امنیت و هک

درآمد یک هکر از تروجان بیش از 500 هزار دلار در روز

درآمد یک هکر از تروجان بیش از 500 هزار دلار در روز

درآمد یک هکر از تروجان بیش از 500 هزار دلار در روز

یکی از شرکت های ساخت آنتی ویروس به نام چیتا موبایل به تازگی در مورد یه بد افزار جدید تحقیقاتی انجام داده و اعلام کرده خانواده ی ویروس های تروجان اندرویدی با نام «Hummer» به طور قطع نمونه ای از دسته بندی دوم به شمار می رود. بر اساس تحقیقات انجام شده برآورد می شود تیم هکر تولید کننده ی نسخه ی اصلی و نسخه های مختلف ویروس هامر، تقریباً روزانه ۵۰۰ هزار دلار از این طریق درآمد دارند.

این بد افزار مانند سایرین وارد یک اپلیکیشن غیر رسمی که در اپ استور و یا گوگل پلی منتشر نشده اند قرار می گیرد.تروجان مذکور به محض آنکه وارد موبایل قربانی می شود شیوه های مختلفی را امتحان می کند تا اینکه بالاخره به اختیارات root تلفن دسترسی یابد. از اینجاست که دروازه های تلفن هوشمند قربانی می تواند برای انواع و اقسام کارهای دیگر باز شود. دسترسی به شبکه برای ارسال و دریافت داده، نصب و باز کردن اپلیکیشن بدون اطلاع یا بر خلاف میل کاربر، نمایش تبلیغات به صورت رندوم در اپلیکیشن های دیگر و حتی ارسال پیام های متنی به شماره های هزینه دار، همه و همه از جمله کارهایی محسوب می شوند که با ورود یک تروجان از خانواده ی هامر به موبایل قربانی و استقرار در آنجا می توان انجام داد. به نقل از تحقیقات چیتا موبایل، این خانواده از تروجان ها در روز های اوج خود موفق می شده روزانه به ۱.۴ میلیون دستگاه موبایل راه پیدا کند.

جالب است بدانید که بر اساس محاسبه چیتا موبایل در حال حاضر بیش از یک میلیون قربانی در روز دارد و در آمدی در حدود 500 هزار دلار در روز دارد که این مبلغ بین برنامه نویس های مختلفی که در نوشتن آن سهم داشته اند پخش می شود. اپلیکیشن های CM Security و Clean Master چیتا موبایل، و همچنین اپلیکیشن ضد تروجان Stubborn این شرکت، همگی روی پلی استور در دسترس هستند و می توانند به کاربرانی که قربانی خانواده ی هامر شده اند کمک کنند از شر آن خلاص شوند.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل