طراحی واسط کاربری (UI) فردا : ساده و دوستانه

طراحی واسط کاربری (UI) فردا : ساده و دوستانه

در چند سال آینده شاهد ادامه روند تسهیل واسط کاربری (UI) برای برنامه ها و وب سایت ها خواهیم بود. و این در حال اتفاق افتادن است. زیرا تعامل و درک ما از فناوری بیشتر شده و با تکنولوژی بیشتر آشنا شده ایم.

انقلاب ساده سازی

ما در دنیایی زندگی میکنیم که با اطلاعات زیاد اشباع شده است. بنابر این طبیعی است که رابط کاربری مدرن باید برای جلوگیری از این پیچیدگی صورت بگیرد. ما زمان بسیار کمی داریم و تعداد تصمیمات ما زندگی ما را میسازد. کسانی که در بخش تجارت الکترونیک کار میکنند. نخستین کسانی بودند که این حقیقت را قبول کردند. امروزه ما نیازی به حمل پول نقد و یا کارت اعتباری نداریم و تنها با یک ضربه از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر خرید خود را انجام میدهیم. و این چیز جدیدی نیست انقلاب آنلاین از قبل اتفاق افتده است و اما در حال حاضر ما در حال طی کردن انقلاب سادگی هستیم. ما میخواهیم همه چیز راحت تر و ساده تر و همین حالا در دسترس ما باشد. یک برنامه یا وب سایت خوب برنامه یا وب سایتی است که سریع تر و ساده تر به ما راه حل را نشان دهد.

این چطور در واسط کاربری (UI) تاثیر خواهد گذاشت؟

فرم های طولانی و خسته کننده : هیچکس نمیخواهد تا زمان خود را صرف هدر کردن فرم های ثبت نام طولانی کند. و ما اطلاعات کاربران را به سادگی از شبکه ای اجتماعی در هنگام ثبت نام میتوانیم به دست بیاوریم. پرداخت امن با چند مرحله ساده : ابزارهایی مثل Apple pay و Android pay نخستین گزینه ها برای کابران برای پرداخت ساده هستند زیرا گزینه های کمی دارند ولی این در کشور ما اینجور نیست ولی پرداخت با برنامه هایی مثل بازار میتواند لذت بخش باشد. فضای بیشتر ، آیتم های کمتر: یک Tab با 4 آیتم خوب است ولی با 3 آیتم یا کمتر میتواند بهتر باشد.زیرا ما دنبال گزینه های بیشتر در تب ها میگردیم. نتیجه گیری شکی نیست که پیشرفت تکنولوژی و وب سایت ها خیلی هیجان انگیز است ولی با تسهیل و ساده سازی واسط کاربری میتوانیم تاثیر مثبتی بر روی کاربران خود داشته باشیم و حواس آنها را پرت نکنیم. ارزش واقعی فناوری و طراحی زمانی است که کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشد و ما همیشه باید در طراحی هایمان این را مد نظر داشته باشیم.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل