رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری و با کد ملی

رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری و با کد ملی

بسیاری از افراد هنگام پیگیری مرسوله پستی با مشکلاتی از این قبیل مواجه می‌شوند که یا کد رهگیری مرسوله خود را فراموش کرده و یا کد رهگیری را از سوی شرکت پست دریافت نمی‌کنند و یا اینکه پیامک حاوی اطلاعات مربوط به کد رهگیری را به طور تصادفی حذف می‌کنند. در این صورت، برای رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری چکار باید کرد؟ آیا امکان رهگیری مرسوله بدون کد رهگیری وجود دارد؟ با ادامه این مقاله همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

رهگیری مرسوله بدون کد رهگیری ( مرسولات پستی سازمانی)

 

با روند رو به رشد و سریع تکنولوژی خود این روزها تقریبا اکثر خدمات به صورت آنلاین یا الکترونیکی ارائه می‌شوند و هر روز نیز شاهد معرفی خدمات و امکاناتی جدید هستیم.

در زمینه خدمات پستی و نحوه پیگیری مرسولات پستی نیز طی این سال‌ها تغییرات خوبی صورت گرفته است. در گذشته تنها راه پیگیری مرسولات پستی از طریق وبسایت بود. اما امروزه روش‌های متنوع دیگری همچون پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل و رهگیری مرسوله پستی سازمانی بدون کد رهگیری نیز فراهم شده است که در زیر به بررسی آن‌ها م‌پردازیم.

رهگیری مرسوله سازمانی با کد ملی و کد دستوری

در صورتی که منتظر دریافت یک بسته پستی از نوع مرسولات سازمانی (گواهینامه، شناسنامه، مرسولات نظام وظیفه، کارت سوخت، کارت خودرو و یا ابلاغیه دیوان عدالت اداری و از این دست مرسولات) هستید و از سرنوشت مرسوله پستی خود خبر ندارید نگران نباشید.

در گذشته امکان پیگیری مرسولات سازمانی مانند گواهینامه یا کارت خودرو که کد رهگیری غیرممکن بود اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری و گسترش اینترنت در ایران، سامانه‌ای طراحی شده و شروع به کار کرده است که با کمک آن و با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خود می‌توانید مرسوله پستی (سازمانی) خود را رهگیری کنید. 

چنانچه می‌خواهید مراحل پیگیری مرسولات سازمانی خود را انجام دهید، امکان رهگیری وضعیت مرسوله پستی با کد ملی وجود دارد. برای رهگیری یک مرسوله پستی سازمانی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا بسته خود را پیگیری کنید:

  • ابتدا لازم است وارد سامانه پیگیری مرسوله سازمانی به آدرس najatracking.post.ir شوید.
  • صفحه‌ای مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه از شما خواسته می‌شود که برای رهگیری وضعیت مرسوله سازمانی خود، مرسوله موردنظر ( به عنوان مثال: گواهینامه) را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد، فقط کافی است که کد ملی خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید و پس از وارد کردن عدد تصویر بر روی گزینه جستجو کلیک کنید. با انجام این مراحل می‌توانید از وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوید.

رهگیری مرسوله پستی از طریق پیامک 

این روزها بسیاری از خریدها با استفاده از روش‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و به همین دلیل آگاهی از روشهای پیگیری مرسولات نیز اهمیت بیشتری یافته است.

گاهی اوقات به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید وضعیت بسته پستی خود را پیگیری کنید یا از روش‌های دیگری به غیر از مراجعه به سایت از وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوید. برای انجام این کار می‌توانید از دو روش پیامک یا وارد کردن کد دستوری استفاده کنید.

پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک روشی بسیار راحت و کاربردی است. برای رهگیری مرسوله پستی از طریق پیامک کافی است کد رهگیری مرسوله پستی را به سر شماره ۲۰۰۰۴۴۱ بفرستید تا وضعیت مرسوله برای شما از طریق ارسال شود. دقت داشته باشید که هنگام پیامک کردن کد رهگیری مرسوله پستی حتما باید حرف R را در ابتدای آن تایپ نمایید.

بر اساس گفته‌های معاون فنی شرکت پست این روش رهگیری کد مرسوله جهت ایجاد خدماتی بهتر برای مردم فراهم شده است. 

رهگیری مرسولات سازمانی از طریق کد  USSD

 با وارد کردن کدهای دستوری می‌توانید وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

  • برای استعلام و رهگیری مرسوله پستی خود با شماره موبایل فقط کافی است کد دستوری #110* را شماره‌گیری کنید. 
  • پس از وارد کردین این کد دستوری، در صفحه اول گزینه « خدمات در دست اقدام » را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی گزینه یک یعنی پلیس +10 را بزنید.
  • سپس گزینه وضعیت مدارک را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد نیز باید گزینه مورد نظر خود (گواهینامه، گذرنامه و...) انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر باید کد پیگیری مدرک موردنظر خود را وارد کنید. برای مثال در صورتی که می‌خواهید وضعیت گواهینامه خود را پیگیری کنید باید کد گواهینامه خود را وارد کنید.

 این نکته را یادآوری کنیم که امکان رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری یا همان کد مرسوله وجود ندارد و حتما باید کد رهگیری داشته باشید. چون به جز مرسوله‌های سازمانی امکان پیگیری مرسوله های پستی عادی وجود ندارد.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب خواندید امکان رهگیری مرسوله پستی سازمانی بدون کد رهگیری وجود دارد اما در صورتی که بسته شما از نوع مرسولات پستی عادی است و کد رهگیری خود را فراموش یا پاک کرده باشید امکان رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری وجود ندارد؛ به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود که همیشه کد رهگیری خود را به خاطر بسپارید و یا کد را جایی ذخیره و یادداشت کنید تا وضعیت مرسوله خود را راحت بتوانید پیگیری کنید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل