چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی برای واقعیت مجازی ایجاد کنیم؟

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی برای واقعیت مجازی ایجاد کنیم؟

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی برای واقعیت مجازی ایجاد کنیم؟

مشتریان بیشتر تمایل دارند تا برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند یا از آن ها خرید کنند. این یک پیشرفت جدید نیست و مشتریان امروزی به تعامل با برند ها علاقه مند هستند. مشتریان امروزی اگر از سمت برندها تعامل و ارتباطی را شاهد نباشند، به برند مورد نظر اعتماد نخواهند کرد. یعنی مشتریان باید به راحتی بتوانند به برندها دسترسی داشته باشند مثلا از طریق شبکه های اجتماعی بتوانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به گوش برند موردنظرشان برسانند. 71 درصد مصرف کنندگان بر این باورند که برندهایی که از واقعیت مجازی استفاده می کنند، تفکری پیش رو دارند. واقعیت مجازی یک تاکتیک بازاریابی غیرقابل دسترس نیست و می توان با ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوایی خوب به تعامل با مشتریان پرداخت :

  • مخاطبان موجود خود را در ذهن نگه دارید.

چگونه مشتری ایده آل شما، محتوای تان را مشاهده می کند؟ از طریق وبینار هفتگی و یا پرسش و پاسخ؟ هرگونه روال محتوا را که ایجاد کرده اید، می توانید این استراتژی را همزمان با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده ادامه دهید. به طور مثال اگر رسانه اصلی شما فیس بوک باشد می توانید محتوای واقعیت مجازی را در فضاهای فیس بوک شروع کنید.

آیا کسب و کار شما یک اپلیکیشن دارد؟ یک روند رو در حال ظهور برای کسب و کار مبتنی بر اپلیکیشن این است که محتوای واقعیت مجازی را برای استفاده با هدست واقعیت مجازی سامسونگ یا آیفون متصل کنید. به عنوان مثال یک فروشگاه مجازی را که بلیط می فروشد در نظر بگیرید. یک نمای 360 درجه واقعیت مجازی برای خرید هر بلیط اضافه شده است که به مشتریان اجازه می دهد تا یک ویو (view) را از صندلی های واقعی خود ببینند. با استفاده از تکنیک واقعیت مجازی، تجربه مشتری بهبود می یابد و به آن ها برای خرید بهتر و بیشتر کمک می شود. یعنی شما با دیدن جایگاه واقعی خود برای خرید بلیط بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

  • فقط محتوا ایجاد نکنید بلکه یک تجربه ایجاد کنید.

مفهوم استراتژی بازاریابی محتوا همراه با واقعیت مجازی ممکن است گمراه کننده باشد. واقعیت مجازی در مورد محتوا نیست، در مورد تجربه کاربر است. بنابراین استراتژی ایجاد محتوا باید برای کاربران، هدفمند باشد به طوری که آن ها بتوانند دیدگاه عمیقی در پیشنهادات محصول شما داشته باشند.

مشتریان را به فروشگاه خود بیاورید و بهترین موجودی و پیشنهادات خود را نشان دهید مانند Shopify. غول تجارت الکترونیک دنیا در حال تهیه یک برنامه واقعیت مجازی است که مصرف کنندگان را به یک استودیوی مجازی برای دیدن طرح های تی شرت و سایر پوشاک ببرد. به این ترتیب، متقاضیان می توانند به صورت مجازی و زمانی که در منزل نشسته اند، به صورت اینترنتی از فروشگاه بازدید کنند.

  • دنبال مشتری های در فاصله دور باشید.

شما باید با استفاده از واقعیت مجازی مشتریانی که در فاصله های دور از شما قرار دارند، جذب کنید. به طور مثال در مورد چگونگی خرید خانه از طریق واقعیت مجازی فکر کنید. اگر شما یک مسکن داشته باشید، می توانید از طریق یک تور کاملا مجازی کل محیط خانه را به نمایش بگذارید و خریداران بالقوه را به سمت حود جذب کنید. افراد در سراسر جهان می توانند داخل و خارج خانه را ببینند بدون اینکه در محل حضور داشته باشند.

  • یک تجربه احساسی عاطفی ارائه دهید.

واقعیت مجازی این افتخار را به سربازان نظامی جانباز می دهد که با بازدید از خاطرات جنگی در واشنگتن دی سی، لذت ببرند و خاطرات گذشته خود را مرور کنند. همه این احساس خوب از طریق هدست های واقعیت مجازی به این جانبازان داده می شود. البته منظور از مسائل عاطفی، صرفا غم و اندوه نیست بلکه هر موضوعی که بتواند شور و نشاط را در مخطبان ایجاد کند، مهم است. به طور مثال اگر شما در حال نوشتن یک وبلاگ مسافرتی هستید و هدف شما این باشد که یک تجربه خوب را به مشتریان تان در ازای خرید بسته های تعطیلات ارائه دهید، می توانی از طریق واقعیت مجازی آن ها را غرق در زیبایی های طبیعت کنید و بدین ترتیب در خرید آن ها تاثیرگذار باشید.

  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

شاید جنبه ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته، رشد یک جامعه از کاربران است که بسیاری از آن ها می توانند محتوای خود را به اشتراک بگذارند، باشد. با استفاده از ابزارهایی مانند فیس بوک یا یوتیوب، می توانید ویدئوهای برند خود را با واقعیت افزوده ترکیب کنید و به اشتراک بگذارید.

  • چه چیزی را به عنوان محتوا ایجاد کنید؟

آیا باید تمام استراتژی های محتوا را اصلاح کنید تا یک اتاق واقعیت مجازی ایجاد شود؟ قطعا خیر. اما سال 2017 سالی است که حداقل باید این تکنیک را امتحان کنیم. تولید کنندگان محتوا باید از واقعیت مجازی استفاده کنند و سپس رفتار کاربران را ارزیابی کنند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل