مقالات

خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر | نکاتی طلایی برای حل این مشکل آزاردهنده

خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر | نکاتی طلایی برای حل این مشکل آزاردهنده

خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر را افراد زیادی تجربه کرده‌اند

یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده برای کاربران تلفن‌های همراه هوشمند، خاموش شدن دستگاه با وجود داشتن شارژ و هنگام کار با شارژر است. به طور کلی عواملی مانند ایراد فنی باتری، وارد شدن ضربه به گوشی، مشکلات نرم‌افزاری، بروز اختلال در برقراری ارتباط میان باتری و گوشی و استفاده بیشتر از ظرفیت پردازنده به عنوان دلایل بروز این مشکل شناخته می‌شوند. اگر شما هم با مشکل خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر دست و پنجه نرم می‌کنید، در این مطلب نکاتی مهم را به شما به اشتراک می‌گذاریم.

معیوب بودن باتری از دلایل خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر است

باتری به عنوان یکی از قطعات اصلی گوشی‌های موبایل در برند‌های متفاوت شرایطی دارد که خراب شدن آن منجر به زود خالی شدن باتری و خاموش شدن ناگهانی گوشی به ویژه در زمان اتصال به شارژر می‌شود. در صورت استفاده گوشی در دراز مدت و برای ساعات متمادی شاهد متورم شدن باتری، ایجاد نشتی و اختلال در شارژ شدن باتری خواهید بود.

در مواردی هم ممکن است که میزان شارژ دستگاه 30 تا 40 درصد نمایش داده شود اما بعد از استفاده کوتاه به طور ناگهانی خاموش شود. یکی از راه‌های بررسی سلامت سلامت باتری در گوشی‌ها برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر، مراجعه به بخش تنظیمات و مشاهده اطلاعات باتری می‌باشد.

وارد شدن ضربه به گوشی را نباید نادیده گرفت

از جمله دلایل خاموش شدن گوشی، وارد شدن ضربه محکم به دستگاه می‌باشد. در صورتی که گوشی از دست شما بیفتد و از ارتفاع بالایی سقوط کند، به علت به وجود آمدن مشکلات سخت افزاری دیگر قادر به روشن کردن دستگاه نیستید و گوشی خاموش خواهد ماند. به طور کلی وارد شدن ضرباتی سهمگین به بدنه گوشی منجر به ایجاد اختلال در قطعات داخلی و عدم عملکرد صحیح گوشی می‌شود.

 

خیس شدن از دلایل خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر

یکی از مسائلی که ممکن است برای گوشی بیفتد، پرت شدن گوشی در آب و وارد شدن آب و مایعات از طریق پیچ‌های ریز بدنه گوشی به داخل دستگاه می‌باشد. خوب است بدانید که استفاده از گوشی تلفن با دست خیس و مرطوب نیز باعث آب خوردگی و نفوذ آب به قطعات داخلی موبایل می‌شود.

با توجه به اینکه اجزای الکترونیکی موجود در تلفن همراه به آب حساس می‌باشند، نفوذ آب به آن‌ها منجر به خاموش شدن دستگاه و حتی سوختن‌ هارد آن می‌شود. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم از روشن کردن گوشی آب خورده بپرهیزید و برای رفع مشکل ایجاد شده به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید.

مشکلات نرم افزاری؛ از دلایل خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر

یکی از علل خاموش شدن گوشی موبایل آیفون، سامسونگ و شیائومی، ایجاد مشکلات نرم افزاری به علت نصب نرم افزار‌های مخرب و ناسازگار با مدل گوشی و به اصطلاح" بد افزار‌ها " می‌باشد. اگر که از نصب یک نرم افزار مدت زمان زیادی نگذشته باشد و در زمان استفاده از آن، دستگاه به طور مرتب هنگ می‌کند و صفحه نمایش آن در زمان اتصال به شارژر تیره می‌شودف به علت مشکلات نرم افزاری پیش آمده در تلفن همراه بوده و باید هر چه سریع تر نرم افزار را پاک کنید. در این حالت قادر به روشن کردن گوشی نخواهید شد.

شما به منظور چک کردن خاموش شدن گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری تنها کاری که باید انجام دهید این است که اجازه دهید گوشی بدون تاثیر از نرم افزار‌های نصب شده کار کند یا به اصطلاح در حالت Safe Mode قرار بگیرد. در صورتی که در حالت Safe Mode گوشی به خوبی کار کند و خاموش نشود که به این معنی است که مشکلات نرم افزاری باعث خاموش شدن گوشی شده است. به منظور رفع این مشکل در قدم اول می‌توانید نرم افزار‌های مخرب را پاک کرده و گوشی خود را توسط تعمیرکار موبایل فلش کنید.


گرم و سرد شدن بیش از حد گوشی

گرم شدن و سرد شدن بیش از حد گوشی باعث خاموش شدن گوشی با وجود داشتن شارژ و اتصال شارژر می‌شود. برای نمونه در صورتی که گوشی آیفون شما به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرد، برد الکتریکی و قطعات داخلی سنسور دما آسیب می‌بینند.

از دیگر مواردی که منجر به گرم شدن بیش از حد گوشی می‌شود، متصل بودن گوشی به شارژر برای مدت طولانی باشد که در این شرایط دمای باتری بالا رفته و بدنه دستگاه داغ خواهد. به همین خاطر توصیه می‌شود که در زمان شارژ کردن گوشی، آن را از قاب جدا کرده و سپس به شارژر وصل کنید.

در ضمن باید بگوییم که سرمای شدید نیز باعث از کار افتادن گوشی‌های هوشمند و خاموش شدن آن‌ها می‌شود. مقاومت گوشی‌ها در مقابل سرما نسبت به گرما بیشتر بوده اما در صورت رسیدن دما به زیر صفر ممکن است گوشی شما خاموش شود. به منظور جلوگیری از خاموش شدن گوشی در اثر تغییر دمای شدید می‌توانید از قاب‌هایی با جنس مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

آداپتور و کابل شارژ تقلبی

ممکن است علت روشن نشدن گوشی موبایل به دلیل نداشتن شارژ باشد و هیچ کدام از قطعات داخلی آن با مشکلی روبرو نشده باشد. در این شرایط با شارژ کردن دستگاه مشکل به راحتی حل خواهد شد. در بعضی موارد که گوشی سالم است اما روشن نمی‌شود با اتصال گوشی به شارژ هم هیچ تغییری به وجود نیامده و گوشی روشن نمی‌شود.

به طور کلی استفاده از آداپتور ناسازگار با مدل گوشی، شارژر‌های تقلبی و وجود نقص در کابل شارژ یکی از دلایل روشن نشدن گوشی‌ها می‌باشند. توصیه می‌کنیم از شارژر‌های مناسب مقدار ولتاژ ورودی دستگاه خود استفاده کرده و از اصل بودن آداپتور و کابل شارژ اطمینان حاصل کنید. توجه کنید که شارژ کردن گوشی با شارژر مدل‌های دیگر ممکن است باعث وارد شدن ولتاژ برق نامتعارف به دستگاه شده و عملکرد دستگاه را مختل کرده و در مواردی باعث سوختن ‌هارد آن شود.

 

اشکال در صفحه نمایش و خاموش شدن گوشی هنگام اتصال شارژر

یکی از دلایل روشن نشدن گوشی موبایل ، اشکال در صفحه نمایش آن می‌باشد. در صورت شکستگی و ایجاد ترک در صفحه نمایش، با وجود روشن شدن گوشی صفحه نمایش روشن نخواهد شد و عملا موبایل روشن نخواهد شد. در این حالت زمانی که دکمه پاور دستگاه را فشار می‌دهید، متوجه لرزش یا حتی صدای کوچکی به معنای روشن شدن گوشی خواهید شد اما به علت خرابی LCD، نمایشگر روشن نشده و هم چنان صفحه گوشی تیره خواهد ماند.

اختلال در برقراری اتصال بین باتری و گوشی

در مدل‌های قدیمی ‌گوشی که قاب پشتی دستگاه قابل جدا شدن است، ممکن است باتری در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته باشد و اتصالات به درستی برقرار نباشد. در این مواقع به علت وصل نبودن کانکتور‌های باتری و تراشه تغذیه، گوشی روشن نخواهد شد.

در مواردی هم به دلیل استفاده بلند مدت از گوشی تلفن، با فرسودگی و معیوب شدن باتری شاهد تغییر اندازه خیلی کم در اندازه باتری هستیم. در چنین مواردی رابط‌های میان باتری و گوشی شل شده و با تکان دادن گوشی، صدای برخورد باتری را به بدنه گوشی متوجه می‌‌شوید. در مواردی نیز که باتری گوشی متورم شده و به اصطلاح باد کند، صفحه بین برد اصلی و باتری به درستی کار نکرده و باعث خاموش شدن گوشی می‌شود.

استفاده بیش از حد از ظرفیت پردازنده گوشی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی باتری گوشی هنگام اتصال شارژر، استفاده بیش از حد از ظرفیت پردازنده موبایل می‌باشد. اصولا CPU یا همان پردازنده یکی از قطعات اصلی گوشی می‌باشد که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد.

پردازنده هر گوشی موبایل ظرفیت مشخصی داشته و در صورت استفاده بیش از حد از این ظرفیت، دستگاه قادر به کارکرد صحیح نبوده، هنگ کرده و در نهایت خاموش خواهد شد. نصب بازی با حجم بالا و استفاده همزمان از چندین نرم افزار موجب در گیر کردن کل CPU و خاموش شدن تلفن همراه می‌شود.

 

یک بار برای همیشه از مشکل خاموشی گوشی در زمان شارژ خلاص شوید

همانطور که مطالعه کردید، عوامل بسیاری در خاموش شدن ناگهانی گوشی تاثیر دارند. اصولا بیشتر گوشی‌های هوشمندی که طی سال‌های اخیر به بازار عرضه شده‌اند از بدنه‌ای یکپارچه برخوردار هستند و تعویض باتری آن‌ها به سادگی صورت نخواهد گرفت. به همین خاطر بهتر است تعویض باتری را به متخصصان نمایندگی‌ها بسپارید تا متحمل خسارت‌های بیشتری نشوید.


سوالات متداول
سوال:

چه عواملی می توانند باعث خاموش شدن گوشی هنگام اتصال به شارژر شوند؟

پاسخ: مشکلات مربوط به باتری: فرسودگی باتری، خرابی باتری، مشکلات مربوط به کانکتور باتری مشکلات مربوط به شارژر: استفاده از شارژر یا کابل معیوب، نوسانات برق، مشکلات مربوط به پریز برق مشکلات نرم افزاری: باگ های نرم افزاری، تداخلات نرم افزاری، اپلیکیشن های ناسازگار گرم شدن بیش از حد: استفاده از گوشی در حین شارژ، قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده گوشی آسیب فیزیکی: ضربه خوردن به گوشی، افتادن گوشی، نفوذ آب به گوشی

سوال:

چگونه می توان از خاموش شدن گوشی هنگام اتصال به شارژر جلوگیری کرد؟

پاسخ: از شارژر و کابل اصلی استفاده کنید: همیشه از شارژر و کابل اصلی که همراه گوشی شما ارائه شده است استفاده کنید. از شارژرهای معتبر استفاده کنید: اگر به شارژر دیگری نیاز دارید، از یک شارژر با کیفیت و معتبر از برند شناخته شده استفاده کنید. از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنید: گوشی خود را در معرض گرمای شدید قرار ندهید و در هنگام شارژ از آن استفاده های سنگین مانند بازی یا تماشای ویدیو انجام ندهید. پورت شارژ را تمیز نگه دارید: پورت شارژ را به طور مرتب از گرد و غبار و آلودگی پاک کنید. نرم افزار گوشی را به روز نگه دارید: سیستم عامل گوشی و تمام برنامه ها را به روز نگه دار

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل