تکنولوژی مقالات

جدیدترین تصاویر کاووشگر Juno ناسا از مشتری

جدیدترین تصاویر کاووشگر Juno ناسا از مشتری

کاووشگر Juno ناسا در هشتمین پرواز علمی خود در فاصله کم با سطح مشتری تصاویری حیرت انگیز را ثبت کرده است.

اما به نظر می‌رسد این تصاویر با جزئیات بالا به اندازه کافی جالب نیستند ، آژانس فضایی فایل های خام این تصاویر را برای عموم مردم منتشر میکنند و امکان پردازش این تصاویر را برای آنها مهیا میکند. نتیجه حاصل آنقدر زیباست که شما برای لحظه ای متواند بمب های هسته ای و هیدروژنی و حتی تغییرات آب و هوایی را به فراموشی بسپارید.

  • کاووشگر Juno در سال ۲۰۱۱ پرتاب شد و در ماه جولای سال گذشته وارد مدار مشتری شد. هدف این کاووشگر مطالعه مطالعه میدان مغناطیسی مرموز این غول گازی ، گرانش و خاصیت مغناطیسی قطب های آن است.

هر ۵۳ روز یکبار Juno یک پرواز در فاصله کم با سطح مشتری انجام میدهد و به جمع‌آوری اطلاعات و گرفتن تصاویر به کمک ابزار JunoCam خود می پردازد. سه شنبه ۱۴ شهریور ۹۶ جدید ترین تصاویر از هشتمین پرواز جونو در فاصله کم با مشتری (Perijove 8) منتشر شد.

این کاووشگر تا کنون تمام دانسته های ما از مشتری را به چالش کشیده است ؛ اولین پرواز آن در سال ۲۰۱۶ مشخص کرد که گردباد های عظیم ، میدان مغناطیسی فوق‌العاده قدرتمند و نیز تشعشعات بخش شمالی آن کاملا متفاوت با آن چیزی است که در سیاره ما رخ می‌دهد.

تصاویر دریافتی از جدید ترین ماجراجویی این کاووشگر نیز اطلاعات حیرت انگیز دارد. نواری روشن از ابر ها و طوفان ها را در سراسر سیاره نشان می‌دهد ، تصویری شبیه به یک سنگ مرمر غول‌آسا.

همچین تصاویر نمای نزدیک از قطب جنوب مشتری حاکی از پوشیده شده این ناحیه از گردباد ها است. و در نمایی دیگر میتواند منظره ای سورئال را دید ؛ جایی که سایه یکی از اقمار مشتری بر روی سطح آن در حال حرکت است. این تصاویر تماما توسط علاقه مندان برآمده از آحاد مردم پرداخت و ویرایش شده‌اند. برخی از آنها واقعا شگفت انگیز است.

ما در اینجا گزیده ای از این تصاویر از ماموریت Juno را همراه شما به نظاره میشینیم.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل