تکنولوژی

آشکار شدن هویت شما پس از ۳۰ دقیقه جستجو در اینترنت

آشکار شدن هویت شما پس از ۳۰ دقیقه جستجو در اینترنت

تحقیقی تازه نشان می دهد که از روی نحوه جستجو در دنیای وب می توان پی به شخصیت کاربر برد.
گروهی از محققان در مالزی مطالعه ای بر روی کاربران اینترنت انجام داده اند که نشان می دهد گرچه بسیاری از کاربران دنیای آنلاین فکر می کنند ناشناخته باقی می مانند اما نحوه رفتارشان در این دنیای مجازی و اینکه چگونه در وبسایتهای مختلف جستجو می کنند شخصیتشان را فاش می کند.

به باور این محققان، گشت و گذار کاربران در دنیای آنلاین به نوعی امضای دیجیتالی منحصربفردی برایشان به همراه دارد که از روی آن می توان به شخصیت حقیقی آنها برد.

نکته جالب توجه این مطالعه در این است که تشخیص شخصیت افراد در دنیای مجازی تنها پس از ۳۰ دقیقه جستجو در سایتهای مختلف قابل تشخیص خواهد بود.

یکی از این محققان می گوید: تحقیقات ما نشان داد که ویژگیهای شخصیتی افراد در دنیای آنلاین را می توان از روی نحوه استفاده آنها از اینترنت تشخیص داد. این مطالعه با سایر مطالعاتی که تنها استفاده کاربران از پلت فورمهای شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر را مورد بررسی قرار داده اند تفاوت دارد.

محققان دریافته اند از روی بررسی دقیق نحوه جستجوی کاربران در دنیای وب می تواند مشخصه های متنوعی نظیر انتخابها، اولویتها و واکنشهای آنها را دریافت. این موارد به طور گسترده ای توسط ویژگیهای روانشناختی منحصربفرد افراد کنترل می شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل