مقالات

جهان‌های موازی با میشل کارز

جهان‌های موازی با میشل کارز

جهان موازی یا واقعیت جایگزین، فرضیه‌ای است درباره‌ی وجود واقعیت‌های جداگانه که در کنار واقعیت کنونی قرار می‌گیرند. این فرضیه به شکل‌های گوناگونی مطرح و آزمایشاتی برای اثبات آن انجام شده است. اما در این مطلب به سراغ جهان‌های موازی ذهنی هنرمندی خلاق می‌رویم که باور خود را از این جهان، در قالب مجموعه آثاری دیدنی به تصویر کشیده است.

در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم این هنرمند را در سفر بی پایان به دنیای خیالی او همراهی کنید، جهانی که هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود. دنیایی که در وجود او شکل گرفته و هر روز تغییر ماهیت می‌دهد، جهانی که هویت او را تعریف  کرده و کلید همه چیز است.

میشل کارز (Michal Karcz)، در سال 1977 در شهر ورشو (Warsaw) در کشور لهستان متولد شد. او در همان شهر تحصیلات خود را ادامه و از هنرستان فارغ‌التحصیل شد. عشق اصلی میشل به هنر عکاسی از همان سنین کودکی نمود یافت، او تعریف می‌کند که همیشه دوست داشته دنیای پیرامون خود را از دریچه‌ی لنز دوربین پدرش تماشا و منظره‌ و نمای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کند.

او همیشه ایده‌هایی برای تلفیق هنر عکاسی با نقاشی را در ذهن می‌پروراند، اما کلید اصلی ورود به دنیای ذهنی و درونی خود را در سال 2004 پیدا کرد، زمانی که برای نخستین بار سفر جدی خود به جهان‌های موازی را  آغاز نمود.

برای توصیف هر چه دقیق‌تر این جهان خیالی، او تلاش کرد با کمک ابزارهای دیجیتال، عکاسی و نقاشی را در هم آمیخته تا بتواند به بهترین شکل، نتیجه‌ی درخشان و جادویی کار خود را به دیگران نیز نشان دهد.

عکاسی دیجیتال و نرم افزارهای متنوع، امکان خلق این صحنه‌های جادویی را فراهم کرده، کاری که شاید با کمک ابزار و روش‌های قدیمی به این راحتی قابل انجام نبود. در بسیاری از این تصاویر به مکان‌هایی سفر می‌کنید که در جهان واقعی وجود خارجی ندارند، مکان‌هایی که از آرزوها، خیالات، تصورات، ترس‌ها و رویاهای میشل سر برآورده‌اند.

میشل در ادامه تأکید می‌کند که در کارهایش از آثار هنرمندان دیگر نیز الهام گرفته است، هنرمندانی که با نقاشی یا ترنم موسیقی درخشان خود، ایده‌های زیادی به او بخشیده‌اند. او معتقد است موسیقی تأثیری مهم و انکار ناپذیر بر جهان ذهنی او داشته و نت‌های موسیقی به او در خلق این دنیا و توصیف واقعی آن چه در ذهن داشته، کمک فراوانی کرده‌اند.

در ادامه توجه شما را به منتخبی از آثار جالب توجه این هنرمند جلب می‌کنیم. جهان‌های موازی که شاید بازتاب دهنده‌ی جهان پنهان شده در ذهن هر کدام از ما باشند .

در آستانه‌ی سکوت


بایگانی معنوی II


غار پری‌های دریایی


استراحتگاه ابلیس


مسیری با کمترین استحکام


2146


تعطیلات در سرزمینی لم یزرع


بایگانی معنوی


طول موج


طراحی فضایی


آخرین تصویر


نابودی همه چیز


وسعت زمین


مونولیت (Monlith)


منطقه‌ی آرامش


جاده


تیرگی


آخرین پایگاه مرزی


سوگواری


اعماق بی انتها

خب نظر شما در مورد خیال‌پردازی‌های ذهن خلاق کارز چیست؟ جهان موازی شما چطور جایی است؟ کدام یک از آثار کارز با جهان ذهنی شما قرابت بیشتری دارد؟

منبع : boredpanda

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل