سایت اینتل از سوی ایالات متحده بر روی کاربران ایرانی بسته شد

سایت اینتل از سوی ایالات متحده بر روی کاربران ایرانی بسته شد

اگر شما همین حالا که این خبر را می‌خواهید سری به وبسایت اینتل با نشانی www.intel.com بزنید مطمئناً بسیار تعجب خواهید کرد. پیغامی با تیتر بزرگ We're Sorry به شما نشان داده می‌شود. بله، درست حدس زدید. اینتل دسترسی کاربرانی ایرانی را محدود کرده است. در ادامه خبر با ما همراه باشید تا ببینیم داستان از چه قرار است و چرا این اتفاق افتاده است.

اینتل از آن جمله شرکت هایی بوده که محدودیت های خود را در مراتب بسیار پایین تری به نسبت بسیاری از شرکت های امریکایی برای کاربران ایرانی در نظر گرفته بود و دوران تحریم نیز محدودیت های دسترسی به بخش درایور ها و بخش سرور ها می‌شد. اما در دور جدید محدود سازی ها به نظر داستان بسیار فراتر از یک محدود سازی ساده در بخش های مختلف است و سایت اینتل به صورت کلی و با دستور مقام عالی قضایی در وزارت خزانه داری ایالات متحده بسته شده است. در متن توضیح نمایش داده شده در صفحه ابتدای سایت اینگونه توضیح داده شده:

متأسفیم!
درخواست شما برای دسترسی به سایت به دلیل اینکه ما معتقدیم شما در مکانی قرار گرفته اید که در لیست محدودیت های صادرات ایالات متحده قراردارد، مسدود شده است. ما به دلیل اینکه نمی‌توانیم درخواست شما برای دسترسی به بخش نرم افزار، سرویس ها و دانلود مربوط به فناوری را فراهم کنیم، عذر خواهی می‌نماییم.
شرکت Intel یک کمپانی ساکن در ایالات متحده است و تابع قوانین مدیریت صادرات این کشور است که توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده به صورت رسمی اعلام شده و بر طبق آن مجاز به فعالیت و معامله با کشورهایی است که دارای محدودیت های اعلامی نباشند.

همانطور که پیغام فوق را خواندید این بار دستور تحریم اینتل مستقیماً از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده صادر شده است و داستان مربوط به مباحث مالی و تجارتی است. البته تا پیش از این بسیاری از وبسایت ها در جهت عکس این اتفاق عمل کرده بودند و برای مثال گوگل اجازه دسترسی به بسیاری از سرویس های خود را برای ایرانیان ممکن کرده بود. اما در بخش سخت افزار داستان همچنان بسیار سخت گیرانه است و به مانند Nvidia که به صورت کامل بر روی کاربران ایرانی بسته است، اینتل نیز در این جهت قدم برداشته است.

لازم به ذکر دسترسی فقط برای IP های ایرانی محدود شده و با استفاده از روشهای تغییر IP و پروکسی می‌توان به این سایت دست یافت.

به محض وقوع خبرهای جدید آن را به اطلاع شما دوستان خواهیم رساند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل