تکنولوژی

گوگل:پروازر پهپاد های جدید شرکت Titan در اواخر سال جاری

گوگل:پروازر پهپاد های جدید شرکت Titan در اواخر سال جاری

گوگل:پروازر پهپاد های جدید شرکت Titan در اواخر سال جاری
امروز صبح ساندر پیچای، مدیر بخش اندروید در کنگره ی جهانی موبایل گفت:

پهپاد های جدید شرکت Titan در اواخر سال جاری میلادی به پرواز در خواهند آمد.

گوگل این کمپانی را در آوریل سال ۲۰۱۴ و پس از شایعات مبنی بر پیشنهاد فیسبوک به Titan، خریداری کرده بود. پهپاد های این کمپانی قادر هستند با انرژی کم، برای مدت زیادی در آسمان باقی بمانند و نکته ی جالب تر اینکه قادر هستند به ساکنین منطقه ای که در فراز آن به پرواز مشغولند، اتصال اینترنت برسانند.

پیچای می گوید این پروژه کاربردی تقریبا شبیه به پروژه ی Loon و بالون هایش دارد. تیم Titan در تلاش است تا نمونه ای جدید و سبک از پهپاد ها بسازد که با استفاده از انرژی خورشیدی، مدت زمان زیادی را در هوا و در یک منطقه معلق بمانند. وقتی که این پهپاد ها در منطقه ای خاص در جو معلق ماندند،‌ سپس می توانند پرتو های اینترنت را به ساکنین آن منطقه بر روی سطح زمین برسانند یا در صورتی که اتصال ساکنان منطقه قوی نباشد، آن را تقویت کنند و یا در مواقع ضروری و پس از وقوع زلزله و قطع شدن اینترنت، مورد استفاده قرار گیرند.

از صحبت های پیچای می توان این برداشت را داشت که پروژه ی Loon و Titan می توانند مکملی برای هم باشند. هدایت بالون ها اندکی سخت است اما می توانند منطقه ای وسیع را پوشش دهند؛ در حالی که هواپیما های Titan به راحتی قابلیت مانور دادن بالایی داشته و می توانند به سرعت خود را به محدوده مورد نیاز برسانند.

گوگل قصد دارد با سرویس دهنده های مخابراتی قرارداد بسته و در نهایت، اشتراک این اینترنت را به ساکنان بفروشد. با این روش، خریداران این سرویس نگرانی از جهت دسترسی به اینترنت نخواهند داشت و نیاز نیست به این فکر کنند که اینترنت خود را در چه موقعیت مکانی و چگونه دریافت می کنند. پیچای می گوید امیدوار است با این پروژه، گوگل بتواند اینترنت را به دست ۴ میلیارد نفری که به اینترنت دسترسی ندارند، برساند

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل