مقالات

آنچه تصاویر ماهواره ای از خسارات طوفان Harvey می‌گویند

آنچه تصاویر ماهواره ای از خسارات طوفان Harvey می‌گویند

طوفان هاروی که در رده ۴ از مقیاس باد و طوفان  Saffir-Simpson قرار داشت در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ (۳ شهریور) به مناطق تگزاس و شمال کورپوس کریستی رسید. این اولین طوفان بزرگ از زمان طوفان ویلما بود که در سال ۲۰۰۵  به ایالات متحده اصابت کرد. همچین هاروی اولین طوفانی بود که از زمان طوفان آیک در سال ۲۰۰۸  به ساحل تگزاس رسیده است.  هاروی که سبب پدیده ریزش زمین شده بود پس از مدتی به درجه یک طوفان گرمسیری افت کرد ، ولی کماکان در ساحل تگزاس ماند و به میزان بسیار زیادی بر هیوستون و ماطق اطراف آن بارش های شدید داشت. در حقیقت سیل همراه با طوفان هاروی به حدی بی سابقه بوده است که دانشمندان بیان کرده اند در هر ۵۰۰ هزار سال یکبار انتظار می‌رود چنین سیلی بر مناطقی مانند جنوب تگزاس وارد شود.

ما در اینجا تعدادی از تصاویر قبل و بعد از طوفان هاروی در تگزاس برای نشان دادن میزان خسارت به بار آمده  بررسی می‌کنیم.

تصویر 1 : در این تصویر نیروگاه  Arkema در کراسبی تگزاس در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

تصویر دو : سیل حاصل از طوفان هاروی ‌‌‌نیروگاه Arkema را ویران کرد و در ۳۱ آگوست موجب بروز آتش در نیروگاه شیمیایی آن شد. (سیل به خطوط برق آسیب می‌زند و موجب بروز آتش سوزی میشود.) در حالی که مقامات Arkema دو انفجار را در این محل گزارش کردند ، اورژانس محلی بعدا عنوان کرد هیچگونه انفجاری رخ نداده است.

تصویر ۳ : منطقه چنل‌ویو کهدر تصویر زیر قابل رویت است در ۲۴ کیلومتری مرکز هیوستون واقع است.

تصویر ۴ : این منطقه نیز مانند سایر مناطق اطراف هیوستون به طور فاجعه باری دچار سیل زدگی شد.

تصویر ۵ : منطقه های‌لند که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در شمال interstate 10 واقع است در امتداد ساحل  شرقی رودخانه سن جاکینتو.

تصویر ۶ : ماهواره ها تصویر زیر را از خسارات به بار آمده از سیل در های‌لند در ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ به ثبت رسانده‌اند.

تصویر ۷ و ۸ : منطقه Brookshire که در ۵۵ کیلومتری غربی مرکز هیوستون واقع است ، خسارات شدیدی از سیل برآمده از طوفان هاروی را به خود دید. دو تصویر ماهواره زیر این فاجعه را نمایش می‌دهند. بارش فروان باران در این منطقه گزارش شده بود.

تصویر ۹ و ۱۰ : شهر Simonton که در ۴۰ کیلومتری مرکز هیسوتون قرار دارد نیز درگیر سیل طوفان هاروی بوده است. دو تصویر ماهواره ای زیر سیمنتون را قبل و بعد از هاروی نمایش می‌دهند.

تصویر ۱۱ و ۱۲ : Kingwood  در شمال هیوستون قرار دارد. پیش بینی می‌شد هاروی ، ۳۸ تا ۷۶ سانتی‌متر بارندگی را در منطقه وسیعی از ساحل و خشکی تگزاس به جا بگذارد. در برخی ماطق بیشتر از ۱۳۰ سانتی متر بارندگی طی یک دوره ۵ روزه مشاهده شد. دو تصویر زیر که به ترتیب در ۸ فوریه ۲۰۱۶ و ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ ثبت شده اند بارندگی فراوان را در Kingwood نمایش می‌دهند.

تصویر ۱۳ و ۱۴ : منطقهRosenberg  در حومه شهر هیوستون واقع شده است. هاروی در ۲۵ آگوست پدیده ریزش زمین را در شمال کرپس کریستی به جا گذاشت و بعد از چند روز به سمت تگزاس رفت و بارش های سهمگینی را در این منطقه فرود آورد. دو تصویر زیر مربوط به منطقه Rosenberg است.

دانشمندان می‌گویند اندازه گیری ۲۴  ساعت از میزان بارندگی برآمده از طوفان هاروی به حدی بی‌سابقه بوده است که این آستانه بارندگی هر هزار سال یکبار ممکن است به‌وجود آید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل