ویندوز 10 پنجمین سیستم عامل دسکتاپ لقب گرفت

ویندوز 10 پنجمین سیستم عامل دسکتاپ لقب گرفت

مایکروسافت اعلام کرد که 67 میلیون کاربر کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده‌اند اما آن طور که از شواهد پیدا است خبرهای خوب برای مایکروسافت به آن جا ختم نمی‌شود و عرضه‌ی ویندوز ۱۰ شوق بسیاری در بین کاربران ویندوز ایجاد کرده است.

Statcounter که استفاده از وب و سیستم عامل نصب شده را تحت نظر می‌گیرد با ارائه‌ی آماری نشان داده است که در حدود ۲.۵ درصد از کاربران ۱.۵ میلیاردی کامپیوترها، ویندوز ۱۰ را به عنوان سیستم عامل خود انتخاب کرده‌اند. این درصد که روز پنج‌شنبه ۰.۵۸ بود رشد بسیار خوبی را پیش رو گرفته است و به نظر می‌رسد قبل از موعد سه ساله‌ای که مایکروسافت برای رسیدن به یک میلیارد کاربر در نظر گرفته است به این تعداد نصب برسد.

 

برای تحلیل داده‌ها کمی زود است اما اطلاعات جدول بالا نشان می‌دهند که کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ علاقه‌ی بیشتری به نصب ویندوز ۱۰ نشان داده‌اند و این در حالی است که غالب کاربران ویندوز ۸.۱، ویستا و XP در سیستم عامل حاضر خود مانده‌اند و به ویندوز ۱۰ کوچ نکرده‌اند.

مایکروسافت امیدوار است اقبال به ویندوز ۱۰ باعث توجه بیشتر توسعه دهندگان به استور ویندوز شود و این عامل باعث بهبود ویندوز ۱۰ موبایل شده و آن را به سیستمی قوی‌تر در مقابل iOS و اندروید تبدیل کند.

خوشبختانه با تعداد نصب بالای ویندوز ۱۰ می‌توان امیدوار بود که توجه توسعه دهندگان به اپلیکیشن‌های ویندوزی بیشتر شود که می‌تواند خبر خوبی برای کاربران این سیستم عامل باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل