مقالات

شما شانس گفتگوی مستقیم با فضانورد ایستگاه فضایی را دارید !

شما شانس گفتگوی مستقیم با فضانورد ایستگاه فضایی را دارید !

"صبحانه در فضا چه مزه ای داره ؟ یا مثلا جوراب هاتون رو چطور عوض میکنید؟" شما از یک فضانورد چه سوالی خواهید پرسید؟ وبسایت New Scientist در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ (۷ مهرماه) این فرصت را مهیا میکند تا با پائولو نسپولی ، فضانورد سازمان فضایی اروپا صحبت کنید و با ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارتباط برقرار کنید.

نسپولی در ۲۷ جولای امسال به فضا رفت و اکنون نیمی از ماموریت ۵ ماهه خود را گذرانده است. او بسیار کارکشته است به طوری که تا قبل از این ماموریت ۱۷۴ روز را در فضا سپری کرده بود. اولین ماموریت خود به سمت ایستگاه فضایی را در سال ۲۰۰۷ را  با شاتل فضایی انجام داد و آخرین ماموریت خود ، قبل از ماموریت جاری را شش سال پیش بوسله فضاپیما سایوز به انجام رساند.

در این برنامه که وبسایت NewScientist ترتیب داده است برای چت کردن با پائولو نسپولی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهند شد. درست در ۴۰۸ کیلومتری از سطح زمین. این وبسایت برای یکی از خوانندگانش این فرصت را مهیا میکند تا سوال خود را از او بپرسد.  پس فرصت را از دست ندهید ، شاید تنها یک بار در زندگی چنین شانسی به درست آورید.

برای داشتن این فرصت باید بگویید چه سوالی میخواهید از نسپولی بپرسید. برنده کسی که بهترین و جالب ترین سوال را مطرح کند. اگر برنده شوید این فرصت را خواهید داشت تا مستقیما سوال خود را بپرسید.

برای خواندن شرایط و مقررات و همچنین طرح پرسش خود به این لینک مراجعه کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل