سی پنل(cPanel) چیست و چه امکاناتی دارد؟

سی پنل(cPanel) چیست و چه امکاناتی دارد؟

سی پنل(cPanel) چیست؟

سی پنل(cPanel)

 

با شنیدن نام cPanel به طور ناخوداگاه یاد control panel می افتیم لذا  همانطور که از نامش مشخص است یک کنترل پنل تحت وب است که توسط شرکتی به همین نام و غالبا به زبان برنامه نویسی perl توسعه داده شده است.سی پنل امکان مدیریت هاست و سرورهای تحت ویندوز و لینوکس را فراهم می کند.
به افرادی که می خواهند به تازگی وب سایتی برای خود راه اندازی کنند توصیه می شود که از این کنترل پنل استفاده کنند زیرا هم رابط کاربری ساده و راحتی دارد و هم این که تعداد افرادی که از این کنترل پنل استفاده می کنند زیاد است بنابراین اگر به مشکلی برخورد کردند می توانند از آن ها کمک بگیرند و مشکل حود را برطرف کنند.

چگونه وارد سی پنل شویم؟

برای این که وارد صفحه سی پنل سایت خود شوید باید از مرورگر استفاده کنید و آدرسی هم که در مرورگر باید وارد کنید را شرکت ارائه دهنده هاست یا سرور برای شما ایمیل می کند.همچنین یوزرنیم و پسورد ورود نیز توسط شرکت برایتان ارسال می گردد. توجه داشته باشید که برای دسترسی به سی پنل از اتصال امن HTTPS استفاده کنید در غیر این صورت قوانین امنیت سی پنل را نقض نمودید.

cpanel

سی پنل چه امکاناتی دارد؟

این پنل امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله این که کاربران با استفاده از این کنترل پنل می توانند آدرس ایمیل های خود را ایجاد و مدیریت  کنند، همچنین دامنه ها ، بانک های اطلاعاتی ، نسخه های مختلف PHP و تقریبا تمام جوانب یک وب سرور را کنترل کنند.در نتیجه سی پنل امکان اداره تمام سرویس های هاست را یک جا فراهم کرده است.
همچنین به دلیل گرافیکی بودن محیط این کنترل پنل،کاربران بسیاری از آن استفاده می کنند.علاوه بر این اگر می خواهید سی پنلی با ظاهری متفاوت داشته باشید می توانید به شرکت ارائه دهندهارائه دهنده هاست یا سرور خود درخواست دهید. چون برای آنها این امکان وجود دارد که ظاهر سی پنل را شخصی سازی کنند.

برای آشنایی با قسمت های مختلف سی پنل در پست های بعد همراه ما باشید

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل