مقالات

چهار استراتژی برای موفقیت کسب و کارها

چهار استراتژی برای موفقیت کسب و کارها

چهار استراتژی برای موفقیت کسب و کارها

در این دوران که بازاریابی اجتماعی و بازاریابی تاثیرگذار به شدت رواج پیدا کرده است، کسب و کار شما به سادگی می تواند از هزاران استراتژی برای بازاریابی استفاده کند. در این مطلب چهار استراتژی که شرکت شما می تواند برای رشد خود به کار گیرد را، توضیح خواهیم داد:

  • مشتری خود را بشناسید

اولین اصل در هر کسب و کاری، شناخت و درک مشتری توسط صاحب کسب و کار است. درحالی که برخی از صاحبان کسب و کار اینقدر هیجان دارند تا محصولات شان را به مردم بفروشند، فراموش می کنند که برای چه هدفی و چه افرادی در حال تلاش برای فروش هستند. تجارت هم مانند ازدواج موفق، یک رابطه دو طرفه صمیمی است؛ یعنی هرچه بیشتر در مورد فردی بدانید، بیشتر احتمال دارد که رابطه صمیمی با او برقرار کنید. بنابراین با مشتریان تان بیشتر ارتباط برقرار کنید و آن ها را بیشتر بشناسید تا آن ها به شما و کسب و کارتان بهتر و بیشتر اعتماد کنند. شما با توجه به رفتار خرید مشتری و مدت زمانی که در فروشگاه صرف کرده است، می توانید خواسته ها، نیازها و علایق مشتری را بهتر بشناسید.

  • یک معیار و استاندارد عالی را ایجاد و حفظ کنید

شما نیاز به حفظ یک استاندارد خوب دارید. این یکی از دلایلی است که کوکاکولا موفقیت خود را در مرحله اولیه کسب و کار ایجاد کرد. اطمینان حاصل کنید که خودتان و بقیه تیم تان هم همیشه مطابق با این استاندارد مشخص پیش خواهید رفت. داشتن یک استاندارد مشخص بهترین فرصت برای تاثیرگذاری بر افراد و ایجاد یک فرهنگ وفاداری و اعتماد در آن هاست.

  • یک تجربه شخصی ایجاد کنید

هنگامی که شما مشتریان تان را بهتر بشناسید، کم کم متوجه خواهید شد که کدام یک از استراتژی های بازاریابی برای آن ها مطلوب تر است. افراد استراتژی های هدفمندی که برای آن ها به صورت مخصوص طراحی شده باشد را، بیشتر دوست دارند. مشتریان، برند ها را بر اساس تجربه ای که در ذهن آن ها ایجاد می کند، انتخاب می کنند و به آن ها وفادار می مانند. به همین دلیل است که تجربه مشتری باید در هنگام برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی در اولویت باشد.

  • کارمندان درگیر و مشغول تربیت کنید

برای موفقیت کسب و کارتان لازم است که کارکنان هر بخش در بخش مربوط به خود تمرکز کرده وبه تمان=م وظایف پست خود تسلط کافی داشته باشند. باید برنامه کاری کارکنان را طوری بچینید که تمرکز شان روی کار را از دست ندهند. البته لازم است که برنامه های سرگرمی متناسب با پست کاری شان هم برای استراحت آن ها به کار گرفته شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل