تکنولوژی مقالات

پایان حماسی ماموریت کاسینی به روایت تصاویر

پایان حماسی ماموریت کاسینی به روایت تصاویر

جمعه ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ کاسینی در دل زحل شیرجه زد و به ۱۳ سال گردش در مدار زحل و ماموریت ۲۰ ساله خود خاتمه داد.

قبل از آنکه فضاپیما کاسینی ناسا مرحله "پایان باشکوه" را  در این ماموریت آغاز کند، این تصویر را از این سیاره غول‌آسا و حلقه های آن ثبت کرد.

این تصویر مادون قرمز که از داده های بدست آمده از ابزار طیف‌سنج نقشه بردار سوار شده بر روی کاسینی ثبت شده است محل ورود کاوشگر به اتمسفر زحل در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۴ شهریور) را نشان می‌دهد. کاسینی این تصویر را یک روز قبل از "پایان با شکوه" در ۶۳۴ هزار کیلومتری از سطح زحل به ثبت رسانده است.

این آخرین تصویری است که کاسینی قبل از آخرین شیرجه نهایی خود به درون زحل به ثبت رسانده است. در اینجا ما محلی از اتمسفر زحل که کاسینی در آن شیرجه خواهد زد میبینیم. این تصویر در ۱۴ سپتامبر به ثبت رسیده است.

 

تصویر زیر نسخه اولیه ، خام و تک‌رنگ تصویر بالاست.

 در این انیمشن که از نمای های گرفته شده توسط کاسینی در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ ساخته شده است، Enceladus یک از اقمار زحل، در پشت زحل نمایان است.

اعضای تیم کاسینی و سایر کارمندان ناسا دقایق پایانی ماموریت کاسینی را به نظاره نشسته اند. در کنار آنها یک مدل شبیه‌شاری شده از فضاپیما قابل مشاهده است.

این انیمیشن آخرین مدارهای حرکتی کاسینی در طول "پایان باشکوه" آن را نشان می‌دهد. کاسینی یک پرواز در فاصله نزدیک از سطح تایتان خواهد داشت.  آخرین مدار حرکتی کاسینی یک نیم‌مدار خواهد بود (خط نارنجی) ، در پایان این نیم مدار به زحل برخورد خواهد کرد.

 کاسینی تصویر زیر را ۱۶ ساعت قبل از ورود به اتمسفر زحل به ثبت رساند. ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه بعد از ظهر PDT .

 اینجا مرکز کنترل ماموریت چارلز الاچی در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) در کالیفرنیا است .جمعه ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷. مانیتور های شبکه خارج از منظومه شمسی (DSN) وضعیت و آخرین داده های دریافتی از کاسینی را به نمایش می‌گذارند.

 این‌ها اعضای تیم کاسینی هستند بعد از دریافت آخرین سیگنال‌ها از این فضاپیما. اشک ها ، لبخند ها و آغوش ها نشان دهنده پایان کار این ماموریت و ورود کاسینی به اتمسفر زحل هستند.                                                                                                         

تصویر پردازش نشده زیر از حلقه های زحل  ازجمله آخرین تصاویر دریافتی از کاسینی است، درحالی که این فضاپیما مشغول انجام شیرجه پایانی خود بود.

این تصویر در ساعت ۲ و ۵۱ دقیقه صبح به تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ از تیتان، بزرگترین قمر زحل، گرفته شده است.

پایان بخش این مجموعه تصاویر، این نمای خیره کننده و پردازش نشده از حلقه های زحل است که در ۱۳ سپتامبر به ثبت رسیده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل