مقالات ترفند

اطلاعات لازم برای ایجاد کسب و کار اینترنتی

اطلاعات لازم برای ایجاد کسب و کار اینترنتی

امروزه بیشتر افراد از پیر و جوان دسترسی خوبی به شبکه داده های آنلاین دارند اما تعداد کمی از مردم استفاده کاملی از این تکنولوژی می کنند. در فضای کسب و کار آنلاین افراد به دو دسته تقسیم می شوند.1 . مصرف کننده       2 . تولید کنندهمصرف کننده : مصرف کننده ها افرادی هستند که تنها هدف آنها از ورود به فضای مجازی استفاده از محصولات و خدمات این حوزه است و تا بحال هیچگونه محصول یا خدماتی را به فضای مجازی عرضه نکرده اند.تولید کننده : افرادی که یکی از اهداف آنها از ورود به فضای مجازی به وجود آوردن داده هایی است که مصرف کننده ها نیازمند یا مجبور به استفاده از آن داده ها شوند , و از طریق مصرف کننده ها شروع به کسب در آمد یا هر نوع سود دیگری می کنند.

 ما در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که شما با استفاده از آن می توانید به راحتی یک کسب و کار اینترنتی پر در آمد راه اندازی کنید یا اگر هم قبلا این کار را کرده اید می توانید آن را با شیوه های استاندارد گسترش دهید.

پس با ما قدم به قدم پیش بیایید.

1- هدف گذاری

target-e1429328085171

هدف گذاری یا همان انتخاب هدف به شما این امکان را می دهد که در ادامه ی مسیر بدانید که چه کار هایی را باید انجام دهید و انجام چه کار هایی بی فایده است و حتی باعث زیان شما می شود. برای این کار ابتدا تمامی اهداف خودتان را از ساختن یک محصول یا بوجود آوردن یک کسب و کار در جایی یاد داشت کنید.

2-برسی توانایی های خود

People transfer a puzzle - Teamwork concept Business concept isolated on white

هر کاری در دنیا نیاز به دانش و تجربه خاص خودش را دارد. مثلا یک دندان پزشک نمی تواند یک هواپیمای بزرگ را براند یا یک ریاضیدان نمی تواند پیوند کلیه بزند. همین طور در دنیای مجازی دانش های خاصی وجود دارد که برای انجام کوچکترین کاری به آنها نیاز می شود. بر خلاف طرز فکر بعضی از مردم دنیای مجازی تنها یک فضا نیست که برای نوشتن و ذخیره اطلاعات از آن استفاده شود. دنیای مجازی یک فناوری عظیم اطلاعاتی است که در آن برای ساختن حتی یک خط نوشته بیش از هزاران کد به کار رفته پس افرادی که وبسایت ها یا نرم افزار های موفقی را تولید می کنند بیش از چندین سال در این حوزه به جمع آوری اطلاعات و تحصیل مشغول بودند.پس قبل از شروع کار شما باید بدانید که در فضای آنلاین و دنیای واقعی چه مهارت ها و توانایی هایی دارید. مثلا اگر بخواهید به تنهایی شروع به کار کنید باید اطلاعات زیادی در مورد مبحثی که قصد فعالیت در آن را دارید داشته باشید.

3- انتخاب خدمات یا محصول

choosing-school

بعد از هدف گذاری یکی از کار های مهم انتخاب خدمات است. در کسب و کار های اینترنتی شما باید محصول یا خدماتی را عرضه کنید که رقیب های شما زیاد نباشند یا توانایی این را داشته باشید که به سرعت خودتان را به آنها برسانید. محصول یا خدمات باید یکی از نیاز ها یا خواسته های مردم باشد چون هیچکس حاضر نیست برای امتحان چیز های مسخره پول بدهد.

4- نظرسنجی

باید از مردم در باره ی نوع کار و محصولتان نظر بخواهید و ببینید چند درصد از مردم با ایده کسب و کاری شما موافق هستند. این نظرسنجی هم باید از کسانی باشد که فکر می کنید می توانند در آینده از مشتری های شما باشند. مثلا هیچ وقت یک پسر 12 ساله برای خرید مایه ی ظرف شویی به سایت شما مراجعه نمی کند پس شما باید در این باره از افراد دیگری سوال کنید.

5- ساخت نقشه 0 تا 100 کار

اگر تا این مرحله پیش رفته اید به شما تبریک می گویم زیرا مراحل ایده پردازی و برنامه ریزی برای کسب و کار را پشت سر گذاشته اید. در این مرحله باید روی خدمات , نحوه عرضه, نیاز ها , هزینه ها و خیلی چیز های دیگر فکر کنید. مثلا اگر من قصد داشتم یک شامپو را بسازم و آن را از طریق اینترنت بفروش برسانم به یک سری گیاه با خواص دارویی نیاز پیدا می کردم , جلد هایی از جنس پلاستیک , بر چسب هایی که اطلاعات شامپو را در آن بنویسم , یک وبسایت یا صفحه مخصوص که مردم از آنجا شامپو را سفارش بدهند , مجوز کار و بهداشت , یک پیک یا شرکت ارسال بسته , چندین کارگر برای تولید شامپو ها به خواست مناگر با نقشه کار  پیش بروید خیلی زود تر به هدف خود می رسید و در مراحل بعدی مجبور به بازگشت به عقب نمی شوید. ابن بخش یکی از مهمترین بخش های ساخت کسب و کار است.

6- عملی کردن نقشه و تهییه نیاز ها

در این مرحله میبایست تمامی موارد لازمی را که در نقشه کار موجود است  تهییه کنید. شاید هزینه کامل کردن کل نقشه زیاد باشد شما می توانید در مراحل ابتدایی تولید فقط موارد الزامی را تهییه کنید و بقیه گزینه ها را برای وقتی بگذارید که کار رونق گرفت.

7- تبلیغات

تبلیغات یک نقش بزرگ در مقدار سود و رونق کسب و کار دارد اگر تبلیغاتی در کار نباشد قطعا مشتری هم در کار نخواهد بود این مثل این است که مغازه ای در محله ی من باز شود و محصولاتش را با 70% تخفیف به فروش برساند ولی تا زمانی که کسی به من نگوید همچین مغازه ای وجود دارد من حتی به آن مغازه سری هم نمی زنم. چون هیچ خبری از وجود این مغازه ندارم. تبلیغات حتما نباید در سایت های بزرگ قرار بگیرند شما می توانید با قراردادن آدرسی از کسب و کارتان در صفحات مجازی دوستانتان به راحتی بدون هیچ هزینه ای تبلیغات را شروع کنید.

8- شروع کسب و کار

وقتی که به این مرحله  رسیدید به این معنی است که کسب و کار شما کامل شده و اگر مراحل قبلی را درست طی کرده باشید الان می توانید از این کسب و کار پول خوبی را به دست بیاورید. اما انتظار این را نداشته باشید که یک شبه به سود زیادی برسید بعضی وقت ها افراد برای به دست آوردن نتیجه ی دلخواهشان بیشتر از 6 ماه صبر می کنند. فقط به این نکته توجه کنید که شروع کار شما باید محکم باشد. یعنی این که از همان شروع قدم های بلند بردارید.

9- پشتیبانی

اگر قصد دارید که کسب و کار شما مدت طولانی تری پا برجا بماند باید خدمات و پشتیبانی بعد از خرید خوبی برای کاربران به وجود بیاورید تا آن ها از مشتری های شما بشوند. بی شک یک گوشی همراه دارای گارانتی و خدمات پشتیبانی ارزش بیشتری از یک گوشی با مارک ناشناس و قیمت ارزان دارد.

10- گسترش کار

در دنیای امروزی تمامی شرکت های موفق برای محصولات و خدمات خود اپدیت عرضه می کنند. شما باید به عنوان یک تولید کننده امروزی خدمات خود را گسترش دهید چه این اپدیت ها برای محصول باشد و چه برای خط تولید . اپدیت ها برای چند دلیل به وجود می آیند.1.از بین بردن باگ ها             2.گسترش فناوری            3.بالا بردن  کاربرد ها و تغییر رویهبرای هر سه گزینه مثال هایی در زیر نوشته شده که می توانید به راحتی گزینه ها را درک کنید. این مثال ها از دنیای واقعی هستند.از بین بردن باگ ها : نرم افزار اینستاگرام در نسخه های اولیه مشکلاتی از نظیر خارج شدن برنامه در هنگام نظر دادن به عکس ها را در برخی از دیوایس ها داشت که این مشکل در اپدیت های بعدی بر طرف شد.2.گسترش فناوری :شرکت سامسونگ که یکی از شرکت های بزرگ ساخت وسایل برقی است وقتی متوجه این می شود که تکنولوژی شناسایی اثر انگشت در گوشی های آیفن باعث شده که خیلی از مشتری ها گوشی آیفن 5S را به گلکسی S4 ترجیح بدهند در گوشی گلکسی S5 یک سیستم تشخیص اثر انگشت قرار می دهد که ساخت شرکت خودش بود.3.بالا بردن  کاربرد ها و تغییر رویه : شرکت بازی سازی سوپرسل هر ماه در زمان مشخصی برای بازی هایش اپدیت عرضه می کند آن هم برای اینکه کاراکتر ها و امکانات بازی را افزایش بدهد و آن را هیجان انگیز تر بکند و از تکراری شدن بازی هایش جلوگیری کند.برای اینکه بتوانید مشتریان را راضی نگه دارید حتما از بخش گسترش کار استفاده کنید.

این مطلب در همینجا به پایان می رسد فقط رضایت مشتری را قانون اول کارتان قرار دهید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل