معرفی فونت های فارسی برای وب

معرفی فونت های فارسی برای وب

اغلب مواقع طراحان وب سایت وقت زیادی را جهت تنظیمات تایپی وب سایت خود از قبیل سایز، فاصله گذاری، رنگ و غیره صرف می کنند چرا که کیفیت این تنظیمات می تواند بر دیدگاه کاربران وحس آن ها درمورد خلاقیت سازنده وب سایت بطور شگرفی موثر باشد ولی آنچه که بسیار مورد توجه بوده و در این زمینه نقش مهمی بازی می کند فونت می باشد.

عناوین و متن اصلی، عواملی هستند که توجه کاربران را بسیار جلب کرده و به عبارت دیگر، افراد را مجاب به بازدید و مطالعه وب سایت مذبور می کنند.

زمانی که می خواهید فونت مناسبی برای وب سایت خود انتخاب کنید بهتر است حجم متن را مدنظر قرار دهید چرا که نوع فونت باید بگونه ای باشد که در خواننده خستگی ایجاد نکرده و عاملی برای انصراف وی از ادامه خواندن نباشد. نتیجه کار هر چه باشد باید عاملی برای ترغیب افراد به مطالعه محتوای سایت شما باشد.

خوشبختانه در چند سال اخیر قلم (فونت) های زیادی برای نرم افزار های فارسی طراحی شده که بسیاری از آنها به صورت رایگان و متن باز در دسترس می باشد.

تعداد زیادی از این فونت ها توسط آقای صابر راستی کردار درست شده اند. برای دانلود این فونت کافیست به منابع زیر بروید


https://github.com/rastikerdar

مقایسه فونت ها:


http://rastikerdar.github.io/compare-fonts/

یک سری فونت هم در فونت استور موجود است که توسط آقای صالح سوزنچی به صورت رایگان به اشتراک گذاشته شده است.

https://github.com/font-store
 

برای قرار دادن این فونت ها در وب سایت خود کافیست این کد را در فایل css خود بگذارید و استفاده کنید.برای نمونه فونت Tanha

 @font-face { font-family: Tanha; src: url('Tanha.eot'); src: url('Tanha.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('Tanha.woff') format('woff'), url('Tanha.ttf') format('truetype'); font-weight: normal; } @font-face { font-family: Tanha; src: url('Tanha-Bold.eot'); src: url('Tanha-Bold.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('Tanha-Bold.woff') format('woff'), url('Tanha-Bold.ttf') format('truetype'); font-weight: bold; }

 

دانلود فونت وزیر دانلود فونت سمیم دانلود فونت تنها

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل