مقالات

بهترین گوشی های گیمینگ جهان | گوشی‌هایی پرچمدار برای تجربه برترین گیم‌های موبایلی

بهترین گوشی های گیمینگ جهان | گوشی‌هایی پرچمدار برای تجربه برترین گیم‌های موبایلی

راهنمایی برای خرید بهترین گوشی های گیمینگ جهان

خرید گوشی هوشمند در بین انبوهی از مدل‌ها، همواره برای کاربران موضوعی پراهمیت بوده است. به ویژه اگر جزو گیمرهای موبایلی باشید، شرایط می‌توانند پیچیده‌تر هم باشد. زیرا همان‌طور که در جریان هستید، از میزان نرخ نوسازی نمایشگر گرفته تا نوع پردازنده، باتری و بسیاری از قابلیت‌های فنی دیگر، همگی باید مورد بررسی و مقایسه با یکدیگر قرار بگیرند تا در نهایت به بهترین گزینه‌های موجود و متناسب با بودجه خود دسترسی داشته باشید. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا بهترین گوشی های گیمینگ جهان و خصوصیات آن‌ها برای اجرای بازی‌های روز دنیا را به شما معرفی کنیم.

سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra؛ محصولی بی‌نظیر از یک غول کره‌ای

به جرات می‌توان گفت که از نظر عملکرد Galaxy S24 Ultra جزو بهترین گوشی های گیمینگ جهان به شمار می‌آید. این گوشی با داشتن پردازنده قدرتمند و خصوصیات کاربردی که دارد، تجربه یک گیمینگ منحصربه‌فرد را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برند سامسونگ برای این گوشی پرچمدار خود از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام استفاده کرده که با همراهی پردازنده‌ گرافیکی  Adreno 750، بدون هیچ نوع لگ و باگی گرافیکی‌ترین بازی‌های روز دنیا را نیز برای شما به اجرا در می‌آورد.

برای اینکه کاربران از اجرای بازی به بهترین شکل ممکن لذت ببرند، بهترین گوشی گیمینگ باید یک نمایشگر بسیار خوب نیز داشته باشد که در گلکسی S24 اولترا به این ویژگی نیز توجه زیادی قائل شده است. این گوشی هوشمند گیمینگ سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی از جنس Dynamic LTPO AMOLED 2X استفاده می‌کند که کیفیت بسیار عالی دارد و محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد.

از دیگر خصوصیات S24 Ultra می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی
  • باتری 5000 میلی آنپر ساعت با شارژر 45 وات

یکی از بهترین گوشی های گیمینگ جهان، Iphone 14 pro Max است

دیگر قدرت و پردازش بسیاری عالی سری گوشی‌های آیفون در زمینه‌های مختلف مانند اجرای بازی‌ها مانند روز روشن است؛ به ویژه گیم‌هایی که حتی برخی از پرچمداران کمپانی‌های بزرگ هم برای اجرای آن‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

 

از نمایشگر 14 پرومکس گرفته تا پردازنده‌ها، همه آن‌ها طراحی خوب و عملکردی ایده‌آل را از خود ارائه می‌کنند. نمایشگر آیفون از پنل OLED و از فناوری HDR با استانداردهای HDR10 و Dolby Vision استفاده می‌کند و تا ماکسیمم نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در بازی‌ها و برنامه‌ها پیش می‌رود. ضمنا آیفون 14 پرو مکس به پردازنده‌ی A16 Bionic مجهز شده است که با ترکیب ۲ هسته‌ قدرتمند و ۴ هسته‌ کم ‌مصرف به‌عنوان CPU و گرافیک ۵ هسته‌ای، در اجرای بازی‌ها حسابی برای شما گیمرهای موبایلی سنگ تمام می‌گذارد.

تراشه‌ A16 Bionic برمبنای فرایند ساخت ۴ نانومتری TSMC تولید شده و در پردازنده مرکزی خود از ترکیب دو هسته‌ پرقدرت ۳٫۴۶ گیگاهرتزی با کد Everest و چهار هسته‌ کم ‌مصرف ۲٫۰۲ گیگاهرتزی با کد Sawtooth بهره‌مند می‌باشد. به همین خاطر باید گفت که در حوزه پایداری نرخ فریم و اجرای بازی‌های گرافیکی، گیمر دچار مشکل خاصی نمی‌شود و از عملکرد آن بسیار راضی خواهد بود.

هواوی P60 پرو، به راحتی گیمرها در زمان بازی توجه داشته است

یکی از بهترین گوشی های گیمینگ جهان از نظر راحت بودن کار با آن برای گیمرها، هواوی p60 است. این گوشی به لطف طراحی با لبه‌هایی خمیده باعث شده است تا برای حرکت دادن انگشتان دست خود روی نمایشگر آن کار مشکلی نداشته باشید. مدل P60 Pro با تنها 200 گرم وزن، پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس و همکاری پردازنده گرافیکی Adreno 730 به خوبی از پس اجرای روان و بدون لگ و باگ جدیدترین بازی‌های روز دنیا به خوبی بر می‌آید.

چرا شیائومی 12S Ultra یکی از بهترین گوشی های گیمینگ جهان است؟

با وجود اینکه کمپانی شیائومی موفق شده است تا خود را در بین گوشی‌های پایین رده و میان رده ثابت کند، اما در بین محصولات پرچمدار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 12 اس اولترا یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی های گیمینگ جهان است که با پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام و ماژول Adreno 730 مشکلی را از بابت اجرای بازی‌های سنگین برای شما ایجاد نخواهد کرد.

همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی 8 هسته قدرتمند دارد که در کنار 12 گیگ رم خود، به خوبی پایداری و بهینه بودن این پرچم‌دار شیائومی را به اثبات می‌رساند. در زمینه‌ی نمایشگر نیز Xiaomi 12S Ultra به LTPO AMOLED و فناوری HDR10+ دالبی ویژن مجهز شده است و می‌تواند تا حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. این گوشی شیائمی در میان گوشی‌های بالا رده و پرچم‌‌دار، از جمله گزینه‌های با کیفیت و خوش ساخت به شمار می‌آید که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به ‌خصوص اجرای بازی‌های روز دنیا عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

گوشی Magic 5 Pro برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز مناسب است

چرا گوشی Magic 5 Pro یکی از بهترین گوشی های گیمینگ در جهان است؟ آنر در بازار گوشی‌های هوشمند، محصولاتی بسیار جذاب و باکیفیتی ارائه داده است که یکی از آن‌ها گوشی هوشمند آنر مجیک ۵ پرو می‌باشد. در صورتی که به دنبال خرید بهترین گوشی هوشمند گیمینگ آنر در بازار هستید، از انتخاب آنر مجیک ۵ پرو به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.

آنر برای این گوشی هوشمند خود از پردازنده ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام استفاده کرده که با وجود پردازنده ‌گرافیکی Adreno 740 و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی به منظور اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز دنیا و نرم‌افزار‌های کاربردی عملکردی بسیار خوب، روان و بدون نقصی را به کاربران ارائه خواهد داد. این گوشی هوشمند آنر تنها ۲۰۰ گرم وزن داشته و در مواقع استفاده‌های طولانی مدت نیز باعث ایجاد خستگی در کاربران نمی‌شود.

سامسونگ مدل Galaxy S24 Plus

علی‌رغم اینکه بیشتر توجه کاربران در گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ به مدل اولترا بوده، اما مدل‌های دیگر این سری نیز جنبه‌های بسیار کارآمد و خوبی دارند که از جمله‌ خوش‌دست‌ترین آن‌ها می‌توان به گلکسی S24 پلاس اشاره کرد. این گوشی پرچم‌دار به لطف طراحی خمیده‌ لبه‌هایش، بسیار خوب و راحت درون دست کاربران جای می‌گیرد و کار با آن حتی با یک دست نیز بسیار جذاب است.

این گوشی تنها ۱۹۵ گرم وزن داشته و این موضوع یعنی که در استفاده‌های طولانی مدت از آن بسیار کمتر دچار خستگی مچ دست و یا انگشتان خود خواهید شد. برای اینکه این گوشی برای گیمینگ نیز مناسب باشد، غول کره‌ای از تراشه‌ ۴ نانومتری اگزینوس ۲۴۰۰ خود تحت عنوان منبع قدرت این گوشی استفاده کرده که با پردازنده‌ گرافیکی Xclipse 940 به خوبی از پس اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌های صنعت گیم هم بر می‌آید.

ایسوس روگ فون 6 پردازنده‌های قدرتمندی دارد

ایسوس روگ فون 6  به علت پردازنده‌های قدرتمند یکی از بهترین گوشی های گیمینگ جهان است. این گوشی ASUS ROG Phone 6 نیز مانند نوبیا رد مجیک 8 پرو، از جمله قدرتمند‌ترین محصولات رده بالایی است که می‌توانید با خیالی آسوده هر نوع پردازش سنگینی را به آن بسپارید. با پردازنده‌ Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام ۴‌ نانومتری و ۸ هسته‌ قدرتمند، نه تنها می‌تواند بازی‌های سنگین را به بهترین شکل ممکن پردازش کند، بلکه با استفاده از یک سیستم خنک کننده‌ پیشرفته، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه ناپایداری و افزایش بیش از حد دما به کار می‌گیرد.

در ضمن ایسوس روگ فون 6 از یک صفحه نمایش AMOLED در ابعاد ۶.۷۸ اینچی با حداکثر نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز کمک می‌گیرد که در نوع خود ایده‌آل است. این میزان از نرخ نوسازی، به ویژه برای اجرای بازی‌هایی مانند Wild Rift که می‌توانند تا حداکثر ۱۲۰ Fps را نیز پشتبانی کنند، بسیار عالی به نظر می‌رسد. همچنین باید اشاره کرد که روگ فون 6 از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر هم استفاده می‌کند که در مقایسه با بعضی از هم رده‌های خود، می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری را برای بازی یا سایر فعالیت‌ها در دسترس کاربر قرار دهد.

دیگر خبری از داغ کردن و خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل نیست

باتری با ظرفیت مناسب، صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا و استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند از خصوصیات کلی بهترین گوشی های گیمینگ در جهان هستند. شاید از خود بپرسید که با وجود بازی‌های مخصوص کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا گیمرها به سراغ گوشی‌های گیمینگ می‌روند؟ به همین منظور توجه شما را به این آمار جلب می‌کنیم. تنها در سال 2022، کل صنعت بازی‌های ویدیویی در حدود 200 میلیارد دلار درآمدزایی داشته است که از این رقم، 45 درصد یعنی 91 میلیارد دلار به بازی‌های موبایلی و تنها 58 میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص پیدا کرده است. این مساله نشان از این دارد که بازی‌های موبایلی نسبت به عناوین PC و کنسول‌ها، پیشرفت زیادی را تجربه می‌کنند.


سوالات متداول
سوال:

آیا گوشی های گیمینگ برای استفاده روزمره مناسب هستند؟

پاسخ: بله، گوشی‌های گیمینگ به طور کلی برای استفاده روزمره نیز مناسب هستند. آنها معمولاً دارای پردازنده‌های قدرتمند، نمایشگرهای با کیفیت بالا و عمر باتری طولانی هستند که آنها را برای انجام انواع کارها مانند مرور وب، تماشای ویدیو و استفاده از برنامه‌های اجتماعی مناسب می‌کند. با این حال، به دلیل طراحی حجیم‌تر و سنگین‌تر آنها و همچنین مصرف بیشتر باتری به دلیل ویژگی‌های بازی، ممکن است به اندازه گوشی‌های هوشمند معمولی برای استفاده روزمره راحت نباشند.

سوال:

آیا گوشی های گیمینگ ارزش خرید دارند؟

پاسخ: اگر یک گیمر جدی هستید که به دنبال بهترین تجربه بازی ممکن در گوشی هوشمند خود هستید، پس یک گوشی گیمینگ ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. با این حال، اگر به طور معمول بازی های زیادی را روی گوشی خود انجام نمی دهید، احتمالاً یک گوشی هوشمند معمولی برای شما کافی خواهد بود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل