برنامه نویسی

9 نکته مهم برای انتخاب نام دامنه مناسب یک وب سایت

9 نکته مهم برای انتخاب نام دامنه مناسب یک وب سایت

نام دامنه سایت شما و نشانه اینترنتی، قطعا نقش مهمی در هنگام جستجوی افراد دارد. نام دامنه نه تها مقصدی برای بازدیدکنندگان است که شما و محتوای شما را پیدا می کنند بلکه انتخاب نام دامنه مناسب، می تواند به دیده شدن شما در موتورهای جستجو کمک کند. انتخاب نام برای یک دامنه قطعا آسان نیست و باید برای اطمینان داشتن از انتخاب یک نام برای کسب و کارتان، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • با کلمات کلیدی شروع کنید.

قبل از اینکه به ثبت دامنه اقدام کنید، خوب فکر کنید. در هنگام فکر کردن سه تا پنج کلمه کلیدی را در ذهن داشته باشید. این کلمات و یا عبارات کلیدی باید به وضوح آنچه را که انجام می دهید تعریف کند. این مفاهیم و کلمات را با هم آمیخته و ترکیب کنید تا ببینید به چه چیزی دست پیدا می کنید. از پیشوند ها و پسوند ها نیز استفاده کنید تا به شما برای یافتن نام دامنه مناسب کمک کند.

  • به دنبال نام منحصر به فرد باشید.

دامنه شما بخشی از نام تجاری شماست. داشتن دامنه ای که نام آن بسیار شبیه نام های تجاری دیگر است، اصلا ایده خوبی نیست زیرا ممکن است موجب سردرگمی افراد شود. البته مراقب باشید که سعی نکنید بیش از حد منحصر به فرد باشید. استفاده از نام های نا آشنا و غیر معمول، قطعا به ضرر شما تمام خواهد شد.

  • برای ثبت دامنه‌ COM. اقدام کنید.

اگر قصد ایجاد یک نام تجاری در طولانی مدت در فضای اینترنت را دارید، هیچ چیز بهتر از داشتن یک دامنه COM. نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این موضوع مهم است اما مهم ترین دلیل آن، کاربران هستند زیرا اعتماد بیشتری به سایت های COM. دارند.

  • نوشتن نام دامنه باید آسان باشد.

اگر نوشتن نشانی اینترنتی شما سخت باشد، کاربران از جستجوی شما در فضای اینترنت ناامید شده و شما را کنار خواهند گذاشت.

  • سعی کنید نام دامنه به یاد ماندنی باشد.

بازاریابی دهان به دهان هنوز هم از بهترین شیوه های تبلیغات است. اگر می خواهید به گسترش سریع نام تجاری خود کمک کنید، حتما از یک نام به یاد ماندنی استفاده کنید. داشتن یک وبسایت عالی چندان مهم نیست، زمانی که هیچکس نتواند نام دامنه شما را به خاطر بسپارد و یا به یاد بیاورد.

  • نام دامنه بهتر است کوتاه باشد.

URL های کوتاه، آسان تر نوشته می شوند و همینطور آسان تر به یا آورده می شوند.

  • انتظارات را ایجاد و برآورده کنید.

چه انتظاری می رود وقتی اشخاص برای اولین بار نام نشانی اینترنتی شما را می شنوند؟ اگر آن ها به سرعت متوجه نشوند که شما چه کاری انجام می دهید یا چه نوع کسب وکاری هستید، مشکل از انتخاب نامناسب نام دامنه شماست.

  • از نام تجاری خود استفاده کنید.

اگر نمی توانید نام دامنه خوبی را برای کسب و کار خود پیدا کنید، از نام تجاری (برند) خود استفاده کنید. استفاده از یک نام تجاری منحصر به فرد یک راه عالی برای ایجاد ارزش اضافی است.

  • از دیگران کورکورانه تقلید نکنید.

این دلیل که چیزی در حال حاضر توسط خیلی ها به کار گرفته می شود، به این معنا نیست که همیشه وجود دارد. کپی کردن آنچه دیگران انجام می دهند، می تواند اشتباهات مسیر شما را افزایش یا کاهش دهد. در همه حال سعی کنید از عبارات عجیب و غریب، طولانی و اعداد در نوشتن نام دامنه خود داری کنید و بر روی سادگی و آسان بودن نام دامنه تمرکز کنید.

دامنه شما مکانی است که کسب و کارتان را آنلاین انجام می دهید. داشتن یک دامنه که به صورت واضح و روشن، شما را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کند، می تواند به افزایش ترافیک وبسایت شما کمک کند. بنابراین شما فقط یک نام را برای دامنه تان انتخاب نمی کنید بلکه یک مکان مناسب برای کسب و کارتان در فضای اینترنت انتخاب می کنید. پس کمی بیشتر وقت بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل