و هنگام ورود با IP ایران این خطا را نمایش می‌دهند. در این شرایط با استفاده از نرم‌‎افزار تغییر IP می‌توان تحریم‌ها را دور زد.

با ISP تماس بگیرید

گاهی این احتمال وجود دارد که شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) دسترسی به وبسایت را به خاطر برخی قوانین یا دیگر دلایل، مسدود کرده است. در این شرایط هنگام ورود به وبسایت با خطای your client does not have permission to get url روبرو می‌شوید. بنابراین اگر با ISP تماس بگیرید ممکن است بتواند به شما کمک کند.

شکیبایی همیشه راهگشا است

معمولا نمایش این خطا باعث شما را به شدت عصبی کند، مخصوصا اگر تمام راه‌های بالا را امتحان کنید و نتیجه‌ای نگیرید. همیشه خونسردی خود را حفظ کنید، یگ لیوان چای بنوشید، کمی قدم بزنید و سعی کنید آرامش خود را دوباره بازیابی نمایید. در بسیاری از موارد مشکل خود حل می‌شود. بنابراین منتظر بمانید و کمی بعد دوباره تلاش کنید.

 

دسترسی آزاد و بدون مشکل به صفحات اینترنتی

خطای your client does not have permission to get url به معنای آن است که سرور شما به درستی کار می‌کند، اما به دلایل گوناگون امکان دسترسی به صفحه موردنظر را ندارید. برای این منظور باید راهکارهای مختلف را امتحان کنید تا شاید خطا برطرف شود. سطح دسترسی اشتباه، تنظیمات نادرست سرور، بدافزارها، تداخل افزونه‌ها و حافظه کش و همچنین محدودیت‌های مربوط به IP از جمله دلایل این موضوع هستند. با کمی صبر و حوصله و امتحان راهکارهای گوناگون می‌توان خطا را به سادگی برطرف کرد. وبسایت پیشگامیت یک منبع کاربردی است که مطالب علمی و آموزشی جذاب را به صورت رایگان و توسط تمامی اعضا منتشر می‌کند و با مخطبان به اشتراک می‌گذارد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش گوناگون سایت ما از مطالب مفید سایت استفاده کنید.


سوالات متداول
سوال:

خطای your client does not have permission to get url چیست؟

پاسخ: این خطا به این معنی است که سرور درخواست شما را برای دسترسی به یک صفحه خاص درک کرده است، اما اجازه دسترسی به آن را به شما نمی دهد. این وضعیت ممکن است از سمت مدیر سایت عمدی باشد یا به اشتباه پیش بیاید.

سوال:

اگر علت خطا تحریم باشد، چگونه می توان آن را رفع کرد؟

پاسخ: اگر علت خطا تحریم باشد، می توانید با تغییر آیپی خود از طریق استفاده از فیلترشکن یا پراکسی، به سایت دسترسی پیدا کنید.

سوال:

آیا خطای your client does not have permission to get url فقط در وردپرس رخ می دهد؟

پاسخ: خیر، این خطا می تواند در هر وب سایتی که از HTTP استفاده می کند، رخ دهد.

سوال:

آیا خطای your client does not have permission to get url فقط در هنگام استفاده از یک مرورگر خاص رخ می دهد؟

پاسخ: خیر، این خطا می تواند در هر مرورگری رخ دهد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل