نسخه کم حجم و سبک ویندوز 10 به نام Lean در راه است

نسخه کم حجم و سبک ویندوز 10 به نام Lean در راه است

بر اساس گزارش MSPoweruser، قرار است به زودی نسخه‌ای سبک و کم حجم از سیستم عامل فعلی خود (ویندوز 10) بسازد. نسخه‌ی سبک و کم حجم ویندوز ۱۰ به نام ویندوز 10 lean، ظاهرا قابلیت‌ های زیادی از نسخه‌ی اصلی را نخواهد داشت، قابلیت‌هایی مثل درایورهای برخی از سخت‌افزارها مثل درایوهای سی‌ دی، نرم‌افزارهایی مثل RegEdit و حتی تصاویر پس زمینه‌ ویندوز.

طبق اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت می‌ خواهد آن را برای آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ آماده داشته باشد.
این نسخه‌ی کم حجم ویندوز ۱۰، هنوز آماده نیست و کاربران MSPoweruser که به آن توسط جدیدترین بیلد ویندوز دسترسی پیدا کرده‌اند، می‌گویند که نمی‌توانند روی آن ویندوز ، آفیس و نرم‌افزارهای دیگری را نصب کنند و به مشکل برخورد می‌ کنند. مرورگر مایکروسافت اج (Edge) هم در این نسخه‌ ویندوز فعلا نصفه و نیمه است.

با تمام این اوصاف، به نظر می‌رسد که باید به زودی منتظر عرضه‌ی این نسخه‌ ی کم حجم باشیم، چون طبق اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت می‌ خواهد آن را برای آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ آماده داشته باشد.

نمی‌دانیم دقیقا مایکروسافت با این نسخه‌ی ویندوز، چه کاربرانی را هدف گرفته، چون اساسا می‌توان روی دستگاه‌های ضعیف هم از ویندوز ۱۰ اس یا حتی نسخه‌ معمولی ویندوز ۱۰ به خوبی استفاده کرد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل