آموزش اندروید آموزش کامپیوتر و موبایل

نحوه سيو كردن لايو در اينستاگرام برای بهره‌مندی از لایوهای جذاب و کاربردی

نحوه سيو كردن لايو در اينستاگرام برای بهره‌مندی از لایوهای جذاب و کاربردی

نحوه سیو کردن لایو اینستاگرام در پلتفرم‌های مختلف چگونه است؟

لایو اینستاگرام یکی از ویژگی‌های محبوب این شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوهای زنده را با دنبال‌کنندگان خود به ‌اشتراک بگذارند. اگر از تعقیب‌کنندگان اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی باشید و یا صاحبان یک کسب ‌و کار و کاربری معمولی، ذخیره پخش زنده در اینستاگرام می‌تواند برای شما کاربردی باشد. در این مطلب چند راهکار ساده اما در عین حال موثر را در خصوص نحوه سیو کردن لایو در اینستاگرام به شما آموزش خواهیم داد.

چرا دانستن نحوه سیو کردن لایو در اینستاگرام مهم است؟

لایو اینستاگرام قابلیتی است که امکان پخش ویدیو به شکل زنده را برای کاربران فراهم می‌کند. از آنجا که این ویژگی در بین مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، سلبریتی‌ها و افراد معروف تلاش می‌کنند که از قبل زمانی را مشخص کرده و با طرفداران خود به طور زنده صحبت کنند. شما نیز به کمک این ابزار منحصربه‌فرد می‌توانید با فالوورهای خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. استفاده از Instagram Live به نوع فعالیت شما در این شبکه اجتماعی بستگی دارد.

برای نمونه اگر کالای خاصی را پیج خود می‌فروشید، بهتر است یک فیلم زنده را به اشتراک بگذارید و در آن محصول مورد نظر را به دنبال‌کنندگان معرفی کنید. این روش تاثیر بسیار زیادی در اعتماد‌سازی دارد و منجر افزایش تعداد مشتریان می‌‌شود.

نحوه سیو کردن لایو اینستاگرام در سیستم عامل اندروید

در ادامه بحث نحوه سیو کردن لایو در اینستاگرام باید گفت که بعضی از گوشی‌های اندرویدی قابلیت ضبط صفحه ‌نمایش را به طور پیش ‌فرض دارند و با استفاده از آن می‌توانید لایو‌های اینستاگرامی را ضبط کنید. کافی است این ابزار را فعال کنید. برای نمونه گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی که از اندروید 10 یا بالاتر استفاده می‌کنند، مجهز به قابلیت ضبط صفحه نمایش هستند. کافی است از سمت بالای صفحه به سمت پایین بکشید و ابزار Screen Recorder را از منوی تنظیمات سریع باز کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد دو بار به سمت پایین سوایپ کنید یا به سمت چپ بکشید تا به صفحه دوم یا سوم برسید.

در خصوص آن دسته از گوشی‌های اندروید که چنین قابلیتی ندارند، می‌توانید اپلیکیشن‌های ضبط صفحه نمایش را از گوگل پلی استور دانلود کنید. برای نمونه اپلیکیشن AZ Screen Recorder یک ابزار قدرتمند و با کاربری آسان است و زمانی که فرایند ضبط را فعال کنید، یک دکمه برای کنترل سریع نمایش خواهید دید که تداخلی با محتوای ضبط شده ایجاد نمی‌کند.

نحوه سیو کردن لایو در اینستاگرام سیستم عامل iOS

اگر از یک آیفون یا آیپد که 11iOS  یا بالاتر استفاده می‌کند بهره می‌گیرید، می‌توانید از قابلیت داخلی آن برای ضبط ویدیوها کمک بگیرید. در صورتی که این قابلیت مهم را فعال کرده باشید، می‌توانید آن را در بخش Control Center پیدا کنید. به این منظور به مسیر Settings > Control Center > Customize Controls > Screen Recording بروید و قابلیت ضبط صفحه نمایش را به مرکز کنترل آیفون اضافه کنید.

در ادامه زمانی که لایو اینستاگرام آغاز شد، می‌توانید با سوایپ به سمت بالا از سمت انتهای صفحه آیفون و کلیک روی قابلیت Screen Recording در مرکز کنترل اقدام به ضبط آن بکنید. یک دکمه ضبط صفحه نیز ظاهر می‌شود که با ضربه زدن روی آن می‌توانید فرایند ضبط را متوقف کنید.

 

نحوه سیو کردن لایو در اینستاگرام pc

نحوه سیو کردن لایو اینستاگرام در کامپیوتر چگونه است؟ EaseUS RecExperts یکی از بهترین برنامه‌های ذخیره‌ی لایو اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید به ‌راحتی هر ویدیو زنده را بدون نظرات کاربران ضبط کنید. ضمنا می‌توانید ویدیو پخش جریانی را از سایر پلتفرم‌های اجتماعی از‌جمله فیسبوک، یوتیوب و Hulu بدون اطلاع آن‌ها در کامپیوتر خود ذخیره کنید. همچنین نرم‌افزار EaseUS بسیاری از ابزارهای پیشرفته دیگر را برای ضبط ارائه می‌دهد. برای نمونه می‌توانید با کمک قابلیت ضبط زمان‌بندی، زمان خاصی را برای شروع یا توقف خودکار ضبط صفحه تنظیم کنید. 

نحوه سیو کردن لایو اینستاگرام در ربات

در صورتی که به‌دنبال روش ساده‌تری به منظور ذخیره‌ لایو اینستاگرام دیگران هستید، استفاده از ربات‌های تلگرامی گزینه‌ی دیگری است که کار را برایتان ساده‌تر خواهد کرد. این ربات‌ها به طور معمول لینک پست مرتبط را از شما دریافت خواهند کرد و به‌طور خودکار و بدون نیاز به برنامه‌های دیگر، به شما امکان می‌دهند ویدیو مورد نظر خود را دانلود کنید.

 

یکی از ربات‌هایی که امکان دانلود استوری و پست و ویدیوهای زنده‌ی اینستاگرام را فراهم می‌کند، Instagram Download Bot است که برای استفاده از آن تنها باید به آی‌دی JayBeeInstaDLBot@ پیام داده و در کانال‌هایی که معرفی می‌کند، عضو شوید. پس از تایید شدن عضویت، با ارسال هر پست اینستاگرام شما لینک دانلود مربوط به آن را دریافت خواهید کرد.

دانلود لایو پیج‌های دیگر با برنامه Screen Recorder

لایو اینستاگرام در دنیای امروز به یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای معرفی کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. به کمک این قابلیت می‌توانید به مشتریان تازه و فرصت‌های شغلی بهتر دسترسی داشته باشید. از آنجا که قابلیت دانلود LIVE صفحات کاربران دیگر در اینستاگرام وجود ندارد، برای ذخیره فیلم‌های این قسمت نیاز به برنامه‌های جانبی دارید. از جمله معروف‌ترین این نرم‌افزارها می‌توان به Screen Recorder اشاره کرد. این اپ قابلیت نصب برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون را داراست.

ذخیره لایو با استفاده از افزونه Chrome IG Stories for Instagram

همانطور که در جریان هستید، فیلم‌های منتشر شده در قسمت LIVE پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند؛ اما در مواقعی کاربران تمایل دارند که لایو پیچ‌هایی را که دنبال می‌کنند، ذخیره کنند. این مسئله به‌خصوص در مورد فیلم‌های آموزشی که ادمین‌ها با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند، اهمیت پیدا می‌کند.

شما از طریق پلاگین‌های مرورگر گوگل کروم می‌توانید نسبت به دانلود لایو اینستاگرام اقدام کرده و آن را بر روی سیستم خود ذخیره کنید. به دلیل این‌که این روش نیازی به نصب نرم‌ افزار ندارد؛ بین کاربران طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

برای استفاده از امکانات افزونه Chrome IG Stories for Instagram لازم است به فروشگاه پلاگین‌های مرورگر کروم مراجعه کنید. پس از پیدا کردن این افزونه، بر روی گزینه  Add to Chrome کلیک کنید و سپس Add Extension را برگزینید، تا پلاگین بر روی کروم نصب شود.

پس از انجام شد این مراحل، یک آیکونی در قسمت سمت راست مرورگر مشاهده می‌شود. حال باید وارد قسمت اکانت اینستاگرام خود شوید و لایو مورد نظر را انتخاب کنید. سپس روی این آیکون پلاگین ضربه بزنید، تا لیستی از فیلم‌ها در اختیار شما قرار گیرد. هر کدام را که خواست می‌توانید دانلود کرده و و در سیستم خود ذخیره کنید.

نحوه سیو کردن لایو اینستاگرام در برنامه +StorySaver

با استفاده از برنامه +StorySaver می‌توانید به سادگی لایو سایر کاربران را ذخیره کنید. به این منظور باید برنامه را از گوگل پلی دانلود کرده و سپس در بخش لایو، لایو‌های ذخیره شده را مشاهده کنید. در مرحله بعدی باید لایو مورد نظر خود را انتخاب کرده تا به شکل تمام صفحه نمایش داده شود. سپس برای ذخیره کردن باید روی گزینه فش رو به پایین به معنای دانلود که در پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. بعد از پایان یافتن دانلود هم باید به بخش تنظیمات اپلیکیشن بروید و گزینه گالری را انتخاب کنید.

 

یادگیری روش ذخیره‌سازی لایو اینستاگرام برای بهره‌مندی از محتواهای مهم

 لایو یکی از ابزارهای جالب و پرطرفدار اینستاگرام می‌باشد که امکان ضبط فیلم به صورت زنده را برای کاربران فراهم آورده است. گاهی اوقات نیاز دارید که ویدیوهای این بخش را ذخیره کنید، تا بتوانید سر فرصت و با دقت و تمرکز بیشتر به مشاهده آن بپردازید. با استفاده از ابزارهایی که در این مطلب معرفی شد، می‌توانید نسبت به دانلود لایو اینستاگرام اقدام کرده و برای همیشه آن را در دستگاه خود داشته باشید.


سوالات متداول
سوال:

آیا ذخیره لایو اینستاگرام دیگران نقض حریم خصوصی است؟

پاسخ: ذخیره لایو اینستاگرام دیگران بدون اجازه آنها می‌تواند نقض حریم خصوصی تلقی شود. قبل از ذخیره لایو دیگران، از آنها اجازه بگیرید.

سوال:

چگونه لایو اینستاگرام خود را ذخیره کنیم؟

پاسخ: برای ذخیره لایو اینستاگرام خود، مراحل زیر را دنبال کنید: 1- لایو خود را در اینستاگرام شروع کنید. 2- بعد از اتمام لایو، روی دکمه "ذخیره" در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. 3- لایو شما در گالری گوشی شما ذخیره خواهد شد.

سوال:

چه نکاتی را باید برای ذخیره لایو اینستاگرام در نظر داشته باشیم؟

پاسخ: 1- اتصال به اینترنت: برای ذخیره لایو اینستاگرام، به اتصال به اینترنت نیاز دارید. 2- فضای ذخیره‌سازی: لایوهای اینستاگرام می‌توانند فضای ذخیره‌سازی زیادی اشغال کنند. قبل از ذخیره لایو، مطمئن شوید که فضای کافی در گوشی خود دارید. 3- کیفیت تصویر: کیفیت تصویر لایو ذخیره‌شده به کیفیت تصویر لایو اصلی بستگی دارد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل