کارآفرینی

چرا باید به هر قیمتی شده از زندگی راحت دور بمانید؟

چرا باید به هر قیمتی شده از زندگی راحت دور بمانید؟

زندگی راحت، یعنی داشتن حقوق خوب، دوستان بی دردسر، کسب و کار ثابت با مشتریان ثابت با تقاضای ثابت، داشتن یک زندگی کاملا روتین و بی دردسر... آیا همچین زندگی ای دارید؟

به این سبک میگیم زندگی راحت...
زندگی راحت؛ برای اینکه شما نیاز به فکر کردن و به تکاپو افتادن ندارید. زندگی راحت چون شما قرار نیست در این زندگی ریسک کنید و زندگی راحت چون همه چیز قابل پیش بینی است، چون شما سال ها به همین روال زندگی کردید !

این سبک زندگی، برابر نوشیدن سم به مدت کل عمرتان است.
بیایید با چند مثال این موضوع را روشن کنیم؛ اگر هدف اصلی موفقیت و ثروت، داشتن یک زندگی راحت است... پس چرا کارآفرینان بزرگ با اینکه موفق و ثروتمند هستند اما همچنان کار میکنند؟

مثلا استیو جابز تا لحظه قبل از مرگش (که در یک جلسه کاری بود) فعال بود. یا آقای شاهرخ ظهیری پدر صنایع غذایی ایران با وجود سن بالایش، اما همچنان سمت ریاست اتاق بازرگانی را دارد و فعال است درحالی که اگر یک سری به پارک ها بزنید، خیلی از پیرمردها زندگی راحت را انتخاب کردند و مشغول شطرنج بازی کردن شدن...

اما به نظر شما، نسل بعدی کدام یک از این دو قشر زندگی بهتری خواهند داشت؟
طبیعتا معلوم است... هیچ جای بحثی در این مورد نیست. آنچه مشهود است این است که اکثر افراد موفق، پس از دستیابی به موفقیت، کارشان و مسیرشان را رها نکردند. در واقع، هدف آنها فرق میکند.

افراد بزرگی که نام شان را می شنویم و برای اکثر جوانان تبدیل به یک الگو شدن، هیچوقت تن به ذلت داشتن یک زندگی راحت و بی دردسر ندادند. در واقع ،یک زندگی راحت، یک دام برای نابود کردن رویاهای شما، بلعیدن قدرت اراده شما و سست کردن عزت نفس شماست.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

1 نظر ثبت شده