اپلیکیشن اندروید بازی

راهنمای کامل برای کاهش لگ در بازیهای اندرویدی

راهنمای کامل برای کاهش لگ در بازیهای اندرویدی

روش کاهش تاخیر در اجرای بازی های اندرویدی (7 روش مختلف!)

همه ما در این موقعیت بوده ایم ، شما کاملاً خوب  و برنده بازی می کنید ، اما یک لحظه بازی ناگهانی به تاخیر می افتد و دست و پای خود را گم می کنید.

تاخیر در بازی های ویدئویی یک قرص سخت برای بلع است و به همین دلیل است که ما امروز به دنبال راه هایی برای کاهش تاخیر در بازی های اندرویدی هستیم.

آیا این روش ها قصد دارند تاخیر را به طور کامل از بین ببرند؟ مطلقاً نه ، آنها حداقل تجربه شما را کمی قابل تحمل تر می کنند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود بازی شما به تاخیر بیفتد و ما می خواهیم گام به گام همه آنها را مرور کنیم و هدف ما کاهش تاخیر در اجرای بازی است.
در حالی که ما ادعا نمی کنیم که تاخیر را از تمام بازیهای شما به طور کامل حذف کنیم ، حداقل شما را با آگاهی از دلیل وقوع این اتفاق و چگونگی کاهش آن در بازیهای اندرویدی ، به شما کمک میکنیم.



آنچه به عنوان تاخیر در نظر گرفته میشود چیست؟
من شخصاً دیده ام که مردم چیزهای مختلفی را به عنوان تاخیر نشان می دهند و تا حدودی صادق هستند. اما فرض اصلی این است که اگر یک بازی به قول معروف به همراه لکنت زبان باشد یا بی پاسخ باشد ، این یک تاخیر تلقی می شود.
با این حال ، در دنیای بازی لگ به این معناست که شما برای حفظ ارتباط بی نقص با سرور ، دیتای لازم را در بازی های آنلاین دریافت نمی کنید.
مطمئناً افت نرخ فریم ، بهینه سازی و کند شدن سخت افزارهای عمومی نیز به همین دلیل ممکن است بازی شما را کندتر کند.
تعریف شما از تاخیر ممکن است هرچیزی باشد ، در پایان همه ما تجربه اجرای بدون لگ بازی ها را در دستگاه های اندرویدی خود می خواهیم.
بیایید با بهترین راه ها برای کاهش تاخیر در بازی های Android شروع کنیم.


رزولیشن اجرا را کاهش دهید:


شما در حال اجرای یک بازی گرافیکی عالی در اندروید هستید ، بسیار خوب در حال اجرا است اما ناگهان یک لگ عجیب را مشاهده می کنید. شما علت آن را نمیدانید اما می بینید که یک فشار اضافی روی صفحه مشاهده می شود.
این احتمالاً به دلیل نوسان نرخ فریم ریت در اجرای بازی است.
برای حل این مشکل وضوح دستگاه خود را کم کنید. جدیدترین دستگاه ها دارای رزولوشن 1440p یا 4K هستند.
هرچه رزولوشن بالاتر باشد ، منابع بیشتری برای اجرای بازی نیاز خواهید داشت. کاهش وضوح دستگاه به شما این اطمینان را میدهد که بازی روان تر اجرا خواهد شد.
حتی توصیه می کنم اگر دستگاه شما برای اجرای جدیدترین بازی ها تلاش می کند ، وضوح تصویر را به 720p کاهش دهید. این یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از تجربه ای روان و بدون لگ است.



آفلاین بازی کنید:

اگر گزینه ای برای بازی کردن بازی به صورت آفلاین وجود دارد ، من اکیداً توصیه می کنم هنگام بازی ، Wi-Fi و داده های تلفن همراه را خاموش کنید. بسیاری از برنامه های پس زمینه دائما از اینترنت استفاده می کنند و به دستگاه فشار الکی می آورند.
برنامه هایی مانند Facebook ، Instagram ، Whatsapp و Twitter به طور مداوم برای به روزرسانی اعلان ها و به اینترنت دسترسی دارند.
اگر گزینه ای برای انجام بازی به صورت آفلاین وجود دارد ، باید حتماً آن مسیر را انتخاب کنید و  دیگر تاخیری نخواهید داشت. اگر می خواهید اوضاع بهتر شود ، حالت هواپیما را روشن کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.



از یک برنامه ضد تأخیر استفاده کنید:
قبل از شروع بازی می توانید از یک برنامه ضد تأخیر استفاده کنید. بهترین برنامه های ضد تاخیر اندروید اساساً فرآیندهای غیر ضروری را خاموش می کنند ، حافظه را پاک می کنند و منابع بیشتری برای بازی در حال اجرا آزاد میکنند. 

این بدان معناست که تلفن هوشمند شما هرچه در اختیار دارد به بهترین شکل ممکن برای اجرای بازی استفاده خواهد کرد.
برنامه های تقویت کننده بازی نیز در تخصیص منابع سیستم در جایی که بیشترین میزان لازم را دارند ، واقعاً عالی هستند. برای دانلود یکی از بهترین برنامه های تقویت کننده بازی ، بهترین برنامه های ضد تاخیر اندروید خود را بررسی کنید و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

مانند:



از یک برنامه Task-Killer استفاده کنید:
کارهای بسیاری در پس زمینه انجام می شوند و برخی از آنها بسیار گرسنه منابع هستند. اگر هنوز در طول گیم پلی بازی با تأخیر مواجه هستید ، ممکن است به دلیل برنامه هایی باشد که تمام منابع شما را جذب می کنند.
برای شناسایی مسئله ، ممکن است شما به یک برنامه Task-Killer  برای اندروید نیاز داشته باشید که نه تنها به شما در یافتن مشکل کمک می کند بلکه با سهولت آن را نیز بهبود می بخشد.
به این ترتیب منابع خود را حفظ می کنید و به بازی اجازه می دهید کمی آزادانه نفس بکشد.



بازی ها را به روز کنید:


بازی های مدرن بسیار پیشرفته هستند و نگه داشتن بهینه سازی و رفع اشکال در تعداد زیادی از دستگاه های مختلف کار سختی است. به طور کلی ، توسعه دهندگان آپدیت هایی را منتشر می کنند که مشکلات بهینه سازی را برطرف می کنند و اشکالاتی را که ممکن است باعث تاخیر شود ، حذف می کنند.
به روز رسانی بازی بهترین راه برای اطمینان از جدیدترین بهینه سازی است  و دیگر با هیچ مشکلی از نظر بهینه سازی مواجه نخواهید شد. مطمئناً ، همه بازی ها در دستگاه خاص شما به خوبی اجرا نمی شوند ، بنابراین در مورد بهینه سازی کارهای زیادی وجود ندارد اما بروزرسانی بازی حداقل ممکن است برخی از مشکلات را برطرف کند.


حالت Power Saving را خاموش کنید:


حالت های Power Saving در اکثر تلفن های هوشمند کار CPU را محدود می کند و به طور کلی قدرت پردازش را برای تأمین باتری ماندگارتر کاهش می دهد. با این حال ، این ممکن است هنگام بازی های ویدئویی که به قدرت پردازش زیادی نیاز دارند ، به یک مشکل تبدیل شود.
خاموش کردن حالت صرفه جویی در مصرف برق باعث می شود دستگاه شما با فرکانس های بهینه کار کند و تمام منابع را به جای هدف صرفه جویی در مصرف باتری ، به بازی های خود اختصاص دهد. 

ما همچنین توصیه می کنیم وقتی حداقل 60٪ باتری باقیمانده را داشتید ، بازی های سنگین تر را بازی کنید ، بیشتر تلفن های هوشمند به طور خودکار در باتری کمتر از  15٪ به حالت ذخیره باتری میروند.



سخت افزار را ارتقا دهید:


اگر جدیدترین ورژن بازی چند نفره آنلاین را بر روی سخت افزار قدیمی خود اجرا می کنید ، این احتمال وجود دارد که سخت افزار توان ادامه آن را نداشته باشد. به عنوان مثال ، من PUBG را در گلکسی S7 سامسونگ خود بازی کردم و لگ مشاهده کردم!
بنابراین شاید زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال یک به روزرسانی باشید ، به خصوص اگر می خواهید به طور مرتب بازی های گران قیمت را انجام دهید. بازی های مدرن این روزها منابع زیادی را میخواهند.  دستگاهی که حتی 3 سال سن دارد ، این روزها برای اجرای بازی ها با وضوح کامل و با تمام زنگ ها و سوت ها مشکل خواهد داشت.


در حالی که بسیار جالب است که صنعت بازی اندرویدی با تصاویری شگفت انگیز رو به جلو است ، اما همچنین قانون ارتقا 2 سال یکبار ترانزیستور ها دیگر صادق نیست!
نگران نباشید هنوز هم بازی های بسیاری هستند که میتوانید با GPU معمولی خود بدون لگ اجرا کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

2 نظر ثبت شده